نام و نام خانوادگی: محمد مهدی ثقفی
پایه: ششم
نام شهر و استان: البرز-کرج
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار-دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: عینک سازی -دیپلم فنی
میانگین تراز: ۶۵۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده : ۳ سال
مصاحبهگر : هادی نقاوتی

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق یکی از دوستانم با کانون آشنا شدم و ثبت نام انجام دادم.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
پیشرفت در آزمون ها و آشنایی با نحوه سوالات در آزمون ها.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله-طبق برنامه راهبردی درس می خواندم و برنامه ریزی خودم را طبق آن انجام می دادم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
درس ریاضی-آزمون ها باعث شد در درس ریاضی پیشرفت چشمگیری داشته باشم.

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله- در درس ریاضی ضعیف بودم که با تغییر روش درس خواندن باعث پیشرفتم شد.
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
روزی ۲ الی ۳ ساعت درس می خواندم و حدود ۵۰ درصد زمان خود را صرف تست زدن می کردم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله- دفتر برنامه ریزی باعث شد مطالعه خود را بیشتر کنم و این امکان را به من داد که ساعت های مطالعه خود را کنترل کنم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
چون باعث می شد خودم را برای پایه نهم و درس های سخت تری که در پیش دارم آماده کنم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
روش من برای تحلیل آزمون اینگونه بود که اول سوالات اشتباه را پیدا می کردم و جواب درست آن را در دفتر مخصوصی یادداشت می کردم و آن سوالاتی را که متوجه نمی شدم به پاسخ نامه رجوع می کردم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
برنامه من برای کسب نمره بالا این بود که مرور و جمع بندی خوبی قبل از شروع آزمون ها داشته باشم و در زمان آزمون فقط مرور سطحی و حل کردن نمونه سوال را انجام دهم و با این کار نتیجه معقولی هم دریافت کردم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
برای آزمون ها از مهر ماه شروع کردم.
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از منابعی مانند هوش کلامی و غیر کلامی استفاده می کردم به این صورت که اول درسنامه را مطالعه می کردم و بعد به سراغ انجام تست می رفتم.
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟
از کتاب های سه سطحی ریاضی و کتاب های آبی استفاده می کردم به این صورت که در این کتاب ها هم همانند کتاب های قبلی اول درس نامه را می خواندم و بعد به سراغ تست ها می رفتم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول از درسنامه کتاب های استفاده کرده و بعد به سراغ تست های همان بخش می رفتم و بعد از هر تست درست یا غلط بودن آن را تفکیک می کردم و تست های غلط را از پاسخنامه کتاب کمک می گرفتم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
با برنامه ریزی درست و پیوستگی در آزمون ها توانستم بین استعداد تحلیلی و تحصیلی تعادل ایجاد کنم که با مشکل مواجه نشوم.
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
برای دوران جمع بندی از آزمون های هدفگذاری قلم چی و کمک مشاور استفاده کردم و تمام درس هایی که قبلا نکته برداری کرده بودم را دوباره مطالعه کردم.
آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله-در آزمون های ۳+۳ شرکت کردم، که خیلی برای آزمون اصلی کمک کننده بود.
