گفت و گو با قهرمان پیشرفت , دنیا علی‌محمدی

به گفت و گو با دنیا علی‌محمدی قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی پرداختیم.

گفت و گو با قهرمان پیشرفت , دنیا علی‌محمدی

نام و نام خانوادگی: دنیا علی‌محمدی

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: تهران، تهران

نام مدرسه: دولتی

میانگین تراز: ۶۳۰۰

تعداد سال‌های حضور در کانون: ۲ سال

شغل و تحصیلات مادر: کارشناس فلسفه، خانه‌دار

شغل و تحصیلات پدر: کارشناس علوم آزمایشگاهی

مصاحبه‌گر: خانم فاطمه جباری



هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

 کسب مدیریت آزمون، داشتن برنامه‌ی مشخص و سنجش روند خود.


کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز دارد، آیا تلاشی برای کسب این مهارت کرده‌اید؟ از تجربه‌ی خود بیشتر توضیح دهید.

 بله، تمرکز روی سؤال‌های ساده در هر آزمون باعث افزایش دقت و سرعت شد.


به‌طور میانگین تعداد اشتباهات شما در هر آزمون چند تا بوده است؟ برای کاهش تعداد اشتباهات چه راهکاری دارید؟

 ۳ تا ۵ اشتباه؛ با مرور دقیق و تحلیل اشتباهات کاهش می‌دهم.


هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام یک اولویت بیشتری می‌دهید؟

 الف) بررسی اشتباهات — اولویت اصلی من است.


مهم‌ترین دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

آشنایی با نقاط ضعف و قوت و بهبود روند مطالعاتم.


تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

کاملاً، چون کم‌غیبت هستم و با برنامه‌ی راهبردی هماهنگم.


به نظر شما علت اینکه باید در آزمون‌ها به‌طور پیوسته شرکت کرد چیست؟

 برای سنجش مستمر و پیشرفت مستمر در یادگیری.


با آزمون‌های هدف‌گذاری آشنا هستید؟ چه روزی را برای شرکت در این آزمون اختصاص می‌دهید و چه کمکی به شما کرده است؟

بله، روز مشخصی اختصاص می‌دهم و تمرکز مطالعاتم را افزایش داده است.


با آزمون‌های مشابه پارسال آشنا هستید؟ چه روزی را برای شرکت در این آزمون اختصاص می‌دهید و چه کمکی به شما کرده است؟

 آشنا هستم، روز مشخصی اختصاص می‌دهم و روند یادگیریم را بهبود داده است.


کدام یک از کارنامه‌های کانون برای شما مفیدتر بوده است؟ نحوه‌ی استفاده از این کارنامه را توضیح دهید.

کارنامه‌ی تحلیلی؛ برای شناسایی اشتباهات و مرور نقاط ضعف استفاده می‌کنم.


نحوه‌ی برنامه‌ریزی شما برای اینکه بتوانید به‌طور کامل به بودجه‌بندی برسید چیست؟ مطالب در چه روزی به اتمام می‌رسد و برای کسب نتیجه‌ی بهتر چگونه مرور می‌کنید؟

 با بودجه‌بندی دقیق و مرور روزانه تا پایان برنامه پیش می‌روم.


برای مرور درس‌ها از روش بازیابی استفاده می‌کنید؟ چه کمکی به شما کرده است؟

 بله، مرور فعال و تثبیت بهتر مطالب را فراهم کرده است.


تحلیل آزمون چه مقدار برای شما حائز اهمیت است؟ روش خود را برای تحلیل لطفاً توضیح دهید.

بسیار مهم است؛ ابتدا اشتباهات و سپس نکات ساده را تحلیل می‌کنم.


آیا تاکنون در آزمونی دچار افت تراز شده‌اید؟ نحوه‌ی مواجهه‌ی شما با افت تراز چه بود؟ خانواده‌ی شما چه بازخوردی داشتند؟

بله، با تمرکز بر اشتباهات و مشورت با خانواده جبران کردم.


نقطه‌ی قوت شما کدام درس است؟ روش مطالعه‌ی شما در این درس چیست؟

ریاضی؛ با حل تمرین و مرور تست‌های سال‌های قبل مطالعه می‌کنم.


روش شما برای تبدیل نقطه‌ضعف‌ها به نقطه‌ی قوت چیست؟ آیا تجربه‌ای از این موضوع دارید؟

با تحلیل اشتباهات و مرور مجدد؛ تجربه‌ی موفق در درس شیمی داشتم.



هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام یک اولویت بیشتری می‌دهید؟

 الف) بررسی اشتباهات — اولویت اصلی من است.


در کارنامه ابتدا به سراغ نمره‌ی کدام درس می‌روید؟ چرا؟

ریاضی، چون بیشترین تأثیر را روی تراز دارد.


برای تحلیل کارنامه با پدر و مادر خود مشورت می‌کنید؟ روش خود را برای تحلیل آزمون توضیح دهید.

بله، با خانواده مشورت می‌کنم و روش تحلیل اشتباهات را پیاده می‌کنم.


آیا از دفتر برنامه‌ریزی استفاده می‌کنید؟ در مدیریت زمان و بهبود روند چه کمکی به شما کرده است؟

 بله، مدیریت زمان و پیگیری پیشرفت را آسان‌تر کرده است.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ بهترین ویژگی‌ای که این کتاب‌ها برای شما داشتند چه بود؟

 کتاب‌های تست و جمع‌بندی؛ بهترین ویژگی‌شان طبقه‌بندی مطالب و نکات جمع‌بندی است.


چه مقدار از زمان خود را به استفاده از فضای مجازی اختصاص می‌دهید؟ آیا روشی برای مدیریت این موضوع دارید؟

حدود ۱ تا ۲ ساعت؛ با تعیین زمان محدود مدیریت می‌کنم.


آیا پدر یا مادرتان در آزمون‌های کانون شرکت کرده‌اند؟ در چه سالی و چه نتیجه‌ای گرفتند؟

بله، پدرم در سال‌های گذشته شرکت کرد و نتیجه‌ی خوبی گرفت.


مهم‌ترین ویژگی که برای رسیدن به موفقیت به شما کمک می‌کند چیست؟ توضیح دهید.

 پشتکار و استمرار در مطالعه و تحلیل اشتباهات.


چه مقدار از زمان خود را به تفریح می‌پردازید؟ چه تفریحاتی دارید؟

حدود ۱ ساعت؛ پیاده‌روی و مطالعه‌ی کتاب‌های غیردرسی.


آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه آموخته‌اید؟ چه کسی به شما یاد داد؟

 بله، خانواده‌ام به من آموزش دادند.


برای درس خواندن چقدر با دوستانتان در ارتباط هستید؟ آیا این ارتباط کمکی به شما می‌کند؟

با دوستان مشورت می‌کنم؛ کمک به حل سؤال‌ها و ایجاد انگیزه می‌کند.

Menu