نام و نام خانوادگی: مانی حسیننژاد
پایه تحصیلی: یازدهم
رشته: علوم تجربی
شهر و استان: هشتگرد – البرز
میانگین تراز: ۶۴۰۰
سالهای حضور در کانون: ۲ سال
مصاحبهگر: محمد معبودی
۱. مهمترین ویژگی دانشآموزان تراز برتر از نگاه خودت چیست؟
به نظر من مهمترین ویژگی دانشآموزان تراز برتر نظم و استمرار است. موفقیت در آزمونها نتیجهی تلاش پیوسته و مطالعهی هدفمند است. دانشآموزانی که برنامهی منظمی برای خود تنظیم میکنند و آن را ادامه میدهند، دیر یا زود به نتایج عالی میرسند.
۲. در مسیر رشد ترازت، از برنامهی راهبردی قلمچی چگونه استفاده کردی؟
از برنامهی راهبردی بهعنوان چارچوب اصلی برنامهریزی مطالعاتیام استفاده میکنم. این برنامه مشخص میکند در هر دو هفته چه مباحثی را باید مطالعه کنم و چطور حجم درسها را مدیریت کنم. وجود این مسیر مشخص، باعث شده مطالعههایم هدفمندتر و منظمتر باشد.
۳. دفتر برنامهریزی چه نقشی در نظم و پیشرفت تحصیلیات داشته است؟
دفتر برنامهریزی برای من نقش انگیزهدهنده دارد. وقتی مطالعههایم را دقیق ثبت میکنم، احساس مسئولیت بیشتری پیدا میکنم و برنامههایم شفافتر میشود. این دفتر کمک کرده مطالعاتم دقیقتر، زمانبندیام بهتر و عملکردم قابلبررسی باشد.
۴. برای دو هفتهی بین آزمونها چگونه برنامهریزی میکنی تا با برنامهی راهبردی همسو بمانی؟
برای این بازهها طوری برنامهریزی میکنم که به اهداف برنامهی راهبردی برسم. ابتدا بخشهای جدید را مطالعه میکنم و در روزهای پایانی به دوره، حل تست، رفع اشکال و تکمیل نکات میپردازم. این روش باعث میشود تا زمان آزمون تسلط کافی پیدا کنم.

۵. بیشترین رشد ترازت در چه بازهای از سال اتفاق افتاد و دلیلش چه بود؟
بیشترین رشد من از شروع مهرماه اتفاق افتاد. با آغاز سال تحصیلی و شروع مدرسه، نظم بیشتری در مطالعههایم ایجاد شد و با ارادهی قویتر و برنامهریزی دقیقتر توانستم سطح یادگیریام را بالا ببرم و نتیجهاش را در ترازها ببینم.
۶. کدام یک از منابع کانون برایت بیشترین تأثیر را داشته است؟
من بیشتر از کتابهای آبی استفاده میکنم. این کتابها به دلیل تنوع تستها و پوشش مفهومی مباحث، برای تسلط و تثبیت آموختهها بسیار مؤثرند.
۷. چگونه از تحلیل آزمونها برای برطرف کردن نقاط ضعف استفاده میکنی؟
در تحلیل آزمونها ابتدا نقاط ضعفم را مشخص میکنم و سپس برای رفع آنها برنامه مینویسم. این کار کمک میکند مشکلاتم را بشناسم و با تمرین و تکرار، آنها را از بین ببرم. تحلیل آزمون یکی از مهمترین مراحل پیشرفت من بوده است.
۸. وقتی نتیجهی آزمون کمتر از انتظارت میشود، چه واکنشی نشان میدهی؟
هیچوقت ناامید نمیشوم. نتیجهی ضعیف را بهعنوان یک هشدار مثبت میبینم و سعی میکنم با تلاش بیشتر و برنامهریزی بهتر، آزمون بعدی را جبران کنم.
۹. چقدر به رقابت با خودت در مقایسه با رقابت با دیگران اهمیت میدهی؟
رقابت اصلی من با خودم است. مهمترین هدفم این است که هر روز بهتر از روز قبل باشم. پیشرفت شخصی برایم ارزشمندتر از مقایسه با دیگران است.
۱۰. انگیزهی اصلیات برای حفظ تراز بالا چیست؟
انگیزهی اصلیم رسیدن به رشتهای خوب در دانشگاهی معتبر است. تصور آیندهی تحصیلیام و رسیدن به هدفی که دوستش دارم، مرا برای ادامهی تلاش انگیزه میدهد.
۱۱. نقش خانواده یا مشاور کانون در پیشرفتت چگونه بوده است؟
خانواده و مشاور کانون هر دو مشوقهای اصلی من هستند. حمایت آنها باعث شده با آرامش و انرژی بیشتری درس بخوانم و در مسیرم ثابتقدم بمانم.
۱۲. برای درسهایی که نقطهضعف بودند، از چه روش یا منبعی استفاده کردی؟
برای رفع نقاط ضعف، در کلاسهای مختلف شرکت میکنم تا مباحث را عمیقتر و دقیقتر یاد بگیرم. این روش باعث شده در درسهایی که مشکل داشتم، سطح علمیام خیلی بهتر شود.
۱۳. زمانی که انگیزهات پایین میآید، چگونه خودت را احیا میکنی؟
در این مواقع با کمک پدر و مادرم دوباره انگیزه میگیرم. صحبت با آنها باعث میشود احساس آرامش کنم و بتوانم با انرژی بیشتری ادامه بدهم.
۱۴. آزمونهای کانون چه چیزی به تو یاد دادند که در جای دیگر تجربه نکردی؟
آزمونهای کانون به من یاد دادند که تلاش واقعی همیشه نتیجه دارد. همچنین اهمیت پشتکار و استمرار را در عمل تجربه کردم. این آزمونها باعث شدند مدیریت زمان، کنترل شرایط آزمون و تسلط بر سرعت و دقت را یاد بگیرم.
