گفت‌وگو با آرنا آقایی یازدهم ریاضی از کرمانشاه

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟ هدفم این است که نقاط ضعف و قوتم را شناسایی کنم

گفت‌وگو با آرنا آقایی یازدهم ریاضی از کرمانشاه

نام و نام خانوادگی: آرنا آقایی

پایه: یازدهم ریاضی

نام شهر و استان: کرمانشاه، کرمانشاه

شغل و تحصیلات مادر: مهندس پتروشیمی ارشد

شغل و تحصیلات پدر: مهندس پالایشگاه ارشد

میانگین تراز: 7120

چند آزمون شرکت کرده است: 4 آزمون


مصاحبه‌گر:  امیر ویسی

 

  1. هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدفم این است که نقاط ضعف و قوتم را شناسایی کنم و هر دو هفته یک‌بار سطح پیشرفتم را بسنجیم. آزمون‌ها به من کمک می‌کند تحت شرایط شبیه امتحان اصلی قرار بگیرم و مدیریت زمانم بهتر شود. همچنین باعث می‌شود برنامه مطالعه من منظم و هدفمند بماند.

 

  1. مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چه بود؟

بزرگ‌ترین موفقیتم افزایش نظم مطالعه و پیش‌خوانی بیشتر بود. توانستم مباحث آزمون‌ها را کامل بخوانم و درصدهایم نسبت به قبل بهتر شد.

 

  1. در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟ 

معمولاً حضوری شرکت می‌کنم چون فضای آزمون باعث تمرکز بیشتر می‌شود و شرایط واقعی‌تر است. در آزمون حضوری استرس و مدیریت زمان بهتر سنجیده می‌شود. البته اگر مشکلی پیش بیاید، آنلاین شرکت می‌کنم، اما حضوری را ترجیح می‌دهم.

 

  1. شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟

معمولاً کارنامه را از صفحه شخصی دریافت می‌کنم چون سریع‌تر و دقیق‌تر در دسترس است. بلافاصله بعد از انتشار آن را بررسی می‌کنم. گاهی هم اگر در آموزشگاه باشم، نسخه حضوری را می‌گیرم اما بیشتر آنلاین استفاده می‌کنم.

 

  1. برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه ریزی می کنید؟

اول مباحث آزمون بعدی را مشخص می‌کنم و براساس حجم آن‌ها برنامه می‌نویسم. بخش‌های سخت‌تر را در روزهای اول می‌خوانم و روزهای آخر را به مرور و تست اختصاص می‌دهم. هر روز هم زمان مشخصی برای مرور مطالب قبلی در نظر می‌گیرم. بعد از تحلیل آزمون نیز نکته‌های ضعف را وارد برنامه جبرانی می‌کنم.

 

  1. روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.

در درس‌هایی مثل ریاضی یا زمین شناسی روش من ترکیب درس‌نامه کوتاه و تست  است. ابتدا مبحث را سریع مرور می‌کنم و بعد تعداد زیادی تست ساده تا سخت می‌زنم. با این روش هم تسلط بیشتری پیدا می‌کنم هم نکته‌های ریز را یاد می‌گیرم. اشتباهات را هم در یک دفترچه مخصوص ثبت می‌کنم.

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

برای موفقیت در امتحانات، ابتدا مباحث هر درس را به چند بخش کوچک تقسیم می‌کنم و برای هر بخش زمان مرور مشخص می‌گذارم. هر روز یک مرور کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای از مطالب قبلی دارم تا فراموش نکنم. یک هفته قبل از امتحان نیز فقط تست و نمونه‌سؤال حل می‌کنم. همچنین برای درس‌هایی که ضعیف‌ترم، زمان بیشتری اختصاص می‌دهم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

سعی می‌کنم طبق برنامه راهبردی پیش بروم اما آن را کاملاً ثابت نمی‌گذارم و متناسب با سطح خودم تنظیم می‌کنم. برای دو هفته آینده ابتدا آزمون پیش رو را بررسی می‌کنم و مباحث مربوط به آن را مشخص می‌کنم. سپس هر روز را بین مرور، تست و رفع اشکال تقسیم می‌کنم. در پایان هر هفته هم عملکردم را چک می‌کنم.

 

  1. از کدام کارنامه های جعبه ابزارکارنامه استفاده می کنید؟ از هریک چه استفاده‌ای می کنید؟

معمولاً از کارنامه‌ی مبحثی و کارنامه‌ی درصد استفاده می‌کنم. کارنامه مبحثی به من نشان می‌دهد در کدام مباحث ضعف یا قوت دارم تا مطالعه‌ام هدفمندتر شود. کارنامه درصد هم روند پیشرفتم را مشخص می‌کند و کمک می‌کند بفهمم آیا برنامه‌ام مؤثر بوده یا نه. گاهی هم از کارنامه زمان‌ها برای مدیریت سرعت استفاده می‌کنم.

 

  1. از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می کنید؟ 

برای تست از کتاب‌های آبی یا سه‌سطحی استفاده می‌کنم چون هم سوال‌های استاندارد دارد هم سطح‌بندی. برای مرور سریع هم از جزوات یا خلاصه درس‌ها استفاده می‌کنم. اگر درسی را بلد نباشم، از درس‌نامه کتاب‌های آبی کمک می‌گیرم تا بهتر مسلط شوم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی دارم و هر روز آن را پر می‌کنم. این دفتر به من کمک می‌کند بفهمم چه‌قدر از برنامه‌ام اجرا شده و چقدر عقب یا جلو هستم. همچنین باعث می‌شود زمان‌های پرت کمتر و مطالعه‌ام منظم‌تر شود. در پایان هفته هم با دیدن آمار مطالعه انگیزه بیشتری می‌گیرم.

 

  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟ 

معمولاً یک روز بعد از آزمون تحلیل را انجام می‌دهم تا ذهنم خسته نباشد. ابتدا سوالاتی را که اشتباه زده‌ام یا زمان‌بر بوده‌اند علامت می‌زنم. بعد دلیل هر اشتباه را می‌نویسم؛ مثلاً بی‌دقتی، کمبود دانش یا نخواندن درست سؤال. در آخر برای هر اشتباه یک تمرین جبرانی انجام می‌دهم.

نرگس یادگاری
ارسال شده توسط : نرگس یادگاری
Menu