گفت و گو بانارین کمالی قبولی دندان پزشکی دانشگاه رشت

با پیشنهاد برادرم که خود پزشک است و در آزمون‌های کانون شرکت می‌کرد.

گفت و گو بانارین کمالی قبولی دندان پزشکی  دانشگاه رشت

نام و نام خانوادگی: نارین کمالی

رتبه سال 1404 : 217

نام شهر و استان : سقز کردستان 

میانگین تراز : ۶۹۱۴ 

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟  

پایه های نهم و یازدهم و دوازدهم

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس، دبیر آموزش و پرورش 

شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس، دبیر آموزش و پرورش 

درصدهای کنکور 1404 (اردی بهشت و تیر)  

اردیبهشت= زیست: ۷۰ زمین: ۷۳ فیزیک: ۵۸ ریاضی: ۵۸ 

شیمی:۵۴ تیر = زیست:۸۴ فیزیک: ۸۳ زمین: ۴۸ شیمی: ۴۰ ریاضی: ۳۳ 

تراز کنکور (اردی بهشت و تیر)  اردیبهشت: ۱۰۲۷۱

تیر: ۱۰۵۴۲ 

تراز سوابق تحصیلی:   ۱۰۲۶۳

مصاحبه‌گر : شب بورضایی


1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

با پیشنهاد برادرم که خود پزشک است و در آزمون های کانون شرکت می کرد.

 

 

2. نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌تان چند شد؟

زیست و ریاضی: ۲۰

ادبیات و زبان و دینی: ۱۹.۷۵

شیمی و فیزیک: ۱۹.۲۵

هویت و سلامت: ۱۷.۵

عربی:۱۸.۷۵

3. شما در آزمون‌های کانون به صورت حضوری شرکت می‌کردید یا آنلاین؟ چرا؟

در پایه نهم بدلیل کرونا آنلاین ولی مابقی بصورت حضوری شرکت می کردم. بدلیل حضوری بودن کنکور و‌ امتحان نهایی، آزمون حضوری با شبیه سازی شرایط جلسه در مدیریت چالش های مختلف کارساز بود مانند حواس پرتی های فضاهای پرجمعیت، تجربه کردن فضاهای مختلف جهت عدم وابستگی ذهنی به یک مکان خاص سر جلسه کنکور، سازگاری با انواع شرایط غیرقابل پیش بینی مانند دمای اتاق.

 

4. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

بله غیبت داشتم، در بهمن و اسفند ماه پایه دوازدهم بدلیل تداخل برنامه‌ی شخصی ام با برنامه‌ی آزمون ها و عدم مطابقت مباحث مطالعه شده با بودجه بندی آزمون ها را شرکت نکردم اما بعدا در طول دوران جمعبندی همه‌ی آزمون هایی که غیبت کرده بودم را کار کردم.

 


5. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

 همانطور که گفتم در بازه های مختلفی از سال برنامه‌ی شخصی ام با بودجه بندی کانون همخوانی نداشت اما چون هدف نهایی ام شروع‌‌ زودهنگام جمع بندی بود این اتفاق افتاد.

در سایر مواقع که طبق بودجه بندی پیش می رفتم برنامه‌ی دو هفته ای را طبق توانایی و سلیقه خودم شخصی سازی می کردم. به طوری که هر روز هر ۴ درس تخصصی را در برنامه لحاظ می کردم و بسته به سختی درس ها در ازمون پیش رو ساعات و تعداد تست های متفاوتی را به انها اختصاص می دادم و موازی با آنها دروس عمومی را در طول هفته به ویژه آخر هفته در برنامه قرار می دادم.

 

6. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

ابتدا از طریق کارنامه اشتباهات سوالات نادرست هر درس را تحلیل می کردم سپس سراغ سوالات نزده ام می رفتم. اما مهم ترین قسمت تحلیل من سوالاتی بودند که سر جلسه کنار آنها ستاره می زدم به این معنا که سوالات قابل توجهی هستند از لحاظ بار آموزشی و دام سنجشی که حتما به آنها توجه کنم و کامل یاد بگیرم و نهایتا سوالات درست را به ویژه در زیست و ریاضی بررسی می کردم.

 

7. کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟

نقاط قوط من زیست و‌فیزیک هستند که از بسیار قبل تر به زیست بسیار علاقه مند بودم و در آن حوزه تحقیقات مختلفی هم داشتم اما فیزیک نقطه‌ی ضعف من بود که در اواخر پایه دوازدهم به قوت من تبدیل شد علت ان هم تغییر منبع اموزشی ام برای آن بود. در آزمون ها زیست را تقریبا همیشه بالای ۸۰ می زدم و‌ اوایل تا ۱۰۰ هم درصد بالا می رفت اما فیزیک بین ۵۰ تا ۷۰ متغیر بود.

روش مطالعه مطلبی مفصل و قابل بحث است اما به طور خلاصه، بویژه برای زیست شناسی توجه بسیار ویژه به متن و شکل کتاب وزارتی نقش حیاتی را دارد و سپس کار کردن تست های مکرر و فراوان از منابع مختلف بویژه آزمون ها علی الخصوص در دروس محاسباتی راه رسیدن به سطح مطلوب است.

 

8. آیا در کلاس‌های درس مدرسه شرکت کردید؟

پایه دهم را غالبا شرکت می کردم، پایه یازدهم را فقط یک یا دو‌کلاس خاص و دوازدهم را کاملا خانه بودم.

 

9. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

سطح دشوار و دشوارتر کتاب های سه سطحی را برای فیزیک و‌ ریاضی در تابستان کار می کردم. 

حجم کم، سوالات سلکت شده و غیر تکراری از نقاط قوت این کتاب ها بود.

 


10. بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

 زیست شناسی

۱_ مطالعه متن کتاب و شکل ها بصورت اجمالی و درحد فهم اولیه موضوع

۲_ آموزش دیدن مبحث (دبیر مدرسه/ ویدیو آموزشی/ درسنامه)

۳_ مطالعه عمیق و مرور های مداوم کتاب در طول روز

۴_ اختصاص تایم ویژه به تمرکز روی شکل ها و تلاش برای طرح نکات و‌ سوالات جدید از شکل ها و قید های مرتبط با آنها در متن

۵_ تست زنی و تحلیل ویژه‌ی پاسخنامه و ارجاع به قسمت مربوطه از متن کتاب پس از تحلیل سوالات غیر درست

۶_ اختصاص تایم ویژه به تقویت حافظه تصویری برای شکل ها

 

11. در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

متاسفانه من هر روز و هر لحظه در فکر نتیجه‌ی نهایی به سر می بردم اما خانواده ام نهایت تلاش شان را برای دور شدن افکارم از آینده می کردند و با حمایت و دلگرمی آنها بود که توانستم چالش های فکری شدیدی که داشتم را با موفقیت پشت سر بگذارم. حقیقتا آنها هیچ توقعی از من در این مسیر نداشتند و بیشتر تلاش های من را می دیدند که بی دریغ برای کنکور وقت می گذارم.

 

12. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

در طول دو هفته من هر روز هم دروس پایه و هم دوازدهم را در اکثر موارد می خواندم مثلا اگر امروز می بایست ۵ ساعت زیست بخوانم بسته به سختی و‌اهمیت موضوع یا وضعیت خودم نسبت به آن، این پارت را به دو پارت ۲ و ۳ ساعتی بین پایه و دوازدهم تقسیم می کردم. ولی غالبا توجه بیشتری به دوازدهم داشتم چون مطالب برایم تازه تر بودند.

 

16. آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

از تنها مشاورم، یعنی مشاور مدرسه ام سرکار خانم قنادی نهایت قدردانی را دارم. ایشان در هر زمان و‌ حالت روحی حامی من بودند و به من کمک شایانی را در مدیریت اضطراب و افکارم کردند

Menu