استعدادی از دل لرستان: گفتگو با نازنین زهرا مرادی
نام و نام خانوادگی: نازنین زهرا مرادی
پایه: نهم
شهر و استان: درود، لرستان
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم، خانهدار
شغل و تحصیلات پدر: سیکل، راننده تاکسی
میانگین تراز: ۵۱۱۴
سالهای حضور در کانون: ۳ سال
تعداد آزمونهای شرکتکرده: ۷۵
مصاحبهگر: فریبا شابوئی
هدف شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟
هدفم این است که سطح علمی خود را بسنجم، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسم، با دانشآموزان دیگر رقابت سالم داشته باشم و با شرکت منظم در آزمونها، ساعات مطالعهام را افزایش دهم تا بتوانم پیشرفت کنم.
مهمترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در نیمسال اول چه بوده است؟
شناسایی نقاط ضعف خود بود. دلیل موفقیتام هم این بود که بیشتر روی سؤالات پرتکرار تمرکز کردم و سعی کردم مطالب را مفهومی یاد بگیرم، که این باعث افزایش ترازم شد.

برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامهریزی میکنید؟
برنامهریزی روزانه دارم و به درسی که در آن ضعف دارم، توجه بیشتری میکنم تا به نقطه قوت تبدیل شود. همچنین برای درصدهای پایینتر هدفگذاری میکنم تا در آزمون بعدی به درصد دلخواه برسم.
روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.
در درس علوم روش مطالعهام اینگونه است: قبل از تدریس معلم، پیشخوانی میکنم، مطالب را مفهومی و عمیق مطالعه میکنم، نکات کلیدی را یادداشتبرداری میکنم و تست زیادی میزنم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟
به نظرم روش تحلیلم کمی متفاوت است؛ زیرا تحلیل را در طول هفته انجام میدهم. اول درسی را تحلیل میکنم که تعداد اشتباهاتم در آن بیشتر است و نکات آن را یادداشت میکنم تا در آزمون بعدی تکرار نشوند. سپس سراغ سؤالاتی میروم که پاسخ ندادهام و سؤالات دامدار را با دقت بررسی میکنم تا در آزمونهای بعدی در دام نیفتم.
با توجه به عملکرد و نتایج نیمسال اول، چه تغییرات مثبتی برای نیمسال دوم ایجاد خواهید کرد؟
تصمیم دارم ساعت مطالعهام را افزایش دهم، تعداد تست بیشتری کار کنم و تحلیل آزمون را دقیقتر و عمیقتر انجام دهم.
با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامهای برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟
از یک ماه قبل از امتحانات، مرور دروس را شروع میکنم، از جزوه و خلاصهنویسیها استفاده میکنم و نمونه سؤالات زیادی حل میکنم تا با انواع سؤالات آشنا شوم و نکات مهم را استخراج کنم. این کار باعث میشود با آمادگی بیشتری در جلسه امتحان حاضر شوم.

