نام و نام خانوادگی: امیدرضا زارعی
پایه نهم
نام شهر و استان: شیراز، شهر داریان
شغل و تحصیلات مادر دیپلم طراحی دوخت، خانه دار
شغل و تحصیلات پدر دیپلم انسانی، شغل آزاد (راننده)
سالهای حضور در کانون 3 سال
تعداد آزمون : 37 آزمون
مصاحبه گر: رضا قهرمانی
چه چیزی باعث شد که در کانون ثبت نام کنید و هدف شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟
دوستم و پسرخاله من در آزمونها شرکت میکردند و من هم ترغیب شدم که در کانون ثبت نام کنم. مهم ترین هدف من از شرکت در آزمونها، آمادگی برای مدارس تیزهوشان است؛ با شرکت در آزمونها با شیوه های تستزنی آشنا میشوم و برای امتحانات و پرسشهای کلاسی آمادگی بیشتری دارم.
مهمترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در نیم سال اول چه بوده است؟
بزرگترین علت موفقیت من آن است که از ابتدای سال تحصیلی اجازه نداده ام که مطالب کتاب و بودجه بندی کانون تلنبار شود، بعد از تدریس موضوع جدید در همان روز آن را مطالعه کرده و در هر آزمون هم گام با برنامه راهبردی پیش آمده ام. این کار باعث میشود که برای امتحانات ترم اول دیگر مشکل چندانی از نظر زمانی نداشته باشم و کاملا بر کتابها مسلط باشم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟
بله، من همان روز آزمون، بعد از دیدن کارنامه به سراغ راهبردی میروم. در برنامهریزی به روزهایی که کلاس فوق برنامه ندارم توجه بیشتری میکنم زیرا زمان بیشتری از روز آزاد هستم. متناسب با درس ها و نقطه ضعف های خودم در آزمون برای 10 روز آینده برنامه ریزی انجام میدهم، آن سه روز باقی مانده به آزمون را برای مرور مطالب خوانده شده میگذارم.

آیا از طریق تحلیل آزمون از نقاط ضعف خود آگاه میشوید؟
بله، من بعد از هر آزمون، پاسخ نامه را با پاسخ های خود بررسی میکنم و سؤالات اشتباه خود را در دفتری مخصوص مینویسم. این نوشتن اشتباهات مرا نسبت به موضوعاتی که هنوز کاملا یاد نگرفته ام مطلع میسازد. و متوجه میشوم که در آن موضوع ضعف دارم و نیازمند تمرین بیشتر است. البته من سؤالاتی را که پاسخ نداده ام هم در این دفتر یادداشت میکنم چرا که این سؤالات نیز مانند اشتباهات نشان میدهند که بر موضوع تسلط کامل پیدا نکرده ام.
شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت میکنید؟
کارنامه را به محض آن که در صفحه شخصیام قرار بگیرد نگاه میکنم. البته گاهی اوقات پیش میآید که همان ساعت 5 نتوانم نگاه کنم، اما انگشت شمار پیش آمده که به فردای روز آزمون موکول کنم. من به فراخور زمان مناسب از کارنامه های مختلف استفاده میکنم. برای مثال زمانی که پروژه به پایان میرسد کارنامه پروژه ای را نگاه می کنم تا بدانم به طور کلی در چه وضعیتی قرار دارم. یا برای پیدا کردن سؤالات اشتباه از کارنامه اشتباهات استفاده میکنم.
روش مطالعه شما برای هر درس اختصاصی است و یا از یک روش عمومی برای تمامی دروس استفاده میکنید؟
برای هر درس روش مختلفی را به کار میبرم. مثلا برای موضوع قدر مطلق در ریاضی از تصویر سازی استفاده میکنم و دو خطی که در قدر مطلق وجود دارد را به یک اتاق تشبیه میکنم که بیماری در آن حضور دارد. و چون خروجی قدر مطلق همیشه مثبت است، من میگویم:« زمانی که دکتر وارد این اتاق شود فردی که از آن خارج میشود نتیجه مثبتی میگیرد». یا برای درسهای دیگر نکات مهم آن را در دفتر یادداشت میکنم تا هنگام مرور مطالب از آن استفاده کنم.
چه اقداماتی برای هماهنگی کانون با مدرسه انجام میدهید؟
هر زمان که پرسش کلاسی یا امتحان کلاسی دارم مجدد به راهبردی مراجعه میکنم، اگر قسمتی که قرار است مطالعه کنم در بودجه بندی آزمون پیشرو باشد که با دقتی بیشتر درس را میخوانم اما اگر چنین نباشد از پنج شنبه و جمعه و از روز هایی که تکالیف سنگینی ندارم استفاده میکنم و مطالب را مطالعه می کنم تا از راهبردی عقب نمانم.
کدام یک از کتاب های کمک آموزشی کانون را استفاده میکنید
فلش کارت ها و کتاب کار، چرا که با تعداد بالای تمرینها و تست ها آمادگی بیشتری برای آزمون و همچنین امتحانات معلم پیدا می کنم. در درس ریاضی کتاب کار بیشتر از همه درس ها کمک کننده است چون سؤالات مشابه با آزمون را در آن حل میکنم و برای ریاضی آزمون آمادگی بیشتری خواهم داشت. فلش کارت هم در تصویر سازی ذهنی در علوم کمک زیادی میکند.
