گفت وگو با فاطمه رحمانی؛قهرمان پیوستگی پایه نهم

من، سؤال‌هایی را که تسلط بیشتری روی آن‌ها دارم و سطح آسان و متوسط دارند را، ابتدا حل می‌کنم و در انتها بار دیگر برمی‌گردم سراغ سؤال‌های چالشی‌تر که نیاز به دقت و زمان بیشتری دارند. این روش را بسیار

گفت وگو با فاطمه رحمانی؛قهرمان پیوستگی پایه نهم

گفت وگو با فاطمه رحمانی؛قهرمان پیوستگی پایه نهمنام و نام خانوادگی: فاطمه رحمانی

پایه تحصیلی: نهم

نام شهر و استان: یزد

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار،فوق‌دیپلم 

تحصیلات پدر: فوق‌لیسانس

میانگین تراز: 5900

سال‌های حضور در کانون: ۱ سال

تعداد آزمون‌ها: 8 آزمون

 

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدف من این است که با فضای آزمون‌های مدارس سمپاد آشنا شوم و با کمک گرفتن از این آزمون‌ها، بتوانم در مدارس خاص قبول شوم و در آینده فرد موفقی باشم.


 برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟

برای آزمون بعدی، با استفاده از بودجه‌بندی برنامه‌ریزی می‌کنم. آن قسمت‌هایی را که معلمم هنوز تدریس نکرده اما در آزمون می‌آید، خودم پیش‌خوانی می‌کنم. در درس‌هایی که مشکل بیشتری دارم، تعداد تست‌های بیشتری حل می‌کنم تا تسلط پیدا کنم و هرجا اشکال داشته باشم، از معلمانم سؤال می‌پرسم.


 از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟ با ذکر دلیل.

از کلاس‌های پیشرفت در مدرسه و کتاب‌های آبی و سه‌سطحی استفاده می‌کنم؛ چون هم با نوع سؤال‌های آزمون بیشتر آشنا می‌شوم و هم برخی از سؤال‌های آزمون دقیقاً از همین کتاب‌ها طرح می‌شود.


 تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

تحلیل آزمون را معمولاً در طول دو هفته و بیشتر در زمان‌هایی انجام می‌دهم که درس‌های کمتری دارم.

روش کارم به این صورت است که ابتدا سؤال‌های اشتباهم را بررسی می‌کنم و نکات آن‌ها را یادداشت می‌کنم. سپس سؤال‌هایی که در پاسخ‌نامه تحلیل نشده‌اند را با تماشای فیلم‌های تحلیل آزمون در سایت کانون، تحلیل و یادمی‌گیرم.


نقاط قوت و ضعف خود را در چه دروسی می‌دانید و برای بهبود آن‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

نقاط قوتم بیشتر در درس‌هایی مانند هدیه‌های آسمان، مطالعات اجتماعی و عربی است. درس علوم نیز در حال پیشرفت است. اما نقطه‌ضعف اصلی‌ام، درس ریاضی است.

برای بهبود، سعی می‌کنم تعداد تست‌هایم را به‌ویژه در دروسی که مشکل دارم و درصد پایینی در آزمون‌های گذشته داشته‌ام، افزایش دهم و در کلاس‌های تست‌زنی مدرسه نیز شرکت کنم.


چگونه از برنامه راهبردی کانون برای مطالعه خود استفاده می‌کنید؟

همیشه پس از هر آزمون، برنامه راهبردی را بررسی می‌کنم تا ببینم مباحث آزمون بعدی چیست و آیا معلمانم آن‌ها را تدریس کرده‌اند یا خیر. اگر تدریس نکرده باشند، خودم پیش‌خوانی می‌کنم و برای آزمون آماده می‌شوم. برای هر درس نیز حدوداً ۱۰ تست در برنامه روزانهام قرار می‌دهم.


 چه روشی برای مدیریت زمان در جلسه آزمون دارید و آیا این روش را مؤثر می‌دانید؟

 من، سؤال‌هایی را که تسلط بیشتری روی آن‌ها دارم و سطح آسان و متوسط دارند را، ابتدا حل می‌کنم و در انتها بار دیگر برمی‌گردم سراغ سؤال‌های چالشی‌تر که نیاز به دقت و زمان بیشتری دارند. این روش را بسیار مؤثر می‌دانم.


Menu