نام و نام خانوادگی : مهراس خسروی
مقطع و پایه : یازدهم ریاضی
نام شهر و استان : تهران
میانگین تراز :4900
سال های حضور در کانون : 1
شغل پدر: کارمند
شغل مادر : خانه دار
مصاحبه گر :محمدرضااکبری
1- برنامهریزی کلی شما در سال تحصیلی جدید چگونه است و روی سوالات تشریحی بیشتر تمرکز دارید یا تستی؟
در سال جدید سعی کردهام مطالعهام منظمتر باشد. ابتدا مباحث را دقیق و تشریحی یاد میگیرم تا پایهام قوی شود و بعد تستزنی مرحلهای انجام میدهم. بهنوعی هر دو سبک را کنار هم پیش میبرم، اما اولویت همیشه با یادگیری عمیق است.
---
2- همانطور که در جریان هستید با شروع سال تحصیلی جدید دو دفترچه شامل دروس تخصصی و عمومی خواهیم داشت. با توجه به اهمیت دروس عمومی، شما به چند درس عمومی در آزمون پاسخ خواهید داد؟
برای حفظ تعادل بین تخصصیها و نهاییها، معمولاً به دو تا سه درس عمومی پاسخ میدهم تا هم از نظر زمانی مدیریت شود و هم کیفیت مطالعه حفظ شود.
---
3- میانگین ساعت مطالعه شما در روزهای مدرسه و آخر هفته به چه صورت است؟
در روزهای مدرسه معمولاً ۳ تا ۴ ساعت مطالعه دارم و آخر هفتهها حدود ۶ ساعت زمان میگذارم تا مباحث سنگینتر مثل ریاضی و فیزیک را کاملتر جمع کنم.
---
4- در طول هفته به چه نسبتی ساعت مطالعه را بین دروس تخصصی و عمومی تقسیم میکنید؟
حدود ۷۰ درصد از وقت مطالعهام به دروس تخصصی اختصاص پیدا میکند و ۳۰ درصد هم برای عمومیها در نظر میگیرم تا برای نهاییها عقب نمانم.
---
5- آیا آزمونها را به صورت حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ و مزیت آزمون حضوری از نظر شما چیست؟
ترجیح میدهم آزمونها را حضوری برگزار کنم. فضای حضوری جدیتر است، تمرکز بالاتری دارم و مدیریت زمان بسیار واقعیتر تمرین میشود.
---
6- چه نکاتی را برای افزایش بازده مطالعه امتحان کردهاید که در روند یادگیریتان مؤثر بوده است؟
مرورهای کوتاه، خلاصهنویسی مختصر، حل تمرینهای دورهای و تستزنی زماندار روشهایی بودهاند که بازده مطالعهام را بیشتر کردهاند.
---
7- بعضی از دوستان گمان میکنند کمیت مطالعه اهمیت بیشتری نسبت به کیفیت دارد. نظر شما چیست؟
بهنظر من کیفیت مطالعه مهمتر است. تمرکز بالا و مرور درست نتیجه بهتری میدهد تا اینکه صرفاً ساعت مطالعه زیاد باشد بدون بازده.
---
8- چه پیشنهادات درسی و مشاورهای برای دانشآموزانی که این مصاحبه را میخوانند دارید؟
پیشنهاد میکنم برنامه ثابتی داشته باشند، درسهای تخصصی را مرتب مرور کنند، تستها را تحلیلی بررسی کنند و برای دروس عمومی هم بهصورت کمحجم اما پیوسته زمان بگذارند.
