نام و نام خانوادگی: ریحانه زروندی
پایه: دوازدهم
رشته: انسانی
نام شهر و استان: هشتگرد، البرز
میانگین تراز: ۶۰۰۰
سالهای حضور در کانون: یک سال
مصاحبهگر: مینا درختی
۱. از چه زمانی متوجه شدی میتونی به باشگاه ۵۰۰تاییها برسی و چه چیزی باعث شد این هدف را انتخاب کنی؟
از ابتدای سال تحصیلی و با مشاهده پیشرفت تدریجی در آزمونها احساس کردم که میتوانم به باشگاه ۵۰۰تاییها برسم. دیدن نتایج بهتر در هر آزمون و احساس تسلط بیشتر روی مباحث، انگیزهای شد تا این هدف را جدی دنبال کنم و آن را به یکی از اهداف اصلی خودم تبدیل کنم.
۲. برای اینکه این موفقیت را بیشتر کنی و به باشگاه هزارتاییها برسی، چه نوع برنامهریزی دقیقی انجام میدهی؟
برای رسیدن به سطح بالاتر، برنامهام را بر پایه مطالعه مستمر، تستزنی حجمی و مرورهای منظم میچینم. هر هفته ساعات مطالعهام را ثبت میکنم و سعی میکنم حداقل در دو یا سه درس، تسلط ۱۰۰ درصدی ایجاد کنم تا بتوانم تعداد پاسخهای صحیحم را افزایش دهم.
۳. چقدر از برنامهی راهبردی کانون در تنظیم مطالعهات استفاده میکنی؟
تقریباً تمام برنامهریزی هفتگیام براساس برنامهی راهبردی است. مباحث هر آزمون مسیر مشخصی به من میدهد و کمک میکند بدانم در هر هفته باید روی چه بخشهایی تمرکز بیشتری داشته باشم.
۴. دفتر برنامهریزی چه کمکی بهت میکند تا حجم مطالعهات برای همهی درسها متعادل باشد؟
دفتر برنامهریزی باعث میشود مطالعهام نظم داشته باشد و بین درسها تعادل برقرار کنم. با ثبت ساعتها و تعداد تستها، میتوانم متوجه شوم کدام درسها نیاز به زمان بیشتری دارند و چطور باید برنامهام را اصلاح کنم.
۵. معمولاً در هر دو هفته بین آزمونها چه میزان تست میزنی و چطور مرور میکنی؟
هر دو هفته حدود ۲۰۰۰ تست کار میکنم و برای مرور، از تستهای مروری و مرورهای کوتاهِ آخر شب استفاده میکنم.
۶. چه روشی برای تحلیل آزمون داری که باعث میشود خطاها در آزمون بعدی تکرار نشوند؟
بعد از هر آزمون ابتدا سراغ سؤالات غلط و نزده میروم. علت هر اشتباه را یادداشت میکنم؛ اینکه از بیدقتی بوده، ضعف علمی یا مدیریت زمان. سپس همان مباحث را از منابع تستی دوباره تمرین میکنم تا ایراد کاملاً رفع شود.
۷. آیا تستها را زماندار میزنی یا ابتدا آموزشی کار میکنی؟ تفاوتش برات چیه؟
ابتدا تستها را آموزشی کار میکنم تا روش حل و نکته هر سؤال را یاد بگیرم. بعد از اینکه به تسلط نسبی رسیدم، تستهای زماندار میزنم تا سرعت و دقت خودم را شبیه آزمون تقویت کنم.
۸. از کدام منابع کانون برای تقویت مهارت تستزنی استفاده میکنی؟
بیشتر از کتابهای سهسطحی استفاده میکنم که بهخاطر تنوع سطح سؤالها، مهارت تستزنیام را خیلی تقویت میکنند.
۹. برای درسهایی که درصد پایینتری داشتی، چطور برنامهریزی کردی تا تعداد پاسخهای صحیحت بالا بره؟
برای این درسها زمان مطالعه را بیشتر کردم، تست بیشتری زدم و از مرورهای مکرر استفاده کردم تا مباحث در ذهنم تثبیت شوند.
۱۰. موقع آزمون چه استراتژی خاصی برای مدیریت زمان و ترتیب پاسخدادن داری؟
ابتدا سراغ درسهایی میروم که اهمیت بیشتری دارند و در آنها تسلط بالاتری دارم؛ این کار باعث میشود آرامش بیشتری پیدا کنم و زمان باقیمانده را بهتر مدیریت کنم.
۱۱. در طول آزمون چطور تمرکزت را حفظ میکنی تا دچار بیدقتی نشی؟
سعی میکنم هنگام آزمون فقط روی متن سؤال تمرکز کنم و ذهنم را از هر عامل حاشیهای خالی نگه دارم. قبل از هر پاسخ چند ثانیه مکث میکنم تا عجله نکنم و دقت بیشتری داشته باشم.
۱۲. کدام درس بیشترین نقش را در رسیدنت به ۵۰۰ پاسخ صحیح داشته و چرا؟
درسهای تاریخ، جامعهشناسی، جغرافیا و روانشناسی؛ چون در این درسها تسلط بیشتری دارم و معمولاً درصدهای بالاتری کسب میکنم.
۱۳. وقتی به ۵۰۰ پاسخ صحیح رسیدی، چه احساسی داشتی؟
خیلی خوشحال شدم و احساس کردم تلاشهایم نتیجه داده و مسیرم را درست انتخاب کردهام.
۱۴. اگر بخواهی به دانشآموزان دیگر بگویی چطور میتوانند به ۵۰۰ پاسخ صحیح برسند، سه توصیه اصلیات چیه؟
تلاش،
شدت و استمرار،
تست زیاد و مطالعهی دقیق.
