گفتگو با قهرمان پیشرفت : سهیل فریدی دوازدهم انسانی از مشهد

سهیل فریدی دوازدهم انسانی از مشهد : گفتگو با قهرمان پیشرفت

گفتگو با قهرمان پیشرفت : سهیل فریدی دوازدهم انسانی از مشهد

نام و نام خانوادگی : سهیل فریدی

شهر و استان : مشهد خراسان رضوی

رشته و پایه : دوازدهم انسانی

میانگین تراز : 5000

شغل و تحصیلات مادر : دیپلم خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : 

سال های حضور کانون : 1 سال

تعداد آزمون : 5 آزمون


مصاحبه گر : سعید عزیزی


1. هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟


هدف من ایجاد یک روند ثابت و قابل‌اعتماد برای سنجش پیشرفت واقعی‌ام است. آزمون‌های کانون به من کمک می‌کنند روی نقاط ضعفم دقیق تمرکز کنم، تراز خودم را مدیریت کنم و قبل از آزمون نهایی، استاندارد کنکور را بارها تجربه کنم.


 2. مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در نیم‌سال اول چه بوده است؟


مهم‌ترین دستاورد من افزایش ثبات عملکرد در درس‌های ادبیات و عربی بود. دلیل موفقیتم پایبندی کامل به برنامه‌ی راهبردی، تحلیل دقیق آزمون‌ها و مرورهای منظم لایه‌به‌لایه بود که باعث شد افت‌وخیزم خیلی کم بشه.


3. در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟


حضوری شرکت می‌کنم. چون شرایط آزمون واقعی‌تره، مدیریت زمان بهتر تمرین می‌شود و تمرکزم بالاتر می‌رود. ضمن اینکه فضای رقابتی مرا به تلاش بیشتر وادار می‌کند.


4. شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می‌کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟


معمولاً همان روز آزمون از صفحه شخصی کارنامه را دریافت می‌کنم. چون بلافاصله شروع به تحلیل می‌کنم و نمی‌گذارم زمان بگذرد.


5. برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟


اول برنامه‌ی دو هفته‌ای راهبردی را بررسی می‌کنم، سپس مباحث مهم‌تر را اولویت‌بندی می‌کنم. مطالعه را با تست زمان‌دار، مرور کوتاه و بعد آزمون گرفتن از خودم ادامه می‌دهم. آخر هر هفته یک جمع‌بندی سبک انجام می‌دهم.


6. روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.


در درس تاریخ بهترین روش مطالعه‌ام را دارم. خلاصه‌برداری‌های موضوعی و جدول‌سازی انجام می‌دهم؛ سپس تست‌های دهه‌ای می‌زنم و هر بار نکاتی که اشتباه می‌کنم را در دفترچه‌ای مخصوص ثبت می‌کنم تا مرورهای بعدی دقیق‌تر شود.


 7. با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ای برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟


دو هفته قبل از امتحانات، یک برنامه‌ی موازی برای مدرسه تنظیم می‌کنم. دروس نهایی را مرور طبقه‌بندی‌شده می‌خوانم و برای هر درس حداقل دو بار نمونه سؤال حل می‌کنم. مطالعه‌ام ترکیبی از نهایی‌خوانی و حفظ‌محور است.


 8. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟


بله. برنامه‌ی دو هفته‌ای را به سه بخش تقسیم می‌کنم:


* هفته اول: یادگیری کامل + تست آموزشی

* اواخر هفته اول: تثبیت مباحث قبلی

* هفته دوم: تست زمان‌دار + جمع‌بندی مباحث آزمون


این باعث می‌شود هیچ مبحثی نیمه‌کاره نماند.


9. از کدام کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ از هریک چه استفاده‌ای می‌کنید؟


* کارنامه مبحثی: برای تشخیص دقیق مباحثی که باید روی آن‌ها بیشتر انرژی بگذارم.

* کارنامه هدف‌گذاری: مقایسه هدفم با عملکرد واقعی.

* کارنامه اشتباهات: برای اینکه اشتباهات پرتکرارم را حذف کنم.

* کارنامه زمان: برای تنظیم سرعت تست‌زنی.


10. از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟ آیا منابع شما نیاز به تغییر و بازبینی دارد؟ چرا؟


از کتاب‌های آبی برای تست‌های طبقه‌بندی‌شده و از سه‌سطحی برای افزایش تسلط استفاده می‌کنم. فعلاً منابعم مناسب هستند و نیازی به مهندسی مجدد ندارم، چون با سطح درسی و هدفم سازگارند.


11. دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟


بله. دفتر برنامه‌ریزی کمک می‌کند میزان مطالعه، کیفیت یادگیری و میزان ماندگاری مطالب را دقیق‌تر ارزیابی کنم. همچنین مانع پراکندگی ذهنی می‌شود.


12. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟


همان روز آزمون تحلیل می‌کنم.

روش من این‌گونه است:


1. استخراج اشتباهات

2. دسته‌بندی اشتباهات (بی‌دقتی، ندانستن، وقت کم)

3. مرور نکات

4. بازتست‌گیری ۲۴ ساعت بعد


13. با توجه به عملکرد نیمسال اول، چه تغییرات مثبتی برای نیمسال دوم ایجاد خواهید کرد؟


تمرکزم را بیشتر روی افزایش سرعت و کاهش افت‌وخیز تراز می‌گذارم. همچنین حجم مرورها را بالا می‌برم و سعی می‌کنم زمان تست‌های زمان‌دار را کم کنم تا خودم را به استانداردهای سخت‌تر نزدیک کنم.


 ویژه زوج‌درس‌ها


 14. شما به چند زوج‌درس در آزمون پاسخ می‌دهید؟ کدام درس‌ها؟ چرا؟


به هر دو زوج‌درس انسانی پاسخ می‌دهم؛ چون پوشش مباحث پایه‌ای کمک می‌کند تراز کل بالاتر شود و نقاط ضعف پایه‌ای رفع شود.



Menu