امیرحسین درویشی ؛ تجربه‌ی شرایط واقعی کنکور با آزمون‌های کانون

امیرحسین درویشی ؛ با تراز 6166 و شرکت در 4 آزمون کانون قلم چی دانش آموز برتر از بندرماهشهر

امیرحسین درویشی ؛ تجربه‌ی شرایط واقعی کنکور با آزمون‌های کانون

نام و نام خانوادگی : امیرحسین درویشی

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : خوزستان، بندرماهشهر

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار، دیپچلم

شغل و تحصیلات پدر : آزاد، دیپلم

میانگین تراز : 6166

سال‌های حضور در کانون : ۱ سال

چند آزمون شرکت کرده است : 4 آزمون

 

مصاحبه گر : رضا مولوی

 

  1. هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

 

برای این در آزمون‌های کانون شرکت می‌کنم که قبل از کنکور اصلی، با فضای آزمون استاندارد و شرایط جلسه آشنا شوم. این آزمون‌ها کمک می‌کند استرسم کمتر شود، مدیریت زمان را تمرین کنم و سطح علمی خودم را در مقایسه با بقیه دانش‌آموزان بسنجـم و نقاط قوتم و ضعف‌هایم را دقیق‌تر بشناسم.


  1. در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

 

حضوری شرکت می‌کنم، چون می‌خواهم شرایط واقعی جلسه آزمون را تجربه کنم. حضور در حوزه آزمون باعث می‌شود با جو سالن، مراقب‌ها، محدودیت زمان و استرس شبیه کنکور آشنا شوم و یاد بگیرم در این فضا تمرکز خودم را حفظ کنم و بهتر زمانم را مدیریت کنم.


  1. شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟

 

کارنامه‌ام را از طریق صفحه شخصی در سایت کانون دریافت می‌کنم. بعد از انتشار کارنامه، در اولین فرصت وارد صفحه شخصی می‌شوم، کارنامه تفصیلی و روند ترازهایم را بررسی می‌کنم تا بدانم در کدام درس‌ها پیشرفت یا افت داشته‌ام.

 

  1. برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه ریزی می کنید؟

 

حدود دو هفته قبل از هر آزمون، مباحثی را که در برنامه آزمون آمده است، بین روزهای باقی‌مانده تقسیم می‌کنم. ابتدا درس‌ها را به صورت تشریحی و از روی کتاب درسی می‌خوانم، بعد برای هر مبحث تعدادی تست آموزشی و سپس تست زمان‌دار حل می‌کنم. در روزهای نزدیک به آزمون، بیشتر مرور و جمع‌بندی و حل تست‌های نشانه‌دار و مهم را در اولویت قرار می‌دهم.

 

  1. روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟

 

در درس زیست‌شناسی روش مطالعاتی خوبی برای خودم پیدا کرده‌ام. اول متن کتاب درسی را با دقت و آرام می‌خوانم و سعی می‌کنم شکل‌ها و نکات ریز را خوب متوجه شوم. هنگام مطالعه، زیر نکات مهم خط می‌کشم یا یادداشت‌برداری کوتاه انجام می‌دهم. بعد از این مرحله، سراغ تست می‌روم؛ اول تست‌های آموزشی بدون توجه زیاد به زمان، تا نکات را یاد بگیرم، سپس تست‌های زمان‌دار برای افزایش سرعت و دقت. در پایان، تست‌های غلط و نزده را علامت‌گذاری می‌کنم تا در مرورهای بعدی دوباره آن‌ها را حل کنم.


  1. ویژه دوازدهمی ها؛ شما به چند زوج درس در آزمون پاسخ می‌دهید؟ کدام درس ها؟ چرا؟

 

در حال حاضر به یک زوج‌درس، یعنی زوج‌درس پایه دهم، پاسخ می‌دهم. دلیلش این است که برنامه مدرسه‌ام بیشتر بر مبنای همین مباحث جلو می‌رود و من هم سعی می‌کنم مطابق با همین روند پیش بروم. این کار باعث می‌شود همان مباحثی را که در کلاس‌ها یاد می‌گیرم، در آزمون‌های کانون هم بسنجـم و تسلط بیشتری روی آن‌ها پیدا کنم.

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

 

برای امتحانات مدرسه، سعی می‌کنم هم‌زمان با تدریس معلم‌ها، همان روز درس را مرور کنم تا مطالب روی هم انباشته نشود. کتاب درسی را دقیق می‌خوانم و نمونه‌سوال‌ها و سوالات شبیه امتحان نهایی را حل می‌کنم. هدفم این است که فقط برای شب امتحان نگذارم، بلکه در طول سال، درس‌ها را به‌موقع بخوانم تا برای امتحانات نهایی آمادگی خوبی داشته باشم و معدل بالایی کسب کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

 

بله، سعی می‌کنم حتماً مطابق برنامه راهبردی آزمون‌ها جلو بروم و از آن عقب نمانم. در ابتدای هر بازه دو هفته‌ای، مباحث هر آزمون را به چند بخش کوچک‌تر تقسیم می‌کنم و برای هر روز مقدار مشخصی مطالعه و تست در نظر می‌گیرم. معمولاً چند روز اول را به آموزش و یادگیری عمیق، و روزهای آخر را به مرور، جمع‌بندی و حل تست‌های مهم و علامت‌دار اختصاص می‌دهم.


  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

 

تحلیل آزمون را همان روز آزمون انجام می‌دهم، چون هنوز سوال‌ها در ذهنم تازه است. ابتدا بدون این‌که به پاسخ‌نامه نگاه کنم، سراغ سوال‌های غلط و نزده می‌روم و سعی می‌کنم دوباره آن‌ها را خودم حل کنم. بعد با پاسخ‌نامه مقایسه می‌کنم و علت هر اشتباه را مشخص می‌کنم؛ مثلاً کم‌خواندن، بی‌دقتی یا ضعف در مدیریت زمان. نکات مهم و سوال‌های خوب را یادداشت یا علامت‌گذاری می‌کنم تا در مرورهای بعدی دوباره به آن‌ها برگردم.

Menu