مصاحبه با محمدطاها رضایی؛ دانش‌آموز پایه نهم از شیراز

این مصاحبه با محمدطاها رضایی، دانش‌آموز پایه نهم از شیراز انجام شده است.

مصاحبه با محمدطاها رضایی؛ دانش‌آموز پایه نهم از شیراز

📌 اطلاعات پایه

• پایه تحصیلی: نهم

• شهر: شیراز، استان فارس

• تحصیلات مادر: کارشناسی‌ارشد

• شغل مادر: آموزگار

• تحصیلات پدر: کارشناسی‌ارشد

• شغل پدر: کارمند

• میانگین تراز: ۵۰۹۱

• سال‌های حضور در کانون: یک سال

مصاحبه‌گر: حدیث بدیع‌الزمان


🗣️ گفت‌وگو با دانش‌آموز

• سؤال: هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

پاسخ: هدف اصلی من از شرکت در آزمون‌های کانون، دستیابی به موفقیت‌های تحصیلی ممتاز و به‌ویژه قبولی در مدارس تیزهوشان است. فکر می‌کنم این آزمون‌ها با شبیه‌سازی فضای رقابتی و ارائه‌ی بازخوردهای دقیق، مسیر رسیدن به این هدف را هموارتر می‌کنند. همچنین با شرکت در آزمون‌ها می‌توانم وضعیت واقعی خودم را بهتر بشناسم و عملکردم را دقیق‌تر بسنجـم.


• سؤال: مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌اید چیست؟

پاسخ: مهم‌ترین درسی که از شرکت در آزمون‌ها گرفته‌ام این است که همیشه باید سؤال را با دقت و حوصله بخوانم. این کار کمک می‌کند جلوی بسیاری از اشتباهات گرفته شود. به مرور فهمیدم این مهارت نه‌تنها در آزمون‌ها بلکه در تمام مراحل یادگیری ارزش زیادی دارد و باعث می‌شود بهتر و عمیق‌تر درس بخوانم.


• سؤال: در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

پاسخ: بیشتر اوقات به‌صورت حضوری شرکت می‌کنم. با شرکت حضوری بهتر می‌توانم با فضای واقعی آزمون‌های مهم آشنا شوم و مدیریت زمان را تحت شرایط مشابه با آزمون‌های تیزهوشان تمرین کنم. این موضوع باعث می‌شود آمادگی بیشتری برای آزمون‌های مهم داشته باشم.


• سؤال: شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می‌کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟

پاسخ: بعد از پردازش اول کارنامه، بلافاصله آن را از صفحه‌ی شخصی در سایت کانون دریافت می‌کنم. این کار کمک می‌کند در سریع‌ترین زمان ممکن نتایج را بررسی کنم و تحلیل دقیق‌تری داشته باشم.


• سؤال: با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

پاسخ: برنامه‌ام برای موفقیت در امتحانات مدرسه این است که با یک زمان‌بندی دقیق، مطالب درسی را در روزهای تعطیل جمع‌بندی کنم تا آمادگی کامل داشته باشم. این روش کمک می‌کند با آرامش بیشتری در امتحان حاضر شوم و نتیجه‌ی بهتری بگیرم.


• سؤال: مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟

پاسخ: بله، کاملاً مطابق با برنامه‌ی راهبردی پیش می‌روم. برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنم و با تقسیم مناسب زمان، مطالعه، رفع اشکال و تست‌زنی را به‌صورت متعادل در برنامه قرار می‌دهم. این کار باعث می‌شود در طول هفته‌ها از برنامه عقب نمانم.


• سؤال: از کدام کارنامه‌های جعبه‌ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ از هر یک چه استفاده‌ای می‌کنید؟

پاسخ: از کارنامه‌ی اصلی استفاده می‌کنم و براساس کارنامه‌ی اصلی و کارنامه‌ی اشتباهات آزمون را تحلیل می‌کنم. این دو کارنامه کمک می‌کنند دقیق‌تر بفهمم در کدام بخش‌ها ضعف دارم و باید بیشتر کار کنم.


• سؤال: برنامه‌ی شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟

پاسخ: برنامه‌ام این است که معدل ۲۰ بگیرم و در مدرسه موفقیت بیشتری به دست بیاورم. قصد دارم از همان روزهای اول سال با انگیزه و برنامه‌ی قوی درس بخوانم تا عملکردم بهتر شود و روند پیشرفتم ثابت بماند.


• سؤال: با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم‌سال اول گرفته‌اید؟

پاسخ: با توجه به تجربیات تابستان تصمیم گرفتم در نیم‌سال اول بیشتر روی بخش‌هایی از درس‌ها که در آزمون‌های گذشته ضعف داشتم تمرکز کنم. هدفم این است که نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنم و عملکردم را بهتر کنم.


• سؤال: از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟

پاسخ: از کتاب‌های سه‌سطحی و کتاب آبی کانون استفاده می‌کنم. این منابع با داشتن سؤال‌های استاندارد و طبقه‌بندی‌شده کمک زیادی به یادگیری من می‌کنند و باعث می‌شوند مطالب را بهتر و عمیق‌تر بفهمم.


• سؤال: تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

پاسخ: تحلیل آزمون را معمولاً در روزهای تعطیل انجام می‌دهم، چون فرصت بیشتری برای بررسی دقیق سؤال‌ها دارم. سؤال‌های غلط و نزده را دوباره حل می‌کنم تا دلیل اشتباهم را بفهمم و مطمئن شوم که ضعفم برطرف شده است. این کار کمک می‌کند یادگیریم کامل‌تر شود.


• سؤال: منابع و برنامه‌ای که برای آزمون تشریحی استفاده کردید چه بود؟

پاسخ: برای آمادگی در آزمون تشریحی از کتاب پر تکرار استفاده می‌کنم که شامل امتحانات مدارس و امتحان‌های نهایی است. همچنین مطالبی را که در برنامه‌ی راهبردی آمده مطالعه می‌کنم و تلاش می‌کنم همراه با این برنامه پیش بروم تا برای آزمون‌های تشریحی آماده بمانم.

Menu