نام و نام خانوادگی: ثنا سهرابی
مقطع و رشته: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: تهران
نام مدرسه: دبیرستان وحدت اسلامی
سالهای حضور در کانون: ۳ سال
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار، فوقدیپلم بهداشت
شغل و تحصیلات پدر: مهندس عمران
مصاحبهگر: نگین بزرگی
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
دستاورد من از شرکت در آزمونهای کانون، روشهای درست مطالعه، تکنیکهای تستزنی و افزایش انگیزه و پررنگتر شدن هدف است.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانشآموز بیغیبت در آزمونهای اصلی بودم و تمام آزمونهای مشابه پارسال شرکت کردم. با برنامهی راهبردی کانون هم هماهنگ بودم و اکثر منابع من کانونی است.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
آزمون اصلی خیر، فقط یک آزمون هدیه غیبت داشتم برای عمل جراحی.
به نظر شما علت اینکه باید در آزمونها بهطور پیوسته شرکت کرد چیست؟
وقتی دانشآموز هدفدار درس میخونه باید کارها و وظایفش رو که مربوط به هدفشه کامل انجام بده. از طرفی هم آزمونها شبیهساز خوبی از کنکور هستند و نمونهسؤالات خوبی دارند.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
با پیوستگی و تحلیل آزمون، کمک میکنه که اشکالات در نحوهی خواندن درس و تستزنی مشخص بشه و دانشآموز تلاش میکنه که برای آزمون بعدی نواقص را کمتر کند.
آیا در آزمون مشابه پارسال شرکت میکنید؟ انگیزهتان چیست؟
بله. آشنایی با نمونهسؤالات بیشتر و محک زدن خودم قبل از آزمون.
فایدهی آزمون مشابه پارسال برای شما چه بود؟
برخی از نکات و تستها در آزمون اصلی تکرار میشود و من میتوانم با محک زدن خودم با آزمون مشابه پارسال و تحلیل آن، تراز بهتری در آزمون اصلی کسب کنم.
از کدام کارنامه جعبهابزار استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اشتباهات و کارنامهی پنجنوع درس، برای فهمیدن اشتباهات و نقاط ضعف و قوتم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصیسازی میکنید؟
بله. با کمک مشاورهی تحصیلی و پشتیبانم.
روش مطالعاتی شما چگونه است؟
هفتهی اول همهی درسها رو یکبار مطالعه دارم و در هفتهی دوم مرور میکنم.
آیا با بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
دوبارهخوانی و مرور میکنم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟
همهی سؤالات درست، غلط و نزده را دوباره حل میکنم و نکات و اشکالات خود را یادداشت میکنم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده به شما چه کمکی کرد؟
بله.دقت و تلاش بیشتر و تغییر در نحوهی خواندن و تستزنی.روحیه و انگیزه میدادند تا تلاش خودم را بیشتر و جبران کنم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعهی این درسها چگونه است؟
زمینشناسی، شیمی یازدهم و دوازدهم، زیست دهم. مطالعهی دقیق و تست زیاد.
در مدرسه چه نمرهای برای این درسها دریافت میکنید؟
۱۹ الی ۲۰.
در طول سال تحصیلی درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ چه درسی؟ چه کار کردید؟
بله، درس شیمی. با افزایش منابع مطالعاتی و تلاش و توجه بیشتر در این درس، تحلیل قوی.
کدام نقش آزمون برای شما پررنگتر بود؟
نقش برنامهای و سنجشی. چون با برنامه درس خواندن لازمهی رسیدن به هدف است و سنجش دانشآموز باعث آگاه شدن او از وضعیت درسی و افزایش تلاشش میشود.
بهطور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباهات شما چند تا بوده؟
بهطور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباهات من ۱۰ تا ۱۵ است.
هنگام بررسی آزمونها به کدام اولویت بیشتری میدهید؟
بررسی سؤالات اشتباه و نزده.
در کارنامه ابتدا به دیدن نمرهی کدام درس میروید؟ ایرادات در هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
زیستشناسی. مطالعهی دقیقتر و تست بیشتر.
آیا اعضای خانوادهی شما کارنامهی شما را میبینند؟ بله.اگر افت داشته باشید برخورد آنها چگونه است؟
بله. کمک میکنند تا راهحلی برای جبران تراز برای آزمون بعدی پیدا کنم.
دفتر برنامهریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی کرده است؟
بله. زمان مطالعهی هر درس و تعداد تستها میتواند کمک کند تا متوجه افزایش یا کاهش درصد در آن درس بشوم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ بهترین ویژگی این کتابها برای شما چه بوده است؟
سهسطحی، جامع، کتاب آبی، بنفش، تاک قلمچی. کتاب آبی برای آموزش و تمرین عالی است. کتاب سهسطحی برای جمعبندی و به چالش کشیدن.
استفادهی شما از گوشی و فضای مجازی چگونه بوده؟ آیا مدیریتی داشتید؟
گوشی و فضای مجازی در هر روز ۱ ساعت الی ۳۰ دقیقه است.
آیا پدر و مادرتان هم کانونی بودند؟ در چه سالی؟ چه نتیجهای گرفتند؟
بله، هر دو. پدر در سال ۷۴ و مادر در سالهای ۷۹ و ۸۰. پدرم مهندسی عمران قبول شد و مادرم بهداشت قبول شد.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید چیست و باعث میشود خوب درس بخوانید؟
مهمترین ویژگی من برای بهتر درس خواندن، داشتن هدف و فکر کردن روزانه به هدفم و تلاش برای بهدست آوردن آن است.
آیا خواندن و نوشتن را قبل از مدرسه یاد گرفتید؟
خیر، بعد از مدرسه یاد گرفتم.
