نام و نامخانوادگی دانشآموز: آریانا نیاکان
پایه تحصیلی: دوازدهم
رشته: تجربی
شهر محل تحصیل: تهران
نام مصاحبهکننده: پارمیدا وجیهی
⸻
۱. ارزیابی کلی شما از آزمون ۳۰ آبان چگونه است ؟
این آزمون را در مجموع در سطح متوسط ارزیابی میکنم؛ بسیاری از سؤالها قابل حل بودند اما به دلیل کمبود زمان نتوانستم بخشی از سؤالهایی را که بلد بودم پاسخ بدهم. برخی از پرسشها زمانبر بودند و همین مسئله باعث شد عملکردم آنطور که انتظار داشتم نباشد. بهطور خاص، ریاضی دوازدهم برایم دشوارتر بود و احتمال میدهم در این درس عملکرد ضعیفتری داشته باشم.
شرکت حضوری بهطور محسوسی کیفیت عملکردم را بالا برد. تمرکز من در جلسه حضوری بسیار بیشتر از زمانی است که آزمون را آنلاین شرکت میکنم. علاوهبر این، قرار گرفتن در فضای واقعی آزمون، مدیریت استرس و عادت به شرایط جلسه را بهتر میکند. تجربه نشان داده بازدهی یادگیری پس از تحلیل آزمون حضوری، بسیار بیشتر از آزمون آنلاین است.
⸻
۲. تحلیل روند عملکرد و پیشرفت خود را چگونه ارزیابی می کنید ؟
از ابتدای سال تاکنون روند پیشرفتم را رو به رشد و قابلقبول ارزیابی میکنم. اگرچه هنوز به سطح مطلوب و ایدهآلم نرسیدهام، اما پیشرفت تدریجی و مداوم را کاملاً در خودم احساس میکنم. حتی زمانی که نتیجه آزمون مطابق انتظاراتم نیست، باز هم میدانم نسبت به نقطه شروع خودم جلوتر آمدهام و یک گام به موفقیت نزدیکتر شدهام.
نقطه قوت: استمرار در پیشرفت و حفظ انگیزه
چالش اصلی: مدیریت زمان و سرعت عمل در آزمون
⸻
۳. مدیریت زمان و استراتژی دفترچه ها را چگونه انجام می دهید ؟
در جلسه آزمون ابتدا سراغ سؤالهایی میروم که در نگاه اول سادهتر به نظر میرسند. پس از آن به سراغ سؤالهای دشوارتر میروم. با این حال، یکی از چالشهای من تشخیص درست میزان دشواری سؤالهاست؛ گاهی شناخت اولیهام دقیق نیست و ممکن است زمان زیادی را صرف یک سؤال کنم که ارزش زمانی آن کم است. بنابراین نیاز دارم استراتژیام را دقیقتر و اصولیتر کنم.
⸻
۴. کیفیت مطالعه شما بین آزمونهای آبان چگونه بوده است ؟
در فاصله دو آزمون ۱۶ و ۳۰ آبان بیشترین تغییر را در حجم تستزنی درسهای شیمی و زیست ایجاد کردم و سعی کردم این دو درس را تقویت کنم. با وجود افزایش تعداد تستها، هنوز سرعت لازم در شیمی را پیدا نکردهام و این موضوع در نتیجه آزمون مشخص شد. برنامهریزیام بیشتر باید بر افزایش سرعت و مهارت حل سؤال متمرکز باشد.
⸻
۵. برنامهریزی شما برای نزدیک شدن به دوران جمعبندی چیست ؟
با توجه به نزدیک شدن به دوران جمعبندی، قصد دارم در برنامهریزی خود مرورهای منظمتر و جدیتر را اضافه کنم. مرور آزمونهای گذشته یکی از بخشهایی است که باید جدیتر دنبال کنم. همچنین احساس میکنم برای دروس عمومی کمبود زمان داشتهام و لازم است وقت بیشتری برای آنها اختصاص بدهم تا تعادل مطالعاتیام کاملتر شود.
⸻
۶. از کدام آموزه های کانونی بیشتر استفاده می کنید ؟
از بین آموزههای کانون، مقایسه با همترازان برایم بسیار مفید بوده است؛ زیرا به کمک آن دقیقتر متوجه میشوم در کدام درسها نسبت به همسطحهای خودم ضعف یا برتری دارم. علاوه بر آن، از پنج سطح دشواری و کارنامه اشتباهات نیز استفاده میکنم و این دو ابزار کمک زیادی به تحلیل بهتر عملکردم کرده است.
⸻
۷. تحلیل اشتباهات و برنامه شما تا آزمون ۱۴ آذر چگونه است ؟
پس از تحلیل کارنامه آزمون، تصمیم گرفتم در این بازه تا آزمون ۱۴ آذر، تمرکزم را روی افزایش تستزنی، ارتقای سرعت و تسلط در حل سؤال بگذارم. مهمترین اولویتم این است که بتوانم با سرعت بیشتری مطالب را پیش ببرم و در عین حال دقت و تسلط خود را افزایش بدهم. هدفم این است که ضعفهای مشخصشده در این آزمون، بهویژه در درس شیمی، در آزمون بعدی برطرف شود
