گفت و گو با قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی حسنا خنکداری

نام و نام‌خانوادگی دانش‌آموز: حسنا خنکداری پایه تحصیلی: دوازدهم

گفت و گو با  قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی حسنا خنکداری

نام و نام‌خانوادگی دانش‌آموز: حسنا خنکداری

پایه تحصیلی: دوازدهم

رشته: تجربی

شهر محل تحصیل: تهران

نام مصاحبه‌کننده: سارا الماسی



۱. ارزیابی کلی شما از آزمون ۳۰ آبان چگونه است ؟ 


آزمون ۳۰ آبان به‌طور کلی در سطحی استاندارد و قابل پیش‌بینی برگزار شد. سؤالات در چارچوب مباحث تدریس‌شده بودند و از نظر دشواری، تعادلی منطقی میان سؤالات ساده، متوسط و دشوار مشاهده می‌شد. حضور در جلسه آزمون به‌صورت حضوری برای من تأثیر بسیار مثبتی داشت؛ زیرا فضای رسمی و کنترل‌شده آزمون باعث شد تمرکز بالاتری داشته باشم و مدیریت زمان را با دقت بیشتری اجرا کنم. این موضوع کمک کرد که عملکرد واقعی‌تری نسبت به آزمون‌های غیرحضوری از خود نشان دهم.



۲. تحلیل روند عملکرد و پیشرفت خو را را چگونه ارزیابی می کنید ؟ 


از ابتدای سال تحصیلی، روند عملکرد من در آزمون‌ها نسبتاً پایدار و رو به رشد بوده است. با وجود اینکه پیشرفت من بسیار آهسته اما پیوسته بوده، توانسته‌ام در اکثر مباحث درسی به ثبات نسبی برسم. نقطه قوت من همواره درس زیست‌شناسی بوده که با علاقه و تمرکز بیشتری آن را مطالعه می‌کنم. در مقابل، درس فیزیک برایم چالش‌برانگیز بوده، اما با تمرین هدفمند و تحلیل دقیق آزمون‌های گذشته، روند بهبود قابل‌توجهی در این درس ایجاد شده که قصد دارم آن را ادامه دهم.



۳. مدیریت زمان و استراتژی دفترچه ها را چگونه انجام می دهید ؟ 


برای مدیریت بهتر دفترچه‌ها، از روش «اول سؤالات ساده، سپس دشوار» استفاده کردم. این روش به من کمک می‌کند هنگام مواجهه با آزمون، ابتدا سؤالاتی را پاسخ دهم که مطمئن هستم به زمان کمتری نیاز دارند؛ در نتیجه اعتمادبه‌نفسم افزایش پیدا می‌کند و زمان مناسب برای سؤالات دشوارتر باقی می‌ماند. این رویکرد باعث شد از اتلاف وقت جلوگیری شود و بتوانم بخش بیشتری از سؤالات را با دقت و آرامش لازم پاسخ بدهم.



۴. کیفیت مطالعه بین آزمون‌های آبان را چگونه ارزیابی می کنید ؟ 


در فاصله میان آزمون‌های آبان، تمرکز اصلی‌ام را بر بهبود عملکرد در دروس ریاضی و فیزیک گذاشتم. برای این منظور، تعداد تست‌های روزانه‌ام را افزایش دادم و تلاش کردم مباحثی را که احساس می‌کردم در آن‌ها ضعف دارم، دوباره با دقت مرور کنم. همچنین، از تحلیل آزمون‌های قبلی برای تشخیص اشتباهات پرتکرار استفاده کردم و سعی کردم آن‌ها را با تمرین targeted و انتخاب تست‌های مشابه، برطرف کنم. نتیجه این تلاش‌ها، تسلط بیشتر بر مباحث و افزایش سرعت عمل در حل تمرین‌ها بود.



۵. برنامه‌ریزی شما برای نزدیک شدن به دوره جمع‌بندی چگونه است ؟ 


با نزدیک‌ شدن به دوران جمع‌بندی، قصد دارم مرورهای منظم‌تری انجام دهم تا مباحث مهم و پرتکرار در ذهنم تثبیت شود. برای هر هفته یک دوره کامل تست ترکیبی در نظر گرفته‌ام تا بتوانم مباحث مختلف را به‌صورت هم‌زمان تمرین کنم و مهارت جمع‌بندی را در خود تقویت نمایم. علاوه بر این، برنامه‌ریزی کرده‌ام که خلاصه‌نویسی‌های قبلی‌ام را ساماندهی و تکمیل کنم تا در دوران نزدیک به کنکور، منابع خلاصه و قابل اتکایی برای مرور سریع داشته باشم.



۶. استفاده از آموزه‌های کانونی را چگونه در اولویت قرار می دهید ؟ 


در طول این مدت بیشترین بهره را از تحلیل کارنامه و دفتر برنامه‌ریزی کانون برده‌ام. تحلیل کارنامه این امکان را به من می‌دهد که نقاط ضعف و قوت خود را دقیق‌تر شناسایی کنم و برای هر درس یک مسیر منطقی و قابل کنترل طراحی کنم. همچنین، دفتر برنامه‌ریزی کمک کرده که مطالعه‌ام نظم بیشتری پیدا کند و بتوانم روند پیشرفتم را به‌صورت مستمر ارزیابی کنم. مهم‌ترین تأثیر این ابزارها، اصلاح روش مطالعه و هدفمندتر شدن برنامه‌ریزی‌ام بوده است.



۷. تحلیل اشتباهات و برنامه تا آزمون ۱۴ آذر را چگونه انجام می دهید ؟ 


بر اساس تحلیل آزمون اخیر، متوجه شدم که باید زمان بیشتری را به تقویت مباحث فیزیک و درس‌نامه‌های ریاضی اختصاص دهم. به همین دلیل، برنامه‌ریزی کردم که ابتدا مرورهای ناقص را تکمیل کنم و سپس مجموعه‌ای از تست‌های طبقه‌بندی‌شده مشابه آزمون را تمرین کنم تا تسلطم در این دو درس افزایش یابد. هدفم این است که تا آزمون ۱۴ آذر نقاط ضعف پررنگ را برطرف کنم و با ذهنیت دقیق‌تر و اعتمادبه‌نفس بیشتر در جلسه حاضر شوم

Menu