گفت و گو با قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی فاطمه زهرا حسینی

نام: سیده فاطمه زهرا حسینی پایه تحصیلی: دوازدهم رشته: تجربی

گفت و گو با قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی فاطمه زهرا حسینی

نام: سیده فاطمه‌ زهرا حسینی

پایه تحصیلی: دوازدهم 

رشته: تجربی

شهر: تهران

نام مصاحبه کننده : مبینا خنجری


۱. تجربه شرکت حضوری در آزمون‌ها را چگونه ارزیابی می کنید ؟


شرکت حضوری در آزمون‌ها برای من بسیار اثرگذار بوده است؛ زیرا این شرایط باعث می‌شود در کنار مدیریت بهتر داده‌ها، بتوانم مهارت مدیریت زمان را نیز به‌طور واقعی در جلسه آزمون پیاده‌سازی کنم. علاوه بر این، حضور در فضای رسمی آزمون و مواجهه با محدودیت زمانی طبیعی، به من کمک کرده تا بر تشویش ذهنی و فشار روانی لحظه پاسخ‌دهی به سؤالات تستی غلبه کنم. تجربه این موقعیت‌ها باعث شده کنترل بیشتری بر احساسات و هیجاناتم داشته باشم و آرامش خودم را هنگام مواجهه با سؤالات دشوار حفظ کنم.



۲. تحلیل روند مطالعه و نقاط قوت و ضعف خود را چگونه انجام می دهید ؟ 


اگرچه مدت زیادی نیست که مطالعه جدی برای کنکور را آغاز کرده‌ام و هنوز نمی‌توانم درباره عملکرد کلی‌ام با اطمینان نظر بدهم، اما در همین مدت کوتاه، با وجود مشکلات مختلف، توانسته‌ام به کمک پیش‌رفتن بر اساس بودجه‌بندی تعیین‌شده به تسلط نسبی در چند مبحث برسم. نکته دلگرم‌کننده برای من این است که توانستم به‌صورت موازی، هم مباحث پایه دوازدهم و هم مباحث پایه را پیش ببرم. نقطه قوت خود را در این نظم و پیشروی مستمر با برنامه می‌دانم؛ در مقابل، مهم‌ترین نقطه ضعفم ساعت مطالعه متوسط و نسبتاً پایینم بوده که امیدوارم در هفته‌های آینده با برنامه‌ریزی جدید آن را جبران کنم.



۳. مدیریت زمان و ترتیب پاسخ‌دهی در دفترچه ها را چگونه انجام می دهید ؟ 


در جلسه آزمون، معمولاً ترتیب دفترچه را از ابتدا رعایت می‌کنم و مطابق با زمان‌بندی پیشنهادی هر درس در آزمون‌های آزمایشی پیش می‌روم. البته گاهی برای مدیریت بهتر، چند دقیقه بین شیمی و فیزیک جابه‌جایی زمان انجام می‌دهم—در حد پنج تا ده دقیقه—اما اصل ترتیب دفترچه را همواره حفظ می‌کنم، چون این روش باعث تمرکز بیشتر و کاهش سردرگمی در جلسه آزمون می‌شود.



۴. کیفیت مطالعه شما در هفته اخیر چگونه بوده است ؟ 


در درس زیست‌شناسی پایه، به دلیل اینکه در سال‌های گذشته نیز در این بخش ضعف داشتم، از ویدئوهای آموزشی کمک گرفتم تا درک عمیق‌تری از مباحث داشته باشم. سایر دروس نیز مشابه هفته گذشته مطالعه شدند و تلاش کردم روند مطالعه‌ام پیوستگی خود را حفظ کند.



۵. برنامه‌ریزی شما برای دوران نزدیک به جمع‌بندی چگونه است ؟‌


به‌عنوان یک دانش‌آموز فارغ‌التحصیل که تسلط نسبی بر مباحث دارد، احساس می‌کنم بهترین راهکار برای رسیدن به آمادگی مطلوب، افزایش تعداد آزمون‌های جامع و نیمه‌جامع و همچنین تمرین گسترده تستی است. هنوز تصمیم نهایی برای دوران جمع‌بندی نگرفته‌ام، اما به نظر می‌رسد ادامه همین روند آزمون‌های دوره‌ای، می‌تواند بهترین شیوه برای ارتقای تسلط و مدیریت زمان باشد.



۶. نقش دفتر برنامه‌ریزی در پیشرفت درسی شما چگونه است ؟ 


دفتر برنامه‌ریزی در این مدت نقش بسیار مؤثری در نظم بخشیدن به مطالعاتم داشته است. با ثبت فعالیت‌ها، اشتباهات، تصمیمات درست و تحلیل هفتگی عملکرد، توانستم نقاط ضعفم را واضح‌تر ببینم و از تجربه‌های هر هفته درس بگیرم. این ابزار کمک کرده تا روند مطالعاتی‌ام هدفمندتر و قابل کنترل‌تر شود.



۷. برنامه شما تا آزمون بعد چگونه است ؟ 


اولویت نخست من برای آزمون‌های آینده، افزایش ساعات مطالعه روزانه و بالابردن تعداد تست‌هایی است که حل می‌کنم. این موضوع نقش اساسی در افزایش تسلط و کاهش اشتباهات خواهد داشت. دومین اولویت، برنامه‌ریزی دقیق برای مطالعه دروس عمومی است؛ زیرا با وجود اهمیت بالای آن‌ها، متأسفانه در هفته‌های گذشته نسبت‌به آن‌ها کم‌توجهی داشته‌ام. قصد دارم این ضعف را به‌طور جدی برطرف کنم

Menu