نام و نامخانوادگی دانشآموز: ترنم علیاعظم
پایه تحصیلی: دوازدهم
رشته: علوم تجربی
شهر محل تحصیل: تهران
نام مصاحبهکننده: بهاره میرزایی
⸻
۱. ارزیابی کلی شما از آزمون ۳۰ آبان چگونه است ؟
در آزمون حضوری ۳۰ آبان، تجربه من بسیار متفاوت از آزمونهای غیرحضوری بود. شرکت حضوری در آزمون باعث شد توانایی بیشتری در حفظ تمرکز در بازههای زمانی طولانی پیدا کنم و بتوانم مدیریت زمان را به صورت واقعی و شبیه شرایط کنکور تمرین کنم. علاوه بر این، کنترل استرس و مواجهه با شرایط رسمی جلسه برایم آموزنده بود و احساس میکنم هر بار که آزمون حضوری میدهم مهارت بیشتری در مدیریت هیجانات جلسه پیدا میکنم. از سوی دیگر، تحلیل سؤالات بهویژه در درس ریاضی که توسط پشتیبان انجام شد، نقش بسیار اثرگذاری در بهبود کیفیت عملکردم داشت.
⸻
۲. تحلیل کلی شما از روند عملکرد و پیشرفت خود چگونه است ؟
از ابتدای سال تا امروز، روند پیشرفت من را میتوان بهطور کلی رو به رشد ارزیابی کرد. با توجه به اینکه از سطح نسبتاً ضعیفی شروع کردم، اکنون توانستهام به مرحلهای برسم که بخش قابل توجهی از سؤالات پایه دهم و دوازدهم را با اطمینان بیشتری پاسخ دهم. نقطه قوت اصلی من استمرار در مطالعه و داشتن ساعات مطالعه بالا بوده که کمک کرده بهتدریج پایه علمیام تقویت شود. در مقابل، چالش اصلیام دیر شروع کردن مطالعه از تابستان بود که باعث شد کمی تحت فشار قرار بگیرم، اما با تلاش پیوسته این فاصله را تا حد زیادی جبران کردهام.
⸻
۳. مدیریت زمان و استراتژی دفترچه ها را چگونه انجام می دهید ؟
در آزمون اخیر، برای مدیریت زمان و کنترل روند پاسخدهی از تکنیک «ضربدر و منفی» استفاده کردم. با علامتگذاری سؤالات سخت، متوسط و ساده، تلاش کردم ابتدا به سراغ سؤالات قابل حل بروم و زمان کافی برای سؤالات دشوارتر در دور دوم باقی بگذارم. این روش باعث شد تمرکز بیشتری داشته باشم و از اتلاف زمان جلوگیری شود.
⸻
۴. کیفیت مطالعه شما بین آزمونهای آبان چگونه بوده است ؟
در فاصله بین آزمونهای ۱۶ و ۳۰ آبان، بیشترین تمرکز خود را بر درس ریاضی دوازدهم قرار دادم. ساعات مطالعه زیادی را به این درس اختصاص دادم و برای افزایش کیفیت یادگیری، از تستهای منتخب و هدفمند استفاده کردم. این روش کمک کرد نقاط ضعفم در مباحث جدید را سریعتر شناسایی و برطرف کنم.
⸻
۵. برنامهریزی شما برای نزدیک شدن به ایام جمعبندی چگونه است ؟
با نزدیک شدن به دوران جمعبندی، احساس میکنم لازم است در درس زیست پایه زمان و انرژی بیشتری بگذارم، زیرا برای رسیدن به تسلط کافی هنوز به مرورهای بیشتری نیاز دارم. درباره دورههای مرور و تثبیت یک برنامه دقیق نهایی تدوین نکردهام و قصد دارم برای تنظیم آن با پشتیبان خود مشورت کنم تا بتوانم دورههای جمعبندی را اصولیتر و هدفمندتر پیش ببرم.
⸻
۶. از کدام آموزه های کانونی بیشتر استفاده می کنید ؟
در این بازه از دفتر برنامهریزی و کتاب خودآموز بهطور کامل و مستمر استفاده کردم و آنها را بهصورت منظم تحویل دادهام. علاوه بر این، از «کارنامه ۵ نوع درس» برای شناسایی دقیق دروس ضعیف و تحلیل نوع عملکردم استفاده کردم. در میان تمام ابزارها و روشها، تحلیل کارنامه برایم بیشترین تأثیر را داشته است؛ زیرا بهطور دقیق نشان میدهد در کدام بخشها نیاز به تمرین بیشتر دارم و چگونه باید شیوه مطالعهام را اصلاح کنم.
⸻
۷. تحلیل شما از اشتباهات و برنامه تا آزمون ۱۴ آذر چگونه است ؟
پس از تحلیل کارنامه آزمون اخیر، تصمیم گرفتم تا آزمون ۱۴ آذر تمرکز بیشتری بر درسهای پایه دوازدهم داشته باشم و در کنار آن، زمان مشخصی را برای دوره و جمعبندی مباحث پایه اختصاص دهم تا برای آزمونهای بعدی آمادگی کاملتری داشته باشم. مهمترین اولویت من در این فاصله تکمیل نیمسال اول پایه دوازدهم و تسلط بر مباحث مربوط به آن است
