نام نام خانوادگی:ابوالفضل بیگدلو
پایه:دوازدهم تجربی
نام شهر و استان:زنجان -خدابنده-زرین رود
تحصیلات مادر :سیکل و خانه دار
تحصیلات پدر:دیپلم،آزاد
میانگین تراز:
سال دهم:۷۹۰۰
سال یازدهم:۷۸۵۰
سال دوازدهم فعلا:۷۷۰۰
معدل:۱۹.۹۳
سال های حضور کانونی:۴سال
تعدا آزمونی شرکت کرده:۵۲
مصاحبه گر: رضا گنج خانلو - پشتیبان

در آزمونها حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ چرا؟ چند آزمون حضوری و چند آزمون آنلاین شرکت کردید؟
حضوری شرکت میکنم چون میخواهم قبل کنکور چندین و چندین بار خودم را درشرایطی مثل شریط کنکور قرار بدهم و نوعی تفاعل مرکزی صورت بگیرد و دانسته های خود را درسر جلسه با استرسی که دارد به اشتراک بگذارم و یکی از دلایل اینکه غیر حضوری شرکت نمیکنم آسوده بودن استرس نداشتن در غیر حضوری هست
حدود ۵۲ آزمون شرکت کردم که۵۲ تای آن به صورت حضوری بوده و دو آزمون را بصورت غیر حضوری درسال تحصیلی خودم انجام دادم.
به چند درس از نگاه به آینده پاسخ میدادید؟ چه درسهایی؟ روش مطالعه خود را توضیح دهید.
به همه دروس نگاه به آینده پاسخ میدادم چون همیشه دو گام جلوتر از آزمون های آزمایشی پیشروی میکردم من به شخصه خیلی ایده نگاه به آینده رو دوست داشتم،من درسال نهم به دهم کل دهم رو جمع بندی کرده بودم و در تابستان دهم به یازدهم کل یازدهم و بخشی از دوازدهم را جمع بندی کردم
بخاطر همین همواره در آزمون های طول سال جلوتر بود و نگاه به آینده برای من حکم مروری داشت.
برای آموزش درسهای نگاه به آینده (سال بعد) از کدام فیلمها و کلاسها استفاده میکنید؟
از هیچ کلاس آموزشی چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین و غیر حضوری شرکت نکردم چون معتقد بودم که ادم خود باید تمام مراحل را بدون کمک طی کند درست است که دانش آموز وقتی خودخوان کار میکند دیر متوجه مسله میشود ولی به صورت بلند مدت آن مسائل را خواهد فهمید.
آیا در تابستان درسهای عمومی دوازدهم را هم خواندید؟ کدام درسها؟
بله من درس های عمومی مثل عربی و دینی و فارسی را مطالعه میکردم
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله,من هر دوهفته یکبار این کار را انجام میدهم برنامه مدرسه من با آزمون بسیار تداخل داشتند و من را اذیت میکردن ولی از یکجا به بعد برای آن هم برنامه ریزی کردم و دروس مدرسه را وقتی از مدرسه برمیگشتم سعی میکردم در ساعات اولیه حدود ۱ ساعت تمام کنم.
با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم سال اول گرفتهاید؟
میخواهم در نیم سال اول به طور کامل دروس را جمع بندی کنم
وقتی نتایج آزمونهای قلمچی رو میگرفتی، چطور تحلیلشون میکردی؟ آیا فقط به نمرههات نگاه میکردی یا سعی میکردی نقاط ضعف و قوتت رو پیدا کنی؟
تحلیل آزمون یک مبحث شخصی بوده ولی من سوالاتی را که در آزمون به آنها شک داشتم و یا از لحاظ بی احتیاطی و بی توجهی نادرست میزدم را در دفتر جزواتی که داشتم مینوشتم برای من زیاد نمره فرقی نداشت چون همیشه میانگین درصدام بالای ۹۰ بود.
من سعی میکردم این میانگین را بالاتر و بالاتر ببرم.
کدام درسها برات چالشبرانگیزتر بودن و برای اونها چه روشهای خاصی برای مطالعه داشتی؟
برای درس زیست چالش بر انگیز تر بود چون من خیلی حساس به مسائل بودم سعی میکردم موشکافی کنم واین مسله مرا رنج میداد ولی از سال آذر ماه سال دهم تبدیل به یک درس نقطه قوتی برام شد. من سعی میکردم درس را که یاد میگیرم با یک اشیا حرف بزنم این حس نوع دبیر بودن به آدم میداد که خیلی حس جالبی بود
اگر بخوای به یه دانشآموز دیگه که قصد شرکت در آزمونهای قلمچی رو داره توصیه کنی، چی میگی؟
در هر آزمونی شرکت دارم و جز نفرات برتر و بیشتر واقع رتبه ۱ بودم. ولی از بین همه اینها قلمچی رو خیلی دوست داشتم چون سوال ساده متوسط رو به پایین متوسط رو به بالا و سخت و بسیار سخت از لحاظ جامعه آماری داشت. و تفاوت یک دانش آموز با دانش آموز دیگر را مشخص میکرد به من دانش آموزان حتما این آزمون خوب رو پیشنهاد میکنم.
