گفت‌وگو با امیرحسن آزادفلاح، قبولی مهندسی برق دانشگاه رجایی

گفت‌وگو با امیرحسن آزادفلاح، قبولی مهندسی برق دانشگاه رجایی تهران از نظرآباد

گفت‌وگو با امیرحسن آزادفلاح، قبولی مهندسی برق دانشگاه رجایی

نام و نام خانوادگی: امیرحسن آزادفلاح  

پایه: دوازدهم ریاضی  

رشته قبولی: مهندسی برق در دانشگاه تربیت دبیر رجایی تهران  

شهر و استان: نظرآباد، استان البرز  

میانگین تراز کانون: ۵۳۶۵  

سال‌های حضور در کانون: ۲ سال   

شغل مادر: معلم  

شغل پدر: آزاد  

پشتیبان: صالح اصلاحی  

مصاحبه‌گر: فرحانه توده‌روستا

 

 

لطفا خودتان را معرفی کنید.

امیرحسین ازادفلاح هستم دانشجوی مهندسی برق دانشگاه شهید رجایی.


روش شما برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا تمامی سؤالات را تحلیل می‌کردید؟ به کدام سؤالات اولویت بیشتری می‌دادید؟  

برای تحلیل آزمون از دفترچه‌ پاسخ خود کانون استفاده می‌کردم و گاهی برای برخی سؤالات از ویدیوهای تحلیل نیز بهره می‌بردم. من همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردم؛ حتی سؤالاتی که درست پاسخ داده بودم. اما به سؤالاتی که به اشتباه یا با شک پاسخ داده بودم، اولویت بیشتری می‌دادم.

 

آیا طبق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه‌ی خود را شخصی‌سازی می‌کردید؟  

سعی می‌کردم خودم را با برنامه‌ی راهبردی هماهنگ کنم، اما با راهنمایی مشاورم، آقای اصلاحی، برنامه‌ی راهبردی را با برنامه‌ی تدریس معلمان مدرسه تطبیق می‌دادم. در این موارد، دروسی که از نظر بودجه‌بندی با برنامه‌ی راهبردی هماهنگ بودند را برای آزمون مطالعه می‌کردم و دروس عقب‌افتاده را در برنامه‌ی آزمون‌های بعدی قرار می‌دادم.

 

آیا دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ این دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟  

بله، از دفتر برنامه‌ریزی استفاده می‌کردم. این دفتر با طبقه‌بندی ساعات مطالعه و گردآوری اطلاعات درس‌خواندن من، جدولی از عملکردم در هر بازه‌ی زمانی ارائه می‌داد که به من کمک می‌کرد برای هفته‌ی بعد بهتر برنامه‌ریزی کنم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی داشتند؟  

من شخصاً از کتاب سه‌سطحی کانون، به‌ویژه در درس شیمی، استفاده می‌کردم. طبقه‌بندی سؤالات در سطوح مختلف در این کتاب، به من کمک کرد تا با حل مرحله‌به‌مرحله‌ی سؤالات، سطح خودم را در آن درس ارتقا دهم.

 

به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کردید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دادید؟  

در برخی روزها ساعت مطالعه کمی کمتر یا بیشتر می‌شد، اما به‌طور میانگین روزانه ۵ تا ۶ ساعت را به مطالعه اختصاص می‌دادم و سعی می‌کردم از این بازه کمتر نشود. مدت زمان تست‌زنی بسته به بازه‌ی زمانی متفاوت بود؛ مثلاً اگر در مرحله‌ی یادگیری بودم، زمان تست‌زنی به ۲ ساعت کاهش می‌یافت، اما اگر در مرحله‌ی تمرین و تثبیت بودم، تا ۴ یا ۵ ساعت هم افزایش پیدا می‌کرد.

 

آیا توانستید در جلسه کنکور سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟  

بله، آزمون‌های شبیه‌سازی شده‌ی کانون قبل از کنکور و تحلیل کامل آن‌ها به من کمک کرد تا سؤالات ساده را بهتر تشخیص دهم و بتوانم به آن‌ها پاسخ دهم.

 

آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟  

بله، از روش‌هایی که مشاورم، آقای اصلاحی، به من آموزش داده بود، مانند تکنیک «ضربدر و منها» استفاده کردم. به این صورت که سؤالاتی که مطمئن بودم در زمان مناسب می‌توانم پاسخ دهم را علامت می‌زدم و سپس به غربالگری باقی سؤالات می‌پرداختم تا از زمان حداکثر استفاده را ببرم.

 

شما برای دوران جمع‌بندی چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

به دلیل محدودیت زمانی در دوران جمع‌بندی، سعی کردم دروسی را که در آن‌ها تسلط بیشتری داشتم مرور کنم و در آن‌ها به ثبات برسم.

 

آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟  

در این آزمون‌ها شرکت می‌کردم و آن‌ها به من کمک می‌کردند تا دید بهتری از خودم برای برنامه‌ریزی مطالعه‌ی دروس پیدا کنم و نقاط ضعف و قوتم را بهتر شناسایی کنم.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟  

با توجه به محدودیت زمان، تمرکز من برای مطالعه‌ی دروس دهم و یازدهم بر اساس تعداد سؤالات هر درس و فصل در کنکور و همچنین میزان تسلط خودم بر آن مباحث بود.

 

بهترین درس شما در کنکور اردیبهشت کدام بود؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید.  

بهترین درس من در کنکور اردیبهشت، فیزیک بود. دلیل درصد بالاتر من در این درس، اولاً علاقه‌ی شخصی ام به فیزیک و دوماً تست‌زنی بیشتر در مقایسه با سایر دروس بود که تسلط من را در این درس افزایش داده بود.

Menu