نام و نام خانوادگی: زهرا روزبهانی
پایه: نهم
نام شهر و استان:ملایر، همدان
میانگین تراز: ۵۲۹۴
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: سال نهم و ۱۸ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، دیپلم
مصاحبهگر : رضوان غیاثوند
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- از طریق معرفی و پیشنهاد اطرافیان با کانون آشنا شدم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- راه یافتن به مدرسه نمونه دولتی و یادگیری مهارت تست زنی
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
- بله، آشنایی با سوالات ازمون جمعه و مرور مباحث قبل
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
- تاحدودی بله و بصورت هفتگی برنامه ریزی می کردم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
- دروس عمومی نقطه قوتم بود ابتدا کتاب درسی و جزوه ها را مرور می کردم و سپس نمونه سوال و بعد تست حل می کردم.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- روزانه ۴ تا ۵ ساعت مطالعه می کردم و حدود نیمی از زمان را تست حل می کردم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
- بله، باعث نظم و تعادل در ساعت مطالعه من می شد و باعث افزایش ساعت مطالعه من شد.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ خواهید کرد؟
- برای یاد آوری و مرور مباحث سال های گذشته و موفقیت آینده
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
- من بلافاصله بعد از آزمون سعی می کردم تحلیل آزمون را انجام بدهم ابتدا سوال هایی را که اشتباه پاسخ دادم بررسی می کردم سپس سوال های نزده و اگر فرصت داشتم سوال های درست را هم بررسی می کردم.
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
- خیر، دستاوردی نداشتم.
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
- مرور کوتاه و حل کردن نمونه سوال وتست های بسیار و تمرکز بیشتر بر دروس اصلی
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
- از مهر ماه شروع کردم.
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12 آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب ها چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- هوش کلامی و غیر کلامی، ابتدا درسنامه را مطالعه می کردم سپس سوالات را پاسخ می دادم و بعد از پاسخنامه سوالات را بررسی می کردم.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب ها چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- از کتاب های سه سطحی ابتدا کتاب درسی و جزوها را با دقت مطالعه می کردم سپس به حل سوالات می پرداختم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
- ابتدا درسنامه را مطالعه می کردم و سپس تست می زدم وبعد از پاسخنامه سوالات را بررسی می کردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
- چندین مرتبه مطالعه داشتم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
- هدف اصلی من قبولی در مدرسه نمونه بود بیشتر زمان استعداد تحصیلی را مطالعه می کردم وزمانی را هم به استعداد تحلیلی اختصاص می دادم.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
- ابتدا مرور جزوه ها و نکات مهم و سپس استفاده از آزمون ها و سوالات جمع بندی
