گفت‌وگو با سپهر محمدی قبولی فرهنگیان کنور 1404

تمرکز اصلی من بر روی کتاب «ده آزمون اختصاصی فرهنگیان (قلم‌چی)» و همچنین «کتاب دروس اختصاصی آزمون دانشگاه فرهنگیان» بود. این منابع به من کمک کردند تا با سبک سؤالات آشنا شوم

گفت‌وگو با سپهر محمدی قبولی فرهنگیان کنور 1404

نام و نام خانوادگی: سپهرمحمدی

رشته و دانشگاه قبولی: آموزش نیازهای ویژه دانشگاه شهید مقصودی همدان 

نام شهر و استان: پاوه , کرمانشاه

میانگین تراز: ۵۴۰۰

از چه سالی عضو کانون بوده‌اید؟ از سال ۱۴۰۱ یعنی 3 سال

چند آزمون شرکت کرده‌اید؟ 39 آزمون اصلی

شغل و تحصیلات مادر: کارمند , لیسانس 

شغل و تحصیلات پدر: کارمند , فوق لیسانس



مصاحبه‌گر : میلاد قادری

 

از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقه‌مند شدید؟

از سال سوم دبیرستان علاقه‌ام به شغل معلمی در من شکل گرفت. در آن دوران متوجه شدم که توانایی تحلیل، تشریح و توضیح مطالب را دارم و می‌توانم مفاهیم را به صورت ساده و قابل فهم برای دیگران بیان کنم. همین موضوع باعث شد از آموزش دادن لذت ببرم. به مرور زمان با شناخت بیشتر از نقش فرهنگی و اجتماعی معلمان، علاقه‌ام به این مسیر عمیق‌تر شد و تصمیم گرفتم با هدف قبولی در دانشگاه فرهنگیان، مسیر تحصیلی خود را در این جهت ادامه دهم.

 

در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟

در میان بستگان من، دایی و چند تن از فامیل در شغل شریف معلمی فعالیت دارند. دیدن پشتکار، علاقه و صبر آنان در آموزش دانش‌آموزان، تأثیر زیادی بر نگرش من نسبت به این حرفه گذاشت و باعث شد به ارزش واقعی معلمی پی ببرم.

 

کدام معلم‌های شما در این علاقه تأثیرگذار بودند؟

آقای فرشاد شیدایی (دبیر شیمی)، آقای احسن نقش‌بندیان (دبیر زیست‌شناسی) و آقای هیمن شریفی (معلم ابتدایی) از معلمانی بودند که نقش مهمی در شکل‌گیری علاقه من به تدریس داشتند. شیوه تدریس خلاقانه، رفتار محترمانه و انگیزه بالای آن‌ها برای آموزش، باعث شد شغل معلمی را شغلی مقدس و الهام‌بخش بدانم.

 

فکر می‌کنید اگر معلم شوید، شبیه کدام معلم خود خواهید شد؟

احتمال می‌دهم بیش از همه شبیه آقای هیمن شریفی، معلم کلاس ششم ابتدایی‌ام باشم. ایشان با صبر، حوصله و مهارت ویژه‌ای مطالب را آموزش می‌دادند. روش‌های نوآورانه، اخلاق خوش و ارتباط صمیمانه با دانش‌آموزان از ویژگی‌های بارز ایشان بود. من نیز تلاش می‌کنم همان الگو را در کار خود به‌کار بگیرم و با حوصله، خلاقیت و اخلاق‌مداری تدریس کنم.

 

توجه شما بیشتر به کدام منابع فرهنگیان بود؟

تمرکز اصلی من بر روی کتاب «ده آزمون اختصاصی فرهنگیان (قلم‌چی)» و همچنین «کتاب دروس اختصاصی آزمون دانشگاه فرهنگیان» بود. این منابع به من کمک کردند تا با سبک سؤالات آشنا شوم و مهارت تحلیلی خود را در پاسخ‌دهی تقویت کنم.

 

از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید؟

از آبان‌ماه سال ۱۴۰۳ مطالعه جدی برای آزمون فرهنگیان را آغاز کردم. در این مدت با برنامه‌ریزی منظم دروس عمومی و اختصاصی را مرور کرده و به‌ویژه بر تقویت نقاط ضعف خود در بخش استعداد و هوش تمرکز کردم.

 

برای بخش استعداد تحلیلی چه کار ویژه‌هایی انجام دادید؟

برای بخش استعداد تحلیلی از کتاب‌های ویژه فرهنگیان استفاده کردم و به طور مستمر تست‌های تحلیلی و منطقی را تمرین نمودم. علاوه بر این، با مرور نمونه سؤالات سال‌های گذشته و شرکت در آزمون‌های تمرینی، مهارت تحلیل و سرعت پاسخ‌دهی خود را بالا بردم.

 

آیا در آزمون‌های کانون در بخش فرهنگیان شرکت می‌کردید؟

خیر، در آزمون‌های مخصوص فرهنگیان کانون شرکت نکردم، اما از منابع و دفترچه‌های مربوط به این بخش برای تمرین و ارزیابی سطح آمادگی خود استفاده کردم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

تداوم در مطالعه و آزمون‌های آزمایشی نقش زیادی در پیشرفت من داشت. با بررسی دقیق نتایج هر آزمون، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می‌کردم و برای رفع نواقص برنامه‌ریزی می‌نمودم. همچنین مشاهده رشد ترازها، انگیزه‌ام را برای ادامه مسیر افزایش داد و به من اعتماد به‌نفس بیشتری بخشید.

 

بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ 

بهترین درس من در کنکور، زیست‌شناسی بود. برای تسلط بر این درس از روش‌های زیر استفاده کردم:

• مطالعه دقیق کتاب درسی به صورت روزنامه‌وار جهت درک مفاهیم کلی

• تماشای فیلم‌های آموزشی برای فهم بهتر مباحث دشوار

• مرور مجدد کتاب و یادداشت نکات کلیدی در خلاصه‌نویسی‌ها

• حل تست‌های متنوع و تحلیلی برای تثبیت یادگیری و افزایش سرعت عمل در پاسخ‌گویی

 

 

Menu