گفتگو با مونس کارگذاری باشگاه پانصدتایی ها

یاد گرفته‌ام که تحلیل آزمون‌ها را جدی بگیرم. تصمیم گرفته‌ام بخشی از دروس پایه را در نیم‌سال اول جمع‌بندی کنم.

گفتگو با مونس کارگذاری باشگاه پانصدتایی ها

نام و نام خانوادگی: مونس کارگذاری  

پایه: دوازدهم  تجربی

نام شهر و استان: مشهد، خراسان رضوی  

شغل و تحصیلات پدر: فوق‌لیسانس حقوق  

شغل و تحصیلات مادر: فوق‌دیپلم روانشناسی  

میانگین تراز:4767

چند آزمون شرکت کرده‌ام: ۳ آزمون  


مصاحبه‌گر:فاطمه مقسومی


۱. هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟ 

 برای کسب تجربه و آشنایی با سوالات شبیه‌ساز کنکور در آزمون‌های کانون شرکت می‌کنم.


۲. مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌اید چیست؟  

یاد گرفته‌ام که تحلیل آزمون‌ها را جدی بگیرم.


۳. آزمون‌های حضوری را ترجیح می‌دهید یا آزمون‌های آنلاین؟ چرا؟

  آزمون حضوری را ترجیح می‌دهم چون فضای آن شبیه‌ساز کنکور است و با حضور در آزمون، خودم را در شرایط واقعی کنکور قرار می‌دهم.


۴. با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟  

برای موفقیت در امتحانات مدرسه، دروس کنکور را به‌صورت تستی و دروس نهایی را به‌صورت تشریحی هم‌زمان پیش می‌برم.


۵. آیا مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟  

بله، برنامه‌ریزی دقیقی به‌صورت هفتگی دارم و یک برنامه کلی ماهانه هم تنظیم کرده‌ام. در برنامه‌ریزی هفتگی، مباحث هر روز را مشخص می‌کنم و طبق آن مطالعه و تست‌زنی انجام می‌دهم. برنامه ماهانه‌ام هم به‌صورت حجمی است؛ مثلاً مشخص کرده‌ام که در ماه پیش‌رو باید چند فصل از زیست را به‌طور کامل تست بزنم.


۶. برنامه‌ شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟  

در آزمون‌ها شرکت می‌کنم و دروس تأثیرگذار را با توجه به اهمیت‌شان در کنکور و امتحانات نهایی، به‌صورت تستی و تشریحی کار می‌کنم.


۷. با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم‌سال اول گرفته‌اید؟ 

 تصمیم گرفته‌ام بخشی از دروس پایه را در نیم‌سال اول جمع‌بندی کنم.


 ۹. دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کنید؟ 

 دفتر برنامه‌ریزی مشاوره‌ام را تکمیل می‌کنم.


۱۰. تحلیل آزمون را چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟

  روز جمعه بعد از آزمون، تحلیل را انجام می‌دهم. ابتدا سراغ سوالاتی می‌روم که غلط زده‌ام؛ آن‌ها را دوباره در منزل حل می‌کنم تا بفهمم علت اشتباهم استرس یا خستگی بوده یا نه. اگر دوباره آن تست را غلط بزنم، علت مفهومی یا نکته‌ای آن را بررسی می‌کنم و نکته جدید را در دفترچه نکات یادداشت می‌کنم. اگر اشتباهم بی‌دقتی بوده، آن را در دفترچه می‌نویسم تا تکرار نشود.  در مرحله دوم، تست‌های نزده را بررسی می‌کنم؛ علت نزده بودن‌شان را تحلیل می‌کنم و نکات جدید یا ابهامات‌شان را یادداشت و رفع می‌کنم.  در مرحله سوم، به‌ویژه برای دروسی مثل ریاضی و فیزیک، فیلم تحلیل تست‌هایی را که درست زده‌ام هم نگاه می‌کنم تا ببینم آیا راه‌حل سریع‌تری برای آن‌ها وجود دارد یا نه.

Menu