گفتگوبا آرسام شریفی؛دانش آموز قهرمان پیوستگی تابستان

گفتگوبا آرسام شریفی؛دانش آموز قهرمان پیوستگی تابستان دهم تجربی ، تهران

گفتگوبا آرسام شریفی؛دانش آموز قهرمان پیوستگی تابستان

نام و نام خانوادگی : آرسام شریفی

مقطع و رشته : دهم تجربی

نام شهر و استان : تهران ، تهران

میانگین تراز :7002


مصاحبه گر : علیرضا حدادی 


1- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 یکی از دستاورد های خوبی که تونستم کسب کنم مدیریت زمان در آزمون و اینکه تمامی سوالات رو بتونم در زمان داده شده و حتی کمتر حل کنم که این موضوع خیلی کمک خوبی به من کرده


2- پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کنند؟

 بیشتر پشتیبان تحصیلی من در منزل مادرم هستن که برنامه ریزی من رو به طور دقیق انجام می‌دهند 

بیشتر پیگیری درسی و امید دادن به وضعیت آینده من به عهده ایشون است


3- آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟

 بله همیشه شرکت می‌کنم چون این ۲ تا آزمون میشه تقریبا وضعیت اصلی من و تو روز آزمون نشون می‌دهند 

و باعث این می‌شود که آمادگی بیشتر نسبت به آزمون اصلی دارم


4- مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کنید؟

 بله مطابق برنامه راهبردی آزمون پیش می‌روم هفته اول بیشتر درسنامه را مطالعه می‌کنم و کمتر تست میزنم

ولی هفته دوم بیشتر تست میزنم و برای مرور و رفع اشکال به درسنامه نگاه می‌کنم 


5- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟

 زیست و ریاضی و شیمی بیشتر نقاط قوت من هستن چون من ابتدا در تابستان این درس رو پیش خوانی کردم

و از شروع سال تحصیلی بیشتر جای خوندن به تست زنی این مباحث دقت کردم شروع به تست های زمان دار کردم  


6- روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟

 من نزدیک ۷ الی ۸ ساعت در روز درس میخوام که تقریبا ۵ ساعت از اون زمان رو به خواندن درستامه و بقیه تایم رو به تست زدم دقت می‌کنم

 

7- در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کنید؟

 بیشتر سمت نمرات درس هایی میرم که این دروس از بخش نقاط ضعف من هستن که ببینم نسبت به آزمون های قبلی چقدر پیشرفت یا ‌پسرفت داشتم


8- دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده اید چه بود؟

 بیشتر تصمیمی که داشتم تابستون آزمون بدم این بود که در طول سال تحصیلی مشکل کمتری با درس ها داشته باشم و بیشتر بتونم این درس هارو به نقاط قوت پایدار تبدیل کنم


9- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفته اید؟

 تصمیم گرفتم اصل درسنامه رو در نیم سال اول تموم کنم تا در نیم سال دوم بیشتر روی تست زدن تمرکز کنم و بتونم روی مدیریت زمان این تست ها تمرکز کنم


10- آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟

 بیشتر تایم تفریح من با گوشی و کنسول ام بازی می‌کنم ولی به گونه ای نیست که به درس و تمرکز من لطمه ای وارد کند  

 

11- آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

 ما بیشتر سعی می‌کنیم با هم دیگه درس میخونیم و علاوه بر حالت دوستانه رقیب هم هستیم

بیشتر سعی می‌کنیم با هم سر تست انجام دادن و تایم آزمون رقابت می‌کنیم و این کار خیلی تونسته کمک کنه هممون رو

Menu