یلدا گیویان ، برنامه‌ریزی هوشمندانه و تمرکز بر نهایی‌ها

هدف شما از شرکت در آزمون‌های تابستان چه بود؟ هدف اصلی، مطالعه برنامه‌ریزی‌شده و سنجش مستمر سطح دانش بود. شرکت در آزمون‌ها به‌عنوان ابزاری برای تضمین پیشرفت و تعیین نقاط قوت و ضعف در مسیر آمادگی...

یلدا گیویان ، برنامه‌ریزی هوشمندانه و تمرکز بر نهایی‌ها

نام و نام خانوادگی: یلدا گیویان 
 پایه تحصیلی: دوازدهم تجربی
 شهر و استان: گچساران، کهگیلویه و بویراحمد 
 شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار، دیپلم 
 شغل و تحصیلات پدر: آزاد، دیپلم 
 میانگین تراز آزمون‌های تابستان: ۶۲۴۴ 
 معدل: ۱۸ 
 مدت حضور در کانون: از پایه نهم 
 تعداد آزمون‌های شرکت‌شده: ۵۵


یلدا گیویان ، برنامه‌ریزی هوشمندانه و تمرکز بر نهایی‌هامصاحبه‌گر: کبری دستپاک 


هدف شما از شرکت در آزمون‌های تابستان چه بود؟  

هدف اصلی، مطالعه برنامه‌ریزی‌شده و سنجش مستمر سطح دانش بود. شرکت در آزمون‌ها به‌عنوان ابزاری برای تضمین پیشرفت و تعیین نقاط قوت و ضعف در مسیر آمادگی کنکور مدنظر قرار گرفت.  


در آزمون‌ها به‌صورت حضوری شرکت می‌کردید یا آنلاین؟ دلیل خود را بیان کنید. همچنین، تعداد آزمون‌های حضوری و آنلاین را مشخص کنید.  

قطعاً شرکت حضوری اولویت بیشتری داشت؛ زیرا آزمون‌های غیرحضوری از بازدهی لازم برخوردار نیستند. با توجه به اینکه مراکز آزمون حضوری در روستا از مهرماه فعال می‌شوند، در تابستان از آزمون‌های آنلاین استفاده شد. با این حال، در سال تحصیلی جاری، به‌طور کامل به شرکت حضوری روی خواهم آورد تا بتوانم مدیریت زمان مؤثرتری داشته باشم و با شرایط محیط آزمون نیز آشنا شوم.  


آیا مطابق برنامه راهبردی پیش می‌رفتید؟ نحوه برنامه‌ریزی برای هر دو هفته چگونه بود؟ هماهنگی برنامه مدرسه و آزمون‌ها چگونه بود؟  

به‌صورت کلی برنامه راهبردی رعایت می‌شد؛ اما در اغلب موارد، با توجه به حجم بالای مباحث، از برنامه زمان‌بندی‌شده عقب می‌ماندم. برنامه‌ریزی دو هفتگی شامل تعیین مباحث درسی، زمان اختصاص‌داده‌شده به هر درس و زمان مرور بود.  


در طول تابستان، میانگین ساعات مطالعه روزانه شما چقدر بود؟ نسبت مطالعه تستی و تشریحی چگونه بود؟ برنامه هفته اول و دوم در چه مواردی با یکدیگر تفاوت داشت؟  

میانگین ساعات مطالعه روزانه متغیر بود، اما سعی می‌شد حداقل پنج ساعت در روز به مطالعه اختصاص یابد. برنامه هفته اول بیشتر بر یادگیری مباحث جدید متمرکز بود، در حالی‌که هفته دوم به مرور مباحث و حل تست اختصاص یافت.  


آیا به دروس «نگاه به آینده» پاسخ می‌دادید؟ در صورت امکان، نام دروس و روش مطالعه خود را توضیح دهید.  

در تابستان به دروس «نگاه به آینده» پاسخ داده نشد و تمام تمرکز بر مباحث پایه دهم و یازدهم معطوف بود.  


برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟ توجه شما به دروس مدرسه چگونه خواهد بود؟

 با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در پایه دوازدهم، بخش عمده‌ای از برنامه سال جاری به مطالعه منظم و عمیق دروس نهایی اختصاص خواهد یافت. در کنار آن، مطالعه تستی و مرور مباحث پایه یازدهم نیز به‌صورت همزمان ادامه خواهد داشت.  


با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیمسال اول سال تحصیلی اتخاذ کرده‌اید؟  

تصمیم گرفته‌ام تمرکز اصلی خود را بر دروس پایه دوازدهم و دروس تخصصی پایه‌های قبلی قرار دهم تا همزمان هم برای امتحانات نهایی و هم برای کنکور آمادگی لازم را کسب کنم.  


از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون در تابستان استفاده کردید؟ آیا قصد دارید با شروع سال تحصیلی، منابع خود را تغییر دهید؟  

از کتاب تابستان کانون استفاده شد. با شروع سال تحصیلی، برنامه‌ای برای تغییر منابع وجود ندارد و احتمالاً به استفاده از منابع کانون با تمرکز بیشتر روی تست‌های استاندارد ادامه خواهد یافت.  


در کدام درس در تابستان با چالشی مواجه شدید که با تغییر روش مطالعه، آن را برطرف کردید؟ روش مطالعه جدید شما چه بود؟  

در درس شیمی با چالشی جدی مواجه شدم. پس از مشورت با مشاور، متوجه شدم که برای تقویت خلاقیت در حل مسائل، نیاز به تمرین بیشتر دارم. بنابراین، زمان بیشتری را به حل تست‌های متنوع اختصاص دادم و با جدیت بیشتری به مطالعه این درس پرداختم.   


آیا در سال گذشته از سایت کانون برای دانلود و استفاده از نمونه سؤالات امتحانی استفاده کردید؟ آیا قصد دارید این کار را در سال جاری نیز تکرار کنید؟  بله، در سال گذشته از نمونه سؤالات سایت کانون استفاده شد و در سال تحصیلی جاری نیز این روش ادامه خواهد داشت.  


در آزمون‌های تابستان، توانایی شناسایی و پاسخ به سؤالات ساده و دشوار چگونه بود؟  

بیشتر سؤالات ساده به‌درستی پاسخ داده می‌شد. در مورد سؤالات دشوار نیز، در صورت تسلط کافی به مبحث مربوطه، تلاش می‌شد تا با دقت و تفکر بیشتر، پاسخ درست ارائه شود.

 

تحلیل آزمون را در چه زمانی و با چه روشی انجام می‌دادید؟

 تحلیل آزمون حداکثر تا ظهر روز جمعه یا نهایتاً روز بعد از برگزاری آزمون انجام می‌شد. در این فرآیند، علاوه بر بررسی سؤالات پاسخ‌داده‌نشده و غلط، به سؤالاتی که با وجود پاسخ درست، گزینه‌های دیگری مورد شک بود نیز توجه ویژه‌ای می‌شد. همچنین، تمامی سؤالات نادرست یا مبهم پس از تحلیل دوباره حل می‌شدند.

Menu