نام ونام خانوادگی : سپهر ساکی
پایه : ششم
شهر-استان : دورود -لرستان
معدل : خیلی خوب
مصاحبه کننده : میثنم فریدنی (پشتیبان)
1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
برادرم چند سال پیش عضو کانون بوده و نتیجه گرفته به خاطر همون منم شرکت کردم
2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
قبولی در آزمون تیزهوشان و با آزمون های تستی آشنا شده ام و مدیریت در جلسه آزمون را یاد بگیرم
3-آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
در آزمون های مشابه پارسال شرکت میکردم تا با سوالات آشنایی پیدا کنم و بتوانم توی آزمون عملکرد بهتری داشته باشم
4-مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله انجام می دادم ولی بیشتر طبق برنامه تیزهوشان پیش می رفتم چون هدف من موفقیت در آزمون تیزهوشان بود
5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
هوش تصویری و هوش ریاضی نقطه قوت من بودند اول تست می زدم به مقدار بالا و بعد پاسخ نامه را می خواندم و اون سوالات رو که اشتباه زده بودم رو چند باری تکرار می کردم برای یادگیری بهتر
6- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
در هوش کلامی ضعیف بودم و با تغییر روش و تکرار بیشتر و استفاده از کتاب هوش کلامی قلم چی توانستم به نقطه قوت تبدیل کنم
7- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
روزی 3-4 ساعت تقریبا یک سوم زمان را به تست میزدم و بیشتر پاسخ نامه رو میخوندم برای رفع مشکلات و نقاط ضعف
8-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، باعث شد که مرتب تر و منظم تر درس بخونم و پیش برم
9- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
بخاطر اینکه مطالب درسی را مرور کنم و در ذهن ماندگارتر باشه و پایه قوی برای رفتن به دانشگاه پیدا کنم و از لحاظ درسی پیشرفت داشته باشم
10- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
بعد از هر آزمون به سراغ سوالات می رفتم و طبق پاسخ نامه تشریحی سوالاتی را که اشتباه زده بودم را برای رفعدنقاط ضعف تکرار و تمرین می کردم و برای یادگیری بیشتر سوالات نزده را چند بار تمرین می کردم که تسلط بیشتر بشه
11- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
در رشته ورزشی و مکالمه زبان انگلیسی مهارت دارم
12- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
کتاب درسی را به طور کامل می خوانم و با کمک آزمون ها و نمونه سوالات امتحانی یادگیری خودم را کامل می کنم تا بتوانم نمرات بالایی را کسب کنم
13- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
ازتابستان سال قبل با جدیت شروع به مطالعه کردم
14- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از هر 4 کتاب استفاده کردم ولی بیشتر از 12 آزمون و هوش کلامی استفاده می کردم ابتدا بین 10 تا15 تست می زدم و بعد به سراغ پاسخ نامه رفته و اشتباهات را برطرف می کردم
15- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟
از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ بخاطر اینکه هدفم آزمون تیزهوشان بود منابع درسی را خیلی استفاده نکردم
16- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه مطالعه و بعد سراغ حل تست می رفتم و در آخر با توجه به پاسخ نامه مشکلات و نقاط ضعف را برطرف می کردم و پاسخ نامه را بعد از زدن تست ها برای یاگیری بهتر و درک بهتر مطالب چه سوالات درست یا اشتباه زدم نگاه می کردم
17- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
بعضی از منابع که سنگین بودن مثل هوش کلامی و 12 آزمون را چند بار مطالعه می کردم و تکرار می شدند و منابع آسان تر را فقط یکبار می خواندم
18- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
در زمان امتحانات برای بالا بردن نمره درسی تمرکز بیشتر روی استعداد تحصیلی و در زمان های دیگر روی استعداد تحلیلی تمرکز خود را برای آزمون تیزهوشان آماده می کردم
19- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
ساعت مطالعه را بیشتر کردم و تمرکز روی منابع که ضعف داشتم گذاشتم ولی همزمان همه منابع را هم تکرار و تمرین می کردم
