گفت وگو با دانش آموز برتر، بکتاش عبدل زاده

شرکت در این آزمون‌ها را راهی برای سنجش جایگاه علمی خود و شناخت نقاط قوت و ضعفم می‌دانستم. این آزمون‌ها موجب شدند مسیر مطالعه‌ام هدفمندتر شود و انگیزه‌ام برای تلاش بیشتر گردد.

گفت وگو با دانش آموز برتر، بکتاش عبدل زاده

نام و نام خانوادگی: بکتاش عبدل‌زاده

 پایه: ششم

 شهر و استان: تهران، تهران

 شغل و تحصیلات مادر: کارشناس مامایی

 شغل و تحصیلات پدر: کارشناسی ارشد مهندسی برق

 میانگین تراز: 6509

 مصاحبه‌گر: صبا متولیان



1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من از حضور در آزمون‌های کانون، کسب آمادگی هرچه بیشتر برای آزمون تیزهوشان و آشنایی با فضای رقابتی و علمی این مسیر بود.


2. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال چه بود؟

شرکت در این آزمون‌ها را راهی برای سنجش جایگاه علمی خود و شناخت نقاط قوت و ضعفم می‌دانستم. این آزمون‌ها موجب شدند مسیر مطالعه‌ام هدفمندتر شود و انگیزه‌ام برای تلاش بیشتر گردد.


3. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه‌ای برای شما داشت؟

گاهی احساس خستگی می‌کردم، اما دیدن نتیجه‌ی تلاش‌ها و بهبود ترازهایم، خستگی را از یادم می‌برد. این آزمون‌ها به من آموختند چگونه با نظم، تمرکز و مدیریت زمان، عملکرد بهتری داشته باشم.


4. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه باعث پیشرفت تراز شما شد؟

تداوم در شرکت در آزمون‌ها سبب شد با شیوه‌ی طرح پرسش‌ها آشنا شوم و اشتباهات گذشته را تکرار نکنم. استمرار در این مسیر، موجب رشد علمی و افزایش اعتمادبه‌نفسم گردید.


5. شرکت در این آزمون‌ها چه تأثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

سطح سوالات کانون معمولاً از مدرسه بالاتر است؛ به همین دلیل شرکت در این آزمون‌ها موجب شد درس‌های مدرسه برایم ساده‌تر و قابل‌فهم‌تر شوند و عملکرد بهتری در کلاس داشته باشم.


6. مطابق با برنامه راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟

بله، تلاش می‌کنم مطابق برنامه‌ی راهبردی پیش بروم.


7. نقاط قوت شما در درس‌ها کدام هستند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح می‌دهید.

درس‌های ریاضی و فارسی نقاط قوت من هستند. در ریاضی با حل تست‌های گوناگون، سعی می‌کنم مفاهیم را عمیق‌تر درک کنم. در فارسی نیز با مطالعه‌ی دقیق متن‌ها و مرور واژگان، درک مطلب خود را تقویت می‌کنم.


8. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

پس از هر آزمون، به همراه پدرم پاسخنامه را بررسی می‌کنم. سوالات اشتباه یا نزده را دوباره حل می‌کنم تا علت آن را بیابم؛ این کار سبب می‌شود در آزمون‌های بعدی دقت و تسلط بیشتری داشته باشم.


9. نقش آموزشی خانواده، به‌خصوص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بوده است؟

پدر و مادرم در مسیر تحصیلم نقش پررنگی داشته‌اند. پدرم بیشتر در زمینه‌ی دروس تیزهوشان همراه من است و با دقت راهنمایی‌ام می‌کند.


10. سال گذشته برای امتحان‌های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه‌ای گرفتید؟

از حدود دو هفته پیش از امتحانات مرور را آغاز کردم و هر روز چند درس را مطالعه می‌کردم. نتیجه بسیار رضایت‌بخش بود و توانستم نمرات عالی در بیشتر درس‌ها کسب کنم.


11. امسال برای امتحان‌های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

امسال می‌خواهم زودتر از سال قبل مرور را آغاز کنم تا فرصت کافی برای یادگیری عمیق‌تر داشته باشم و با آمادگی بیشتری در امتحانات حاضر شوم.


12. آیا امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد؟ برنامه‌ی خودتان را توضیح دهید.

بله، قصد دارم در آزمون تیزهوشان شرکت کنم. هر روز زمانی را برای مرور مباحث پایه و تمرین سوالات هوش اختصاص می‌دهم. پدرم نیز با اجرای آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده به من کمک می‌کند تا با شرایط واقعی آزمون آشنا شوم. هدفم کسب قبولی در مدرسه‌ی تیزهوشان و آغاز مسیری روشن در آینده‌ی تحصیلی‌ام است.

Menu