نام و نام خانوادگی: فاطمه فخرهْ
پایه تحصیلی: دوازدهم تجربی
استان و شهر: اصفهان، شهرستان آران و بیدگل
شغزل پدر: آزاد
شغل مادر: خانهدار
معدل سال گذشته: ۱۹.۳۳
میانگین تراز: ۶۰۱۳
سابقه حضور در کانون: ۴ سال
میانگین مطالعه تابستان: ۱۰ ساعت روزانه
نوع آزموندهی: کامل حضوری، با پیوستگی کامل
مصاحبه گر:تیناحمیدی فرد
بخش اول: مسیر علمی و روشهای یادگیری
چه عواملی باعث شد به این سطح از تراز برسید؟ آیا نقطهعطفی در مسیرتان وجود داشت؟
با تلاش و کوشش و پیوستگی و نظم در مطالعه و سعی در درس گرفتن از اشتباهاتم باعث شد که پیشرفت خوبی داشته باشم ، نقطه عطفی که به نظر من در مسیری که انتخاب کردم وجود دارد همت و اراده و امیدواری بنده هست
در آزمونها بیشتر روی چه نوع سؤالاتی تمرکز میکنید؟ مفهومی، ترکیبی یا سرعتی؟ چرا؟
مفهومی و ترکیبی ، ترکیبی باعث میشود مطالب برای من بیشتر تثبیت شود و ذهن و فضای فکری من در آن حیطه و موضوع گسترش یابد از این رو برای درک بیشتر مفاهیم و ترکیب انها با دیگر مفاهیم به مشکل برنمیخورم
روش شما برای تحلیل سؤالات درست، غلط و نزده چیست؟
اول توجه میکنم به سوالاتی که در حین آزمون مشخص کردم و برایم تیپ آشنایی نداشتند و یا مفهومی تر بودند را بررسی کامل میکنم و روش های حلش را یاد میگیرم ، سپس سوالات غلط تا دلیل اشتباه را متوجه شوم که چرا این سوال را اشتباه زدم آیا دلیل علمی داشته یا عدم تمرکز و بی دقتی بوده است ، سپس سوالات درست را ، زیرا شاید نکته ی جدیدی نیز یاد بگیرم
چطور از منابع کمکدرسی استفاده میکنید؟ آیا ترتیب خاصی برای مطالعه و تستزنی دارید؟
سعی میکنم ۶۰/۷۰ درصد یادگیری را در کلاس درس تکمیل کنم سپس از منابع خود استفاده میکنم تا مطلب برای من تثبیت شود و شروع به حل سوالات ساده و تشریحی میکنم و سپس در تایم های اضافه تر به سمت تست میروم و سعی بر جا افتادن مطالب دارم

بخش دوم: برنامهریزی، آزمون و تعادل روانی
در طول هفته چطور بین درس، آزمون، مرور و استراحت تعادل برقرار میکنید؟
در سال تحصیلی بعد از مدرسه استراحت میکنم و سپس شروع به درس خواندن میکنم پس از اتمام درسهایم کمی در یوتیوب یا تلگرام وقت میگذرانم در اخر هفته هم تایم خوبی برای نظافت اتاقم دارم که واقعا به من لذت و نظم میدهد و گاها هم با خانواده بیرون میروم ، در هفته منتهی به ازمون مرور خود را شروع میکنم که اغلب با آزمون های مختلف است
آیا تا به حال در آزمونی افت تراز داشتید؟ چگونه با آن برخورد کردید؟
بله، اما پشتکار و همت و انگیزه از ویژگی های بارز من است که باعث نشدخود را ببازم و به مسیر خود شک کنم ، بنابراین پر قدرت تر به مسیرم ادامه دادم
چه تفاوتی بین مطالعهی امسال و سالهای قبلتان وجود دارد؟
با توجه به اینکه امسال سال سرنوشت سازی است تلاش خود را چند برابر کردم ، تمرکز بیشتر روی امتحان های تشریحی گذاشته ام ، و تداوم و پیوستگی از تفاوت های بارز مطالعه من در سال های گذشته با امسال است
آیا از دفتر برنامهریزی استفاده میکنید؟ اگر نه، چرا؟
بله، استفاده کردهام
از کدام بخشهای سایت کانون بیشتر استفاده میکنید؟ چرا؟
از آزمون های غیر حضوری و ازمون های تک درس و نمونه سوالات امتحانات بسیار استفاده میکنم
بخش سوم: انگیزه، تجربه و توصیهها
آیا در کنار درس، فعالیت هنری یا ورزشی دارید؟ این فعالیتها چه تأثیری در روحیهتان دارند؟
خیر ، اما موسیقی را برای حفظ روحیه ام گوش میدهم
چه توصیهای برای دانشآموزانی دارید که تازه وارد پایه دوازدهم شدهاند؟
هیچ زمان برای شروع دیر نیست ، به ادم های منفی و حرف های منفی اطرافیان توجه ای نکنید و به خودتان ایمان داشته باشید
اگر بخواهید یک جمله برای انگیزه دادن به دیگران بگویید، چه میگویید؟
طوری تلاش کنید که جای حسرت باقی نماند،به گونه ای که بعدا اگر به گذشته نگاه کردید لبخند بر لبانتان باشد و حس افتخار تمام وجودتان را در برگیرد
آیا در مسیرتان از کسی یا چیزی الهام گرفتهاید؟ مثلاً یک معلم، یک کتاب یا یک تجربه خاص؟
بله ، زندگی و سختی های افراد موفق را که بررسی میکنم ، به من انگیزه میدهد و هر لحظه اطمینان مرا بیشتر میکند که در مسیر درستی قرار گرفته ام
هدف نهایی شما در مسیر تحصیلی چیست؟ آیا برای رسیدن به آن برنامهریزی بلندمدت دارید؟
هدفم رسیدن به رشته دلخواهم است ، بله برنامه ریزی یکی از عوامل و پیش نیاز رسیدن به هدفم است
