نام و نام خانوادگی: فاطمه قدیر زاده
پایه تحصیلی: یازدهم تجربی
استان و شهر: اصفهان، شهرستان آران و بیدگل
شغل پدر: بازنشسته نیروی انتظامی(مدرک لیسانس)
شغل مادر: معلم مدرسه غیرانتفاعی(مدرک لیسانس)
معدل سال گذشته: ۱۸/۵
مصاحبه گر: سارا معتمدی
📌بخش اول: مسیر علمی و روشهای یادگیری
چه عواملی باعث شد به این سطح از تراز برسید؟ آیا نقطهعطفی در مسیرتان وجود داشت؟
برای این آزمون زیست بیشتر خواندم که تراز را خیلی بالا میبرد و دقت و تمرکزم را در درس خواندن بیشتر کردم
با توجه به اهمیت امتحانات و معدل چه برنامه ریزی برای موفقیت درامتحانات مدرسه دارید؟و آیا برنامه خاصی برای مطالعه دروس عمومی دارید؟
هر روز تقریبا عمومی میخوانم هنگام امتحانات درفرصت داده شده به من برای یک امتحان فقط همان امتحان را میخوانم و دراون تایم امتحان های دیگر را نمیخوانم
در آزمونها بیشتر روی چه نوع سؤالاتی تمرکز میکنید؟ مفهومی ترکیبی یا سرعتی؟ چرا؟
بیشتر روی سوالات ترکیبی تمرکز میکنم زیرا باید برای حل سوالات مطالب پارسال را با امسال ترکیب کنم و پاسخ دهم و این برایم زمان بر است پس بیشتر برایم اهمیت دارد
روش شما برای تحلیل سؤالات درست، غلط و نزده چیست؟
سوالات را به سه دسته تقسیم میکنم سوالاتی که درست زدم-غلط زدم و اصلا نزدم
برای سوالاتی که درست زدم تمام دروس را به غیر از زیست یکبار پاسخنامه را میخوانم که اگر راه حل بهتر و کوتاه تری داخل پاسخنامه بود از آن به بعد با آن روش سوال را حل کنم غلط ها و نزده ها را کامل پاسخنامه را میخوانم و با دقت بررسی میکنم که یاد بگیرم و یادداشت میکنم تا در آزمون بعدی بتوانم سوال مشابه آن را درست پاسخ دهم

چطور از منابع کمکدرسی استفاده میکنید؟ آیا ترتیب خاصی برای مطالعه و تستزنی دارید؟
کتاب های تشریحی برای تمام دروسم دارم نکته هایش را میخوانم و بعد سوالات تشریحی اش را حل میکنم بعد کتاب تست میخرم و تست مربوط به آن مبحث را میزنم
هر کتاب تستی که برایم مفید باشد میگیرم
در تابستان چه دروسی را پیشخوانی کردید؟ این کار چه تأثیری در شروع سال تحصیلی داشت؟
تقریبا تمام دروس تخصصی ام به ویژه زیست را پیش خوانی کردم و این سبب شد تا در طول سال تحصیلی وقت کمتری برای خواندن آنها بگذارم و باعث شد در کلاس هنگام تدریس معلم بیشتر اون مطلب را بفهمم و درک کنم
مهمترین فایده ی کانون و دستاوردتان چه بوده است؟
کم شدن استرسم و اینکه فهمیدم چگونه مدیریت زمان داشته باشم
بخش دوم: برنامهریزی، آزمون و تعادل روانی
آیا مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید؟چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟
بله
در طول هفته میخوانم چهارشنبه ها و پنجشنبه ها عمیق تر برای آزمون میخوانم دو تا درس برای چهارشنبه و سه تا درس برای پنجشنبه میخوانم
در طول هفته چطور بین درس، آزمون، مرور و استراحت تعادل برقرار میکنید؟
برای آزمون چهارشنبه و پنجشنبه مرور میکنم و در طول هفته دروس مدرسه را بیشتر و دقیق تر میخوانم که هم برای مدرسه و هم برای بودجه بندی قلم چی خوانده باشم

چه تفاوتی بین مطالعهی امسال و سالهای قبلتان وجود دارد؟
امسال چون درس ها سنگین تر شده بیشتر و دقیق تر و مفهومی تر درس میخوانم
آیا از دفتر برنامهریزی استفاده میکنید؟ اگر نه، چرا؟
بله
دفتر برنامه ریزی کمک میکند تا به نقاط ضعف وقوت خود پی ببرم
از کدام بخشهای سایت کانون بیشتر استفاده میکنید؟ چرا؟
بخش کارنامه ها چون مانند کارنامه اعمال میمانند و باعث میشه تا متوجه بشم در آزمون بعدی باید چگونه برنامه ریزی کنم و چگونه بخوانم و سبب میشه بفهمم نقاط ضعف وقوت من چیست
📌بخش سوم: انگیزه، تجربه و توصیهها
آیا در کنار درس، فعالیت هنری یا ورزشی دارید؟ این فعالیتها چه تأثیری در روحیهتان دارد؟
خیر
فقط برای تفریح با دوستانم میروم گردش این کار مثل زمان استراحت برایم میماند و سبب میشود تا ذهنم برای درس خواندن پویا و فعال تر شود
چه توصیهای برای دانشآموزانی دارید که تازه وارد پایه یازدهم شدهاند؟
در طول سال یازدهم را خوب بخوانید و برای مباحث تست بزنید
اگر بخواهید یک جمله برای انگیزه دادن به دیگران بگویید، چه میگویید؟
درس خواندن پلی است برای رسیدن به آرزوها
آیا در مسیرتان از کسی یا چیزی الهام گرفتهاید؟ مثلاً یک معلم، یک کتاب یا یک تجربه خاص؟
یک معلم دارم که به سبب آن من عاشق آن درس شدم و نمرات عالی در آن درس میگیرم و درصد های خوبی مربوط به آن درس را میزنم
هدف نهایی شما در مسیر تحصیلی چیست؟ آیا برای رسیدن به آن برنامهریزی بلندمدت دارید؟
هدف من رسیدن به رشته مورد علاقه ام و دست یافتن به جایگاه اجتماعی خوب است بله برنامه بلند مدت دارم
