گفتگو با پارمیس صمدیان پایه ششم قهرمان پیوستگی از اردبیل

همیشه به صورت حضوری در آزمون‌ها شرکت می‌کنم چون با آزمون‌های حضوری توانستم مدیریت زمان و کنترل استرس سر جلسه را یاد بگیرم.

گفتگو با پارمیس صمدیان پایه ششم قهرمان پیوستگی از اردبیل

نام و نام خانوادگی : پارمیس صمدیان  

پایه: ششم   

نام شهر و استان: اردبیل 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار _ لیسانس  

شغل و تحصیلات پدر: آزاد _ فوق لیسانس 

میانگین تراز: 6256

سال‌های حضور در کانون: 5 سال



مصاحبه گر: سمیه احتشام راثی


 




گفتگو با پارمیس صمدیان پایه ششم قهرمان پیوستگی از اردبیل

 




1.هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدف من از شرکت در آزمون‌های کانون، کنترل استرس و مدیریت زمان همچنین شناخت نقاط ضعف و قوت درسی و ارتقای عملکرد تحصیلی‌ام است. این آزمون‌ها به من کمک می‌کنند با برنامه‌ریزی منظم، گام‌به‌گام به هدف اصلی ام که قبولی در آزمون تیزهوشان است نزدیک‌تر شوم و انگیزه ام روز به روز بیشتر شود و هر روز نسبت به روز قبل خودم بهتر شوم. 

 




2.مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

در این سال‌ ها از کانون اهمیت برنامه ریزی منظم و استمرار در مطالعه، همچنین مهارت مدیریت زمان ، تکنیک های تست زنی ، آشنایی با سطح و شکل سوالات ساده و دشوار از هم و شناخت آن ها سر جلسه آزمون، تقویت تمرکز و دقت در حل مسئله ها را یاد گرفته ام.

 




3.در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟ 

بله، همیشه به صورت حضوری در آزمون ها شرکت می کنم چون با آزمون های حضوری توانستم مدیریت زمان و کنترل استرس سر جلسه را یاد بگیرم.

 




4.با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟ 

برای موفقیت در امتحانات از ابتدای سال تحصیلی با برنامه ریزی منظم پیش می روم. سعی می‌کنم تمام مطالب را در کلاس بیاموزم و درس هر روز را همان روز بخوانم با نزدیک شدن به امتحانات از سوالات سایت کانون و کتاب های پرتکرار برای تسلط هرچه بیشتر بر سوالات استفاده خواهم کرد. 




 

5.مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله، مطابق برنامه راهبردی ابتدا برای خودم مشخص می کنم که هر هفته کدام فصل ها و مباحث از هر درس هوش و دروس عادی را باید مطالعه کنم و با استفاده از دفتر برنامه ریزی، برنامه ریزی شخصی مطابق با برنامه راهبردی انجام بدهم، همزمان با مطالعه دروس، تست های مرتبط را حل می کنم تا تسلطم بیشتر شود در این بین از سوالات تشریحی نیز غافل نیستم تا هم زمان برای امتحانات مدرسه و پایان سال نیز آماده باشم.

 



6. برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟ 

من سعی می‌کنم هدف گذاری کلی و اساسی انجام دهم. برنامه ریزی دقیق و تعادل بین دروس هوش و درس عادی را برقرار می کنم، ابتدا درس های جدید را سر کلاس های آموزشی کامل با دقت گوش داده و سپس آن ها را مرور می کنم همچنین از منابع کمکی مناسب استفاده کرده و با حل تمرین های متنوع، پایه ی علمی خود را تقویت می کنم.

 




7. با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیم سال اول گرفته‌اید؟

ترازهای های تابستان نشان از برنامه ریزی خوب و دقیق من می دهد، در نیم سال اول بیشتر روی دروس هوش و درس های کلیدی مثل (ریاضی ، علوم و فارسی )تمرکز می کنم. سپس سعی می کنم با نزدیک شدن به ایام عید و جمع بندی زمان بیشتری را به دروس هوش اختصاص دهم تا بتوانم در زمان مناسب جمع بندی خوبی داشته باشم.




 

8. از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می کنید؟ 

من از منابع متنوع آموزشی کانون فرهنگی آموزش، از جمله کتاب‌های هوش استعداد تحلیلی، کتاب سرعت و دقت 33 آزمون ، کتاب‌های آبی و اشتباهات متداول  استفاده می کنم. این منابع به من کمک می‌کنند تا سطح تسلّط خود را بر مطالب درسی افزایش دهم و با انواع سؤالات استاندارد و ساده و دشوار آشنا شوم. 

 




9.دفتر برنامه ریزی دارید؟تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کند ؟

بله، من از دفتر برنامه‌ریزی به‌طور منظم استفاده می‌کنم. این دفتر به من کمک می‌کند تا زمان مطالعه را به طور دقیق ثبت کنم و در پایان هفته عملکردم را ارزیابی نمایم. با این کار متوجه می‌شوم ضعف من در بعضی دروس مربوط به زمان مطالعه است یا نحوه مطالعه و می توانم وضعیت را اصلاح کنم. 




 

10.تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟ 

من معمولاً تحلیل آزمون را  بعداز  ظهر روز جمعه بعد از برگزاری آزمون به همراه اولیا خود انجام می‌دهم. ابتدا کارنامه‌ام را به دقت بررسی می کنیم، سپس سؤالاتی را که پاسخ اشتباه داده‌ام یانزده ام را به صورت کامل تحلیل می کنم و نکات مهم را در کتاب خود آموزم یادداشت می کنم تا بتوانم قبل از آزمون بعدی یکبار ایراداتم را مرور کنم این کار باعث می شود اشتباهاتم را دیگر تکرار نکنم  و در آزمون های بعدی نتیجه ی بهتری بگیرم. 





Menu