گفت و گو با قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی هلیا بهلولی

نام و نام خانوادگی: هلیا بهلولی مقطع و رشته: دوازدهم تجربی شغل و تحصیلات پدر: کارمند شرکت، لیسانس

گفت و گو با  قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی  هلیا بهلولی

نام و نام خانوادگی: هلیا بهلولی

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

شغل و تحصیلات پدر: کارمند شرکت، لیسانس

شغل و تحصیلات مادر: دبیر آموزش و پرورش، لیسانس

شهر و استان: تهران

تعداد سال‌های کانونی: ۵ سال در دبستان + ۲ سال در دبیرستان (با امسال)

تعداد آزمون حضوری امسال: ۵

میانگین تراز: ۶۰۳۸

نام مصاحبه گر : غزال بدری


۱. در فاصله بین آزمون گذشته و آزمون دوم آبان، تا چه اندازه دفتر برنامه‌ریزی خود را به‌طور منظم تکمیل کردید و این کار چه تأثیری بر نظم مطالعه‌تان داشت؟


به‌صورت روزانه ساعت‌بندی انجام می‌دهم و فعالیت‌های مطالعه‌ام را در دفتر برنامه‌ریزی ثبت می‌کنم. این کار به من کمک کرده نظم بیشتری در مطالعه داشته باشم و بتوانم پیشرفت خود را به‌صورت دقیق‌تر ارزیابی کنم.


۲. شرکت در آزمون حضوری یا آنلاین چه تفاوتی برای شما ایجاد کرد؟ کدام را مؤثرتر می‌دانید و چرا؟


آزمون حضوری را بسیار مؤثرتر می‌دانم، زیرا هنگام آزمون آنلاین تمرکز کافی ندارم. در آزمون حضوری، علاوه بر تمرکز بیشتر، به شرایط جلسه‌ی کنکور و فضای حوزه‌ی امتحانی نیز عادت می‌کنم که این موضوع در مدیریت استرس بسیار کمک‌کننده است.


۳. برنامه راهبردی آزمون‌ها تا چه حد به شما کمک کرده است که مطالعه‌تان هدفمندتر و منظم‌تر پیش برود؟


برنامه‌ی راهبردی به من کمک می‌کند کارهایم را سریع‌تر و کامل‌تر به پایان برسانم. داشتن مسیر مشخص برای مطالعه باعث شده هدفمندتر و با انگیزه‌تر پیش بروم.


۴. با تحلیل کارنامه آزمون دوم آبان، چه نقاط قوت و ضعفی در عملکرد خود مشاهده کردید؟


در درس زیست‌شناسی پیشرفت محسوسی در تست‌زنی داشتم، اما متوجه شدم باید زمان بیشتری برای تقویت درس ریاضی اختصاص دهم تا به تسلط بیشتری برسم.


۵. چگونه از کارنامه و گزارش عملکرد آزمون‌ها برای بهبود وضعیت درسی خود استفاده می‌کنید؟


با تحلیل دقیق کارنامه‌ها و شناسایی نقاط ضعف، سعی می‌کنم ایراداتم را برطرف کنم تا در آزمون‌های بعدی عملکرد بهتری داشته باشم.


۶. آیا بین برنامه شخصی شما و برنامه راهبردی آزمون‌ها هماهنگی وجود دارد؟ اگر نه، چه برنامه‌ای برای ایجاد این هماهنگی دارید؟


بله، بین برنامه‌ی شخصی و برنامه‌ی راهبردی هماهنگی کامل وجود دارد و طبق آن پیش می‌روم.


۷. چه توصیه‌ای برای دانش‌آموزانی دارید که هنوز از دفتر برنامه‌ریزی یا تحلیل کارنامه‌ها به‌صورت منظم استفاده نمی‌کنند؟


استفاده از دفتر برنامه‌ریزی نظم ذهنی ایجاد می‌کند و مانع از اتلاف وقت می‌شود. توصیه می‌کنم حتماً از آن استفاده کنند تا بتوانند برنامه‌ی خود را منظم‌تر و هدفمندتر پیش ببرند


Menu