نام و نام خانوادگی: زینب صدیقی
پایه: دوازدهم تجربی
شهر و استان: تبریز – آذربایجان شرقی
تعداد آزمون: ۲
مصاحبه گر :نگین شفیق
.هدف شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست
اولین هدفم این است که هر هفته وضعیت خودم را بررسی کنم و متوجه پیشرفت یا عقبماندگیهایم بشوم. علاوه بر آن، با آزمون دادن مستمر میخواهم تجربه و آمادگیام برای کنکور را بالا ببرم. موفقیت در کنکور برای من اولویت مهمی است و آزمونهای کانون مسیر را برایم روشن میکنند.
مهمترین چیزی که در این سالها از کانون یاد گرفتهاید چیست؟
برنامه داشتن و جدیت در اجرا مهمترین چیزی است که یاد گرفتم. فهمیدم فقط درس خواندن کافی نیست، مدیریت زمان و پیگیری هدفهاست که باعث نتیجه میشود.
حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ چرا؟
حضوری. چون کنکور هم حضوری برگزار میشود و بهتر است در همان شرایط و با همان فضای واقعی تمرین کنم تا مدیریت هیجان و تمرکزم بهتر شود.
. کارنامه آزمون را چگونه دریافت و بررسی میکنید؟
از صفحه شخصی دریافت میکنم و همان روز تحلیل را انجام میدهم. البته یکی از نقاط ضعفم این است که هنوز برای امتحانات مدرسه برنامهریزی دقیق و کامل ندارم. برنامه هست اما خیلی کلی است و میخواهم این مشکل را برطرف کنم.
آیا مطابق برنامه راهبردی حرکت میکنید؟ برنامهریزی شما چگونه است؟
بله پیش میروم ولی برنامهریزیام متغیر است. یعنی براساس سطح آمادگی و شرایط مدرسه تنظیمش میکنم تا از برنامه نتیجه بگیرم نه اینکه فقط تیک بزنم.
. برنامه شما برای نیمسال اول چیست؟
موفقیت در امتحانات نهایی و کنکور هدف اصلی من است. برای همین تلاش میکنم بین مطالعه تشریحی و تستی تعادل داشته باشم و هر دو را قوی پیش ببرم.
. کدام پایه و کدام درسها برای شما اولویت دارد
امسال تمرکزم را بیشتر روی دوازدهم گذاشتم. چون مهمترین تاثیر را در نتیجه کنکور و امتحانات نهایی دارد.
. از کدام منابع کمک آموزشی استفاده میکنید؟
کتابهای سهسطحی برای همه درسها را کار میکنم تا سطحبندی سوالات را بشناسم.
. دفتر برنامهریزی دارید؟ چه کمکی به شما میکند؟
بله. استفاده از آن خیلی کمکم کرده که بدانم چقدر مفید درس خواندم و چه بخشهایی نیاز به زمان بیشتر دارد. باعث نظم فکری و تمرکز بهتر روی هدف میشود.
تحلیل آزمون را چه زمانی و با چه روشی انجام میدهید؟
روز جمعه تحلیل را انجام میدهم. اول سوالات غلط را بررسی میکنم و علت اشتباه را یادداشت میکنم. سپس سوالات نزده را تحلیل میکنم تا در آزمون بعدی آنها را از دست ندهم.
