مصاحبه با فاطمه محمدی‌فر؛ دانش‌آموز پایه یازدهم تجربی از شیراز

این مصاحبه با فاطمه محمدی‌فر، دانش‌آموز پایه یازدهم تجربی از شیراز انجام شده است.

مصاحبه با فاطمه محمدی‌فر؛ دانش‌آموز پایه یازدهم تجربی از شیراز

📌 ۱. پایه تحصیلی: یازدهم تجربی

📌 ۲. شهر: شیراز

📌 ۳. تحصیلات مادر: دیپلم

📌 ۴. شغل مادر: خانه‌دار

📌 ۵. تحصیلات پدر: فوق‌دیپلم

📌 ۶. شغل پدر: آزاد

📌 ۷. میانگین تراز: ۶۰۰۰

📌 ۸. سال‌های حضور در کانون: از سال ۱۴۰۳ تاکنون

📌 ۹. تعداد آزمون‌های شرکت کرده: بیش از ۲۰ آزمون


مصاحبه‌گر: الهام محیط


🗣️ گفت‌وگو با دانش‌آموز

۱. هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟


هدف من از شرکت در آزمون‌های کانون، استفاده از این آزمون‌ها به عنوان شبیه‌ساز مناسب برای کنکور است. این آزمون‌ها به من کمک می‌کنند تا نقاط ضعف و قوت خود را به‌طور دقیق‌تری شناسایی کنم. همچنین شرکت مستمر در این آزمون‌ها موجب افزایش آمادگی‌ام برای شرایط واقعی کنکور می‌شود.


۲. مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته‌اید چیست؟


مهم‌ترین مهارت‌ها و ویژگی‌هایی که از کانون و آزمون‌ها کسب کرده‌ام، وقت‌شناسی، مدیریت زمان، تسلط بر شرایط آزمون حضوری و تقویت صبر و تلاش است. این توانایی‌ها نه‌تنها در مسیر تحصیلی، بلکه در سایر جنبه‌های زندگی نیز برایم مفید واقع شده‌اند. همچنین یاد گرفته‌ام چگونه در شرایط مختلف آرامش خود را حفظ کنم.


۳. در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟


من در آزمون‌ها به‌صورت حضوری شرکت می‌کنم زیرا می‌خواهم تمام شرایط کنکور را برای خودم یادآوری کرده و شبیه‌سازی کنم. این رویکرد به من کمک می‌کند تا در طی دو هفته پیش‌رو با تلاش و انگیزه بیشتری به مطالعه بپردازم. شرکت حضوری موجب می‌شود با فضای واقعی آزمون بیشتر آشنا شوم.


۴. شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می‌کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟


من کارنامه آزمون را ساعت ۱۳ از طریق اپلیکیشن کانون دریافت می‌کنم. این امکان به من اجازه می‌دهد تا بلافاصله پس از اعلام نتایج، عملکرد خود را بررسی و تحلیل کنم. دسترسی سریع به کارنامه موجب می‌شود فرآیند ارزیابی را بدون تأخیر آغاز کنم.


۵. با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟


برای موفقیت در امتحانات مدرسه، با همکاری پشتیبان توانسته‌ام برای دروس عمومی نیز فرصت کافی اختصاص دهم. همچنین در آزمون تشریحی ثبت‌نام کرده‌ام تا آمادگی بیشتری برای امتحانات مدرسه کسب کنم. این برنامه‌ریزی به من کمک می‌کند تا تعادل مناسبی بین آزمون‌ها و امتحانات مدرسه برقرار کنم.


۶. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟


بله، من مطابق برنامه‌ی راهبردی پیش می‌روم. عصر روز جمعه با توجه به برنامه راهبردی و دفتر برنامه‌ریزی و با استفاده از پیشنهادات پشتیبان، برای آزمون بعد هدف‌گذاری می‌کنیم و مطابق با آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. این روش به من کمک می‌کند تا برنامه‌ای منسجم و قابل اجرا داشته باشم.


۷. از کدام کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ از هریک چه استفاده‌ای می‌کنید؟


من از کارنامه هدف‌گذاری و کارنامه پنج نوع درس استفاده می‌کنم. این کارنامه‌ها به من کمک می‌کنند تا اهداف خود را به‌طور دقیق تعیین کرده و عملکردم را در دروس مختلف تحلیل کنم. همچنین این ابزارها امکان مقایسه و بررسی روند پیشرفت را برایم فراهم می‌کنند.


۸. برنامه شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟


برنامه‌ی من برای شروع سال تحصیلی، استمرار و حضور منظم در آزمون‌ها، تحلیل به موقع کارنامه و تحلیل آزمون در کتاب خودآموز و بررسی اشتباهات است. این رویکرد به من کمک می‌کند تا از ابتدای سال مسیر مشخصی داشته باشم و پیشرفت مستمری را تجربه کنم.


۹. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشته‌اید؟


هرگز در آزمون‌های کانون غیبت نداشته‌ام و همیشه سعی کرده‌ام به‌صورت حضوری شرکت کنم. تنها در مواردی که به دلیل بیماری امکان حضور حضوری را نداشتم، به‌صورت آنلاین در آزمون شرکت کرده‌ام. این تعهد به من کمک کرده تا روند مطالعه‌ی خود را به‌طور مستمر حفظ کنم.


۱۰. از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟


من از کتاب‌های آبی، کتاب‌های سه‌سطحی، دفتر برنامه‌ریزی و کتاب خودآموز کانون استفاده می‌کنم. این منابع به من کمک می‌کنند تا تسلط خود بر مباحث درسی را افزایش دهم و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشم. استفاده از این ابزارها موجب بهبود عملکردم در آزمون‌ها شده است.


سخن پایانی


در پایان از پدر و مادرم بسیار تشکر می‌کنم و همچنین از عوامل مدرسه و پشتیبانم که در هر زمانی پاسخگوی سوالات من بودند. حمایت و همراهی آن‌ها نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی من داشته است.

Menu