گفتگو با قهرمان پیوستگی: طاها مفتونی دوازدهم تجربی

طاها مفتونی دوازدهم تجربی: گفتگو با قهرمان پیوستگی

گفتگو با قهرمان پیوستگی: طاها مفتونی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : طاها مفتونی
 پایه دوازدهم تجربی
 نام شهر و استان مشهد،خراسان رضوی
 شغل و تحصیلات مادر خانه دار لیسانس
 شغل و تحصیلات پدر آزاد لیسانس 
 میانگین تراز  5200
 سال‌های حضور در کانون 2سال
 چند آزمون شرکت کرده است 27 

مصاحبه گر: علیرضا شادمان


۱. سال گذشته به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون‌ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تأثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟

هدف من از شرکت در آزمون‌های تابستانی، ایجاد نظم مطالعاتی و جلوگیری از عقب‌ماندگی در شروع سال دوازدهم بود. این تصمیم باعث شد در طول سال تحصیلی، با آمادگی نسبی بیشتری وارد مباحث جدید شوم و از نظر برنامه‌ریزی و شناخت نقاط ضعف عملکرد بهتری داشته باشم.


۲. میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان داشتید؟ به استراحت و تفریح هم در برنامه تابستان توجه کرده بودید؟

میانگین مطالعه‌ی روزانه‌ی من حدود ۵ تا ۶ ساعت بود. در کنار آن، زمان‌هایی برای استراحت و فعالیت‌های سبک مانند پیاده‌روی یا مطالعه‌ی غیردرسی در نظر می‌گرفتم تا از خستگی ذهنی جلوگیری شود.


۳. در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟ چرا؟

تمرکز اصلی من بر بخش نگاه به گذشته بود؛ زیرا احساس می‌کردم در برخی مباحث پایه‌ای ضعف دارم و لازم است ابتدا آن‌ها را تثبیت نمایم تا بتوانم در ادامه مسیر پیشرفت بیشتری داشته باشم.


۴. در قسمت آگاه به آینده کدام درس‌ها را انتخاب کرده بودید؟ چرا؟

در درس زیست‌شناسی بخش نگاه به آینده را مطالعه کردم، زیرا این درس اهمیت زیادی در کنکور تجربی دارد و آشنایی مقدماتی با مباحث سال دوازدهم باعث می‌شود هنگام تدریس در مدرسه، یادگیری برایم آسان‌تر شود.


5. مهم‌ترین تأثیری که پاسخ به درس‌های نگاه به آینده برای شما داشت، چه بود؟

این تمرین‌ها موجب شد هنگام شروع سال تحصیلی، مطالب برایم ناآشنا نباشند و بتوانم با سرعت بیشتری مباحث را درک و مرور نمایم. همچنین اعتمادبه‌نفس من در مواجهه با دروس جدید افزایش یافت.


۶. برای پیش‌خوانی و یادگیری دروس سال بعد، در تابستان کلاس می‌رفتید یا خودخوان بودید؟

مطالعه‌ی من بیشتر به‌صورت خودخوان بود. از منابع آموزشی و فیلم‌های آموزشی استفاده می‌کردم تا در مباحث دشوار درک عمیق‌تری پیدا کنم.


۷. تراز اولین آزمون شما در تابستان چند بود؟ در پایان تابستان به چند رسید؟

تراز من در نخستین آزمون تابستان حدود ۵۵۰۰ بود و در پایان تابستان با تلاش و استمرار به حدود ۵۸۵۰ افزایش یافت.


۸. در تابستان از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟

بیشترین استفاده‌ی من از کتاب‌های نگاه به آینده و آزمون‌های برنامه‌ای کانون بود. این منابع به‌صورت هدفمند تنظیم شده بودند و موجب می‌شد مسیر مطالعه من با آزمون‌ها هماهنگ باشد.


۹. چه تغییر مثبتی در تابستان امسال نسبت به تابستان سال قبل می‌خواهید در خود ایجاد کنید؟

در تابستان امسال قصد دارم مطالعه‌ی منظم‌تری داشته باشم، مرور مباحث را جدی‌تر دنبال کنم و تحلیل آزمون‌ها را با دقت بیشتری انجام دهم تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.


۱۰. آیا مدرسه شما برای تابستان برنامه خاصی دارد؟

مدرسه‌ی ما برای تابستان چند کلاس مرور دروس پایه و آزمون‌های دوره‌ای برگزار می‌کند که حضور در آن‌ها برای من مفید است و در برنامه‌ام قرار دارد.


۱۱. شما سال گذشته، بیش از ۱۰۰۰ پاسخ صحیح در آزمون‌ها داشتید. روش مطالعه و تعداد تست کار شده شما در هر درس چگونه بود؟

روش مطالعه‌ی من شامل مطالعه‌ی دقیق درس‌نامه و سپس حل تست‌های آموزشی بود. برای هر درس به‌طور میانگین بین ۲۰ تا ۴۰ تست در روز تمرین می‌کردم تا بتوانم مهارت حل مسئله را تقویت نمایم.


۱۲. در طول تابستان دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی را تقریباً به‌صورت منظم پر می‌کردم. این کار باعث می‌شد میزان پیشرفت و میزان ساعات مطالعه‌ام را با دقت بیشتری بسنجـم و نظم بیشتری در برنامه داشته باشم.


۱۳. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟

پس از هر آزمون، به سراغ سوالات غلط می‌رفتم و با بررسی پاسخ‌نامه، علت اشتباه خود را یادداشت می‌کردم. سپس مباحث مربوطه را دوباره مطالعه می‌کردم تا خطاها تکرار نشوند.


۱۴. چه پیشنهادی برای دوستان خود در شروع تابستان دارید؟

پیشنهاد می‌کنم تابستان را به عنوان فرصت طلایی برای تقویت پایه و پیشرفت علمی در نظر بگیرند. حتی اگر در ابتدا پیشرفت کند باشد، استمرار و نظم در مطالعه به‌مرور نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت.

Menu