گفت و گو با سوگل حسینی خمس با بیش از 500 پاسخ صحیح

حضور در کانون باعث شده علاوه بر اینکه شیوه آزمون دادن را یاد بگیرم، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسم و روش‌هایی را برای بهبود نقاط ضعف‌هایم آزمایش کنم.

گفت و گو با سوگل حسینی خمس با بیش از 500 پاسخ صحیح

نام و نام خانوادگی دانش آموز :سوگل حسینی خمس 

نام شهر و استان :تهران

رشته و مقطع :دوازدهم تجربی 

سال های حضور در کانون : 1سال 

میانگین تراز کانونی :6132

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم،خانه دار

تحصیلات و شغل پدر :دیپلم،آزاد 

مصاحبه گر : لیلا محمدی

گفت و گو با سوگل حسینی خمس با بیش از 500 پاسخ صحیح

1. مهم‌ترین چیزی که در این مدت از کانون یادگرفته‌اید چیست؟

اولین نکته این بود که برای هر درس به اندازه خودش وقت بگذارم و تعادل در ساعت مطالعه دروس داشته باشم. دوم، مهارت آزمون دادن و تشخیص سؤالات سخت از سؤالات ساده بود، به‌خصوص در درس زیست.


2. شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان دارد؟

باعث شده علاوه بر اینکه شیوه آزمون دادن را یاد بگیرم، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسم و روش‌هایی را برای بهبود نقاط ضعف‌هایم آزمایش کنم.


3. نقاط قوت شما کدام درس‌ها است؟ روش مطالعه آن را توضیح می‌دهید؟

نقطه قوت من درس فیزیک است. معمولاً هر تست فیزیک را دو بار برای خودم توضیح می‌دهم و حل می‌کنم؛ یک بار با استفاده از معلومات خودم و یک بار بعد از مطالعه پاسخنامه و روش‌های مختلف حل یک سؤال را یاد می‌گیرم.


4. در چه درس‌هایی با تغییر روش، تغییر رادیکال داشته‌اید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

زیست. در تابستان وقت زیادی برای مطالعه درسنامه نمی‌گذاشتم، ولی از اول مهر وقت زیادی را برای مطالعه درسنامه می‌گذارم و تأثیر زیادی داشته است.


5. در طول این مدت خسته نشده‌اید؟ چه چالش‌هایی داشته‌اید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دهید؟

بله، برخی مواقع خسته می‌شوم، به‌خصوص وقتی که پسرفت دارم. اما زمانی که در جو و محیط آزمون قرار می‌گیرم، باعث می‌شود انگیزه برای ادامه مسیر پیدا کنم.


6. چرا کانون را انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟ چه نتیجه‌ای گرفت؟

به واسطه تعداد شرکت‌کنندگان بالایی که دارد، تراز و رتبه به نتیجه کنکور نزدیک خواهد بود و برنامه‌ریزی دقیقی هم دارد. از طریق بستگان آشنا شدم؛ خودشان تجربه حضور در آزمون‌های کانون را داشتند و از نتیجه خیلی راضی بودند.


7. مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟ برنامه مدرسه و آزمون هماهنگ است؟

بله، تمام تلاشم را می‌کنم که مطابق با برنامه راهبردی پیش بروم، ولی برخی مواقع یک سری از مباحث را نمی‌توانم کامل به بودجه‌بندی برسانم به دلیل زمان کمی که دارم. در آن صورت، آن زمان را برای مطالعه بیشتر مباحثی که به بودجه‌بندی رسیده‌ام، می‌گذارم. سعی می‌کنم در طی دو هفته برنامه را پخش کنم، ولی در هفته دوم ساعت مطالعه به دلیل نزدیک شدن به آزمون افزایش می‌یابد. مدرسه کمی از برنامه جلوتر است.


8. نقش آموزشی خانواده بالخص پدر و مادر چگونه است؟

مواقعی که هنگام درس خواندن احساس تنهایی می‌کنم، ازشون خواهش می‌کنم که اجازه دهند درسی که خوانده‌ام را برایشان توضیح دهم و آن‌ها هم قبول می‌کنند و من را همراهی می‌کنند.


9.آیا پدر و مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس‌العملی دارند؟

پدر نتایج آزمون را می‌بیند ولی هیچ‌گونه فشاری به من وارد نمی‌کند.


10. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

سؤالات را دوباره حل می‌کنم و سؤالاتی که اشتباه حل کرده‌ام را سعی می‌کنم از طریق پاسخنامه یاد بگیرم و دوباره حل کنم.


11. دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی دارم و آن را تکمیل می‌کنم. این دفتر به من کمک می‌کند که ساعت مطالعه خود را افزایش دهم و حواسم به زمان‌های هدر رفته‌ام در طی روز باشد.


12. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را تمرین می‌کنید؟

بله تمرین می‌کنم. یکی از چالش‌های من هنگام آزمون استفاده از این روش‌ها در دقایق پایانی آزمون است که خسته شدم و دارم تمرین می‌کنم که در تمام زمان آزمون از آن‌ها استفاده کنم.


13. به نظرت مهم‌ترین خود ویژگی مثبت شما چه چیزی است که باعث شد به اینجا برسید؟

تلاش برای رقابت کردن با دیگران و آینده‌نگری و هم چنین استفاده از راهنمایی‌های معلم‌ها و پشتیبان از ویژگی‌هایی است که خیلی به من کمک می‌کند.


14. چه توصیه‌ای برای دانش‌آموزان دارید؟

سعی کنند از حاشیه دور بمانند و مسیر درس خواندن رو با تمرکز ادامه دهند.

Menu