گفتگو با هانیه اکبری رتبه 44 رشته ریاضی در منطقه 3 از گچساران

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ آیا فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟ از طریق خواهر بزرگ‌ترم که اکنون در رشته دندان‌پزشکی تحصیل می‌کند،...

گفتگو با هانیه اکبری رتبه 44 رشته ریاضی در منطقه 3 از گچساران

نام و نام خانوادگی: هانیه اکبری  

رتبه در آزمون سراسری سال ۱۴۰۴: رتبه 44 رشته ریاضی در منطقه 3  

نام شهر و استان: گچساران، کهگیلویه و بویراحمد  

میانگین تراز: ۷۰۵۰  

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس، خانه‌دار  

شغل و تحصیلات پدر: فوق‌لیسانس، کارمند بانک 

مدت عضویت در کانون: ۴ سال

تعداد آزمون شرکت کرده : در 93 آزمون کانون شرکت کرده است.


گفتگو با هانیه اکبری رتبه 44 رشته ریاضی در منطقه 3 از گچسارانمصاحبه‌گر: فاطمه پورعلی  


 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ آیا فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟ 
از طریق خواهر بزرگ‌ترم که اکنون در رشته دندان‌پزشکی تحصیل می‌کند، با کانون آشنا شدم. 
 
  دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 
شرکت در آزمون‌های کانون به من کمک کرد تا خودارزیابی کنم، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی نمایم و آن‌ها را برطرف سازم. همچنین این آزمون‌ها نقش مهمی در آماده‌سازی من برای کنکور سراسری داشتند. 
 
  آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشته‌اید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 
در آزمون ۲۶ اردیبهشت غیبت داشتم. دلیل آن این بود که آن آزمون مشابه سوالات امتحانات نهایی بود و تصمیم گرفتم به جای شرکت در آزمون، زمان خود را صرف مطالعه عمومی کنم. 
  پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 
پیوستگی در شرکت در آزمون‌ها به من کمک کرد تا به‌صورت مداوم خودارزیابی کنم و مباحث را پیش ببرم. این فرآیند نقش بسزایی در پیشرفت تحصیلی من داشت. 
 
  آیا مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی‌سازی می‌کردید؟ توضیح دهید که روش شما چگونه بود. 
همواره از برنامه راهبردی جلوتر بودم. بر این اساس، تست‌های مروری را مطابق با برنامه راهبردی حل می‌کردم تا برای آزمون‌ها آمادگی لازم را داشته باشم. 
 
  روش شما برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه سوالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ 
فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردم. ابتدا سعی می‌کردم بدون نگاه کردن به پاسخ‌نامه، سوال را مجدداً حل کنم. در صورت عدم موفقیت، مبحث مربوطه را به‌صورت مختصر مرور می‌کردم و دوباره تلاش می‌نمودم. در نهایت، پاسخ صحیح را بررسی کرده، نکته سوال را یادداشت می‌کردم و علت اشتباه خود را در کنار سوال غلط ثبت می‌نمودم. 
 
  پشتیبان تحصیلی شما در مدرسه چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کردند؟ 
پدر، مادر و خواهرم پشتیبان‌های اصلی من بودند. خواهرم با به‌اشتراک‌گذاری تجربیات خود از دوران کنکور، کمک شایانی به من کرد. 
 
  کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟ 
هندسه و فیزیک از نقاط قوت من بودند. برای این درس‌ها مطالعه فراوانی نداشتم و بیشتر بر حل تست و تمرین تمرکز داشتم. در مدرسه نمره ۲۰ و در آزمون‌ها به‌طور میانگین ۷۰ درصد کسب می‌کردم. 
 
  در جلسه کنکور آیا توانستید سوال‌های ساده را تشخیص دهید؟ 
بله تشخیص دادم. 
 
  آیا دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 
بله، دفتر برنامه‌ریزی داشتم. تمام کارها و برنامه‌های هفتگی خود را در آن یادداشت می‌کردم و در پایان هر هفته، عملکرد خود را در مقایسه با هفته‌های قبل بررسی می‌نمودم. 
 
  استفاده از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی برای این مسئله داشته‌اید؟ 
برنامه‌های سرگرمی در گوشی نداشتم و سعی می‌کردم روزانه به‌صورت محدود و کنترل‌شده از آن استفاده کنم. 
 
  نقش پشتیبان در موفقیت شما چقدر بود؟ 
خانم پورعلی در این مسیر بسیار به من کمک کردند و همراهی پیگیر و مؤثر داشتند. از ایشان صمیمانه تشکر می‌کنم. 
 
 نظر مصاحبه‌گر: 
دانش‌آموزی منظم و پیگیر بود که همواره از برنامه راهبردی جلوتر بود و آزمون‌های کانون برای او فرصتی برای مرور و تثبیت مباحث محسوب می‌شد.

Menu