مصاحبه با مریم عطری؛ دانش‌آموز کنکور 1404 از شیراز

مصاحبه با مریم عطری؛ دانش‌آموز کنکور 1404 از شیراز، استان فارس

مصاحبه با مریم عطری؛ دانش‌آموز کنکور 1404 از شیراز

📌نام و نام خانوادگی: مریم عطری

📌رتبه کنکور ۱۴۰۴: ۵۱۰

📌تراز کنکور: ۹۶۸۲

📌تراز سوابق تحصیلی: ۱۰۰۶۸

📌میانگین تراز کانون: ۶۷۵۳

📌سال‌های حضور در کانون: ۳ سال

📌تعداد آزمون: حدود ۷۲ آزمون

📌شغل و تحصیلات مادر: داروساز، دکترا

📌شغل و تحصیلات پدر: پزشک، دکترا

📌مصاحبه‌گر: حدیث میرزایی


تجربیات و برنامه‌ریزی:

۱) مهم‌ترین دلیل پیشرفتتان را چه می‌دانید؟

تلاش و استمرار در تست‌زنی، استفاده از منابع مناسب و کمک دبیران.

________________________________________

۲) برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

سعی کردم با جمع‌بندی مطالب هم برای کنکور اردیبهشت و هم امتحانات نهایی آمادگی لازم را کسب کنم.

________________________________________

۳) منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟

آزمون‌های متفاوت و مرور حفظیات کتاب‌های درسی.

________________________________________

۴) شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌ای اجرا کردید؟

بعد از کنکور اردیبهشت و پی بردن به نقاط قوت و ضعف، همزمان هم برای کنکور تیر برنامه‌ریزی می‌کردم و هم جمع‌بندی درس عمومی برای امتحانات نهایی را شروع کردم.

________________________________________

۵) از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟

شروع جمع‌بندی برای هر درس زمان متفاوتی بود ولی عموماً از اواخر بهمن جمع‌بندی را شروع کردم. از آزمون‌های مختلف کمک می‌گرفتم، ضعف‌ها یا نکات فراموش‌شده را مشخص می‌کردم و برای برطرف کردن مشکلات از کتاب‌های مختلف به صورت مبحثی رفع اشکال می‌کردم.

________________________________________

۶) پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی باعث می‌شد از فضای آزمون‌ها دور نشوم و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای بهتر شدن آزمون‌های بعد داشته باشم.

________________________________________

۷) تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

بله.

________________________________________

۸) آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟

بله؛ انگیزه من از شرکت در آزمون‌های هدف‌گذاری سنجش خودم قبل از آزمون اصلی بود و آزمون‌ها کمک می‌کرد تا قبل از آزمون اصلی اگر بخش‌هایی به خوبی تثبیت نشده بود، مجدد مطالعه و مرور داشته باشم.

________________________________________

۹) از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟

کارنامه اصلی.

________________________________________

۱۰) مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی‌سازی می‌کردید؟

بله، با توجه به منابع و زمانی که برای هر درس و مبحث احتیاج داشتم برنامه را شخصی‌سازی می‌کردم.

________________________________________

۱۱) روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

سعی می‌کردم همه سوالات را بررسی کنم. سوالات اشتباه و نزده را مشخص می‌کردم و برای سوالات درست نیم‌نگاهی به روش پاسخنامه داشتم.

________________________________________

۱۲) به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید؟

تعداد تست و ساعت مطالعه در بازه‌های زمانی مختلف متفاوت بود. در روزهای مدرسه سعی می‌کردم تست‌های مربوط به مطالب همان روز را مرور کنم.

________________________________________

۱۳) دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟

بله، کمک می‌کرد به طور روزانه و هفتگی عملکرد خودم را ارزیابی و برای آزمون‌های مختلف بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشم.

________________________________________

۱۴) کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟

کتاب‌های سه‌سطحی، به واسطه سوالات متنوع و سطح‌بندی مناسب، مطالب را به خوبی تثبیت می‌کرد.

________________________________________

۱۵) اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی‌ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟

آزمون دادن را در زمان استاندارد تمرین کردم و به صورت مروری حفظیات را مطالعه می‌کردم.

________________________________________

۱۶) برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

سعی می‌کردم در مدرسه مطالب را به طور کامل یاد بگیرم و در خانه به تست‌زنی و مرور بپردازم.

________________________________________

۱۷) چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

استفاده بیشتر از آزمون‌ها و منابع جمع‌بندی و مرور مداوم خلاصه‌هایی که در طول ۳ سال جمع‌آوری کرده بودم.

________________________________________

۱۸) از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟

دروس عمومی را در طول سال مطالعه می‌کردم و روش نوشتن تشریحی دروس اختصاصی را از طریق امتحانات مدرسه تمرین می‌کردم.

________________________________________

۱۹) فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

بله، لحظه استرس‌آور و در عین حال خوشایندی بود.


Menu