گفت و گو با ناریا فیضی، از ششم تا قبولی تیزهوشان

«تکمیل دفتر برنامه ریزی به من کمک می‌کرد که هیچ درسی از برنامه عقب نماند و به مباحثی که در آن روز می‌خواستم بخوانم برسم.»

گفت و گو با ناریا فیضی، از ششم تا قبولی تیزهوشان

«تکمیل دفتر برنامه ریزی به من کمک می کرد که  هیچ درسی از برنامه عقب نماند و به مباحثی که در آن روز می خواستم بخوانم برسم.»


نام و نام خانوادگی: ناریا فیضی

پایه : هفتم

نام شهر و استان: مهاباد- آذربایجان غربی

میانگین تراز: 5500

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:  از پایه ششم و در 16 آزمون اصلی

شغل و تحصیلات مادر: کارمند اداره استاندارد- مهندسی پلیمر از دانشگاه امیر کبیر

شغل و تحصیلات پدر: مدیر شرکت مهندسی – کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه امیرکبیر

 

مصاحبه‌گر : دنیا صوفی زاده

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق دوستان و همکلاسی هایم که در کلاس ها و آزمون های تیزهوشان کانون قلم چی شرکت می کردند با کانون آشنا شدم.

  

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

تکنیک های مدیریت زمان را یاد گرفتم که درآزمون اصلی تیزهوشان بسیار به من کمک کرد و همین طور آزمون های کانون باعث شد استرس خیلی کمتری در جلسه آزمون داشته باشم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله مطابق برنامه راهبردی پیش روی داشتم. برنامه یک هفته را می نوشتم و در دفتر برنامه ریزی ساعت مطالعه هر درس را تعیین می کردم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

 هوش تصویری نقطه قوت من بود که مشکل چندانی در آن نداشتم ولی باز هم تمرین و سوال زیادی حل می کردم.

  

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

نمی توان گفت در یک درس بخصوص مشکل داشتم بستگی به مبحث و موضوع درس داشت. اگر در مبحثی به مشکل بر میخوردم معمولا به کمک پدرم می توانستم آن مطلب را یاد بگیرم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

بعضی روزها که فرصت بیشتری داشتم 4 تا 5 ساعت در روز مطالعه می کردم اما اگر زمانم محدود بود سعی می کردم حداقل 1 تا 2 ساعت را به مطالعه مباحث مربوط به تیزهوشان اختصاص دهم. تقریبا 80 درصد زمان مطالعه ام را به تست زدن اختصاص می دادم.

 

گفت و گو با ناریا فیضی، از ششم تا قبولی تیزهوشان

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

 بله دفتر برنامه ریزی داشتم و از آن استفاده می کردم. تکمیل دفتر برنامه ریزی به من کمک می کرد که  هیچ درسی از برنامه عقب نماند و به مباحثی که در آن روز می خواستم بخوانم برسم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

سوالات اشتباه و سوالاتی که سر جلسه آزمون وقت گیر بودند را خودم یک بار دیگر حل می کردم و یاد می گرفتم.

  

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله در زمینه زبان و موسیقی فعالیت دارم و در حال یادگیری زبان انگلیسی و ساز پیانو هستم.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

من برای درس های مدرسه زمان زیادی را اختصاص نمی دادم و در کلاس درس سعی می کردم خوب گوش بدهم و یاد بگیرم در نتیجه در دوران امتحانات مشکلی نداشتم. فقط اگر مبحثی برایم سخت بود را مرور می کردم.

  1.  
  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

درس نامه را فقط در صورتی مطالعه می کردم که مبحث سخت و سنگین باشد یا اینکه از پدرم کمک می گرفتم ، در غیر این صورت همیشه فقط سوال و تست حل می کردم و بیشتر با حل سوال یاد می گرفتم.

  

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

سوالات اشتباه داخل کتاب را همان روز یا روز بعد دوباره حل می کردم تا یاد بگیرم. با این اوصاف حداقل هر منبع را دوبار مرور می کردم. 

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

معمولا دروس مدرسه سخت نبودند  و سر کلاس یاد می گرفتم و اگر تکلیف مدرسه داشتم انجام می دادم و بیشتر زمانم را به مطالعه تیزهوشان اختصاص می دادم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

در دوران جمع بندی نکته هایی که یادداشت کرده بودم را مرور می کردم و دفترچه آزمون ها را بررسی می کردم.

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

بله در آزمون 3 +3 شرکت کردم و این آزمون ها بسیار مفید و عالی بودند.

Menu