نام و نام خانوادگی: محمد سجاد میرزایی
پایه: ششم دبستان
نام شهر و استان: استان همدان-شهرستان نهاوند
میانگین تراز: 6800
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از همان کلاس ششم-17 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس-خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: لیسانس- آزاد
مصاحبهگر : اهورا کیانی
1- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق مادرم که خودش عضو کانون بوده است.
2- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
قبولی در تیزهوشان و اینکه از لحاظ درسی بهبود پیدا کنم و نمرات بالایی کسب کنم و اینکه بتوانم برنامه ریزی بهتر و در نتیجه مطالعه بهتری داشته باشم.
3- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله شرکت میکردم چون مشابه آزمون بودند.
4- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله-طبق برنامه ساعت هایی از روزها را به مطالعه و ساعت هایی را به تست زدن اختصاص میدادم و استراحت هم داشتم.
5- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
هوش ریاضی-منطقی و تصویری و علوم تجربی-برای علوم تجربی ابتدا مطالعه میکردم سپس تست میزدم و بعد از خودم آزمون میگرفتم / برای قسمت هوش ریاضی- منطقی با کانون پیش میرفتم و سوالاتی را که بلد نبودم تحلیل میکردم و برای هوش تصویری کتاب های مختلفی را حل میکردم و نکاتی که بدست می آوردم را در آزمون عملی میکردم.
6- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
خیر درسی نبوده.
7- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
میانگین روزی 5 ساعت-حدودا 50%
8- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله-ساعت های برنامه ریزی منظمی داشتم و سرساعت درس میخواندم و کمک میکرد ساعت مطالعه و تست را میانگین بگیرم و تحلیل و بررسی انجام دهم.
9- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
هدفم این است که در المپیادهای ریاضی و علوم شرکت کنم.
10- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
در خانه ایرادات درسی را تراز پایینی کسب میکردم را با مادرم برطرف میکردم و ابتدا خودم سوالات را پاسخ میدادم و اگر نمیتوانستم حل کنم به سراغ پاسخنامه میرفتم.
11- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
خیر
12- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
میخواهم از کتاب های کانون استفاده کنم و برنامه ریزی بهتری برای پیش رفتن داشته باشم
13- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از کلاس چهارم شروع به حل تست های آسان تر کردم و کم کم در کلاس های هوش شرکت کردم و آزمون های شبیه ساز قلم چی هم شرکت میکردم.
14- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
همه این منابع را داشتم-روزهایی را به حل این کتاب ها اختصاص میدادم و هر روز یک درس را کار میکردم و در آخر هفته هم ترکیبی از سوالات این کتب را در آزمون قلم چی میدیدم.
15- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
سه سطحی عمومی را که در جشن پیشرفت تحصیلی جایزه گرفتم داشتم - نزدیک امتحانات آن ها را حل میکردم و گلچینی از سوالات را هم از خودم آزمون میگرفتم.
16- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه میخواندم سپس بعد از یادگیری کامل به سراغ تست زدن میرفتم - سوالاتی که مطمئن بودم را مجدد تحلیل میکردم تا اگر روش جدیدی دارد آن را هم یاد بگیرم و در سوالات شک دار روش گفته شده را یاد مسگرفتم و چند نمونه از آن سوال را حل میکردم.
17- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
دوباره مطالعه میکردم و تست هایی که یادم رفته بود یا آنهایی که اشتباه میزدم و همچنین سوالاتی را که پاسخنامه شان را نگاه کرده بودم را مجدد کار میکردم.
18- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
از کتاب های آزمون محور که هر دو این موضوعات را در بر میگرفت استفاده میکردم.
19- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
بیشتر آزمون های قبلی را دوباره کار میکردم و 12 آزمون جامع قلم چی و دیگر کتاب های آزمون محور به علاوه کتاب نوروز را کار میکردم.
20- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله که بسیار آزمون های خوب و شبیه ساز آزمون تیزهوشان بودند.
