نام و نام خانوادگی: امیرعلی مرادیزاده
پایه: نهم
نام شهر و استان: کوهدشت ، لرستان
میانگین تراز: ۶۶۵۰
سال های حضور در کانون :2 سال
تعداد آزمون : ۲۶ آزمون اصلی
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: کارمند، فوقدیپلم
مصاحبهگر: سعیده مرادی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
من از طریق دوستان و آشنایان و همچنین تبلیغات با کانون آشنا شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
مهمترین دستاورد من قبولی در مدارس استعدادهای درخشان بود؛ علاوه بر آن کسب معدل ۱۹٫۹۸ در کارنامه نهم و ارتقای سطح علمی برایم حاصل شد.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چه بود؟
بله ، در آزمون هدفگذاری شرکت میکردم تا تلاش و پشتکار خود را در هفته افزایش دهم و در آزمون مشابه پارسال شرکت میکردم تا نقایص باقیمانده را رفع کنم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟
بله ، ساختار کلی برنامه راهبردی برای مطالعه مناسب است و برنامهریزی من نیز مطابق برنامه راهبردی و شامل تمرینهای هوش و استعداد تحلیلی بود.
کدام درسها نقطه قوت شما هستند؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
در پایه نهم دروس علوم، عربی و فارسی نقاط قوت من بودند و در دهم زیستشناسی، شیمی و ریاضی از نقاط قوت من هستند، روش مطالعه من شامل مشاهده فیلم آموزشی، خواندن درسنامه، حل تستهای کتاب آبی و سپس حل تستهای سهسطحی بود.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف بوده اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله ، ریاضی در سال هشتم از نقاط ضعف من بود، دلیل اصلی آن ترس از تستزنی بود که به مرور زمان و با تمرین تبدیل به نقطه قوت شد.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خود را به تست زدن اختصاص میدادید؟
از یک ساعت شروع کردم و به ۱۲ ساعت هم رسیدم؛ میانگین مطالعه من ۶ ساعت بود و نیمی از زمان را به تست زدن اختصاص میدادم.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرد؟
بله ، دفتر برنامهریزی به من کمک کرد که خودم را با دیروز مقایسه کنم و انگیزه و تلاش برای بهبود در هفتههای بعد را افزایش دهم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را در آزمونها حفظ کردید؟
زیرا برای من تیزهوشان رسیدن به موفقیت نهایی نیست، بلکه ابزاری برای رسیدن به موفقیت است؛ بنابراین در آزمونهای اصلی به طور مداوم و موفق شرکت میکنم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
همه سوالات را تحلیل و دوباره حل میکردم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله، من در تئاتر و کتابخوانی در سطح شهرستان رتبه دارم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چه بود؟
من از تابستان استمرار و تلاش را شروع کردم و ادامه دادم و نزدیک امتحانات آزمونهای تشریحی را افزایش دادم.
از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟
از منابع هوش کلامی و هوش غیرکلامی و همچنین از کتاب ۱۵۰۰ تست استعداد تحلیلی استفاده کردم ، روش مطالعهام تستمحور بود و کمتر خود را درگیر درسنامهها میکردم.
از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟
من از کتابهای سهسطحی علوم، سهسطحی ریاضی و سهسطحی عمومی استفاده کردم ، من جداگانه هر کتاب را با تمرکز بر نقاط ضعف و سپس استفاده از کتاب آبی و در ادامه سهسطحی مطالعه می کردم.
با چه روشی کتابهای خود را مطالعه میکردید؟
ابتدا از درسنامه برای تسلط استفاده میکردم، سپس وارد مرحله تستزنی میشدم و پس از تسلط کامل از تستهای یادگیری به تستهای سرعتی میرفتم، از پاسخنامه برای رفع اشکال و بررسی روش حل استفاده میکردم.
هرکدام از منابع را چندبار مطالعه کردید؟
من هر منبع را در طول سال حداقل ۵ بار مطالعه کردم.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
مطالعه من بیشتر به استعداد تحصیلی متمایل بود و کمتر به هوش میپرداختم، ولی همین رویکرد باعث کسب درصد بالا در هر دو بخش در آزمون تیزهوشان شد.
برنامه شما در دوران جمعبندی به چه صورت بود؟
در این دوران کمتر زمان برای مطالعه نظری میگذاشتم و بیشتر تست میزدم؛ کتاب ۱۵۰۰ تست در این زمان برایم برگ برنده بود.
آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله ، شرکت در این آزمونها بسیار کاربردی بود و جنبه جمعبندی داشت.
