گفت و گو با علی نباتی از قبولین تیزهوشان نهم به دهم از بناب

گفت و گو با علی نباتی از قبولین تیزهوشان نهم به دهم از قلم چی بناب پسر

گفت و گو با علی نباتی از قبولین تیزهوشان نهم به دهم از بناب

نام و نام خانوادگی: علی نباتی

پایه : دهم

نام شهر و استان: آذربایجان شرقی/بناب

میانگین تراز 

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ سال 1401

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار/ دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد/ دیپلم

 

مصاحبه‌گر : نیما محمدیان

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ از طریق مدرسه و دوستان قبول شده در آزمون

 

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ قبولی در تیزهوشان

 

 


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ بله بیشتر وقتم را صرف تست زنی می‌کردم

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ درس علوم  یک  دور پیشخوانی بعداً تست زدن زیاد

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ خیر

 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ ۷ ساعت / 50 درصد وقت خود را صرف تست زدن می‌کردم

 

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟بله وقت آزاد بیشتری برای تست زدن و استراحت کردن داشتم

 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ زیرا آزمون‌ها باعث تقویت درس ما می‌شود و ما نقاط قوت و ضعف خود را می‌دانیم

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ بعد از آزمون با توجه به پاسخنامه تمام سوالات را تحلیل می‌کردم

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ در کلاس های زبان شرکت می کردم

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ بیشتر وقت خود را صرف خواندن نکات مهم می‌کردم

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ از سال هشتم شروع کردم

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟از کتاب هوش کمپلکس استفاده کردم هر روز ۵۰ تا تست می‌زدم

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟سه سطحی علوم و ریاضی هر موقع که یک درس در کلاس تمام می‌شد زود تست‌های آن درس را می‌زدم و تحلیل می‌کردم

 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟اول درس می‌خواندم و بعد تست می‌زدم و هنگامی که یک بخش تمام می‌شد به پاسخنامه نگاه می‌کردم

 

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ مطالعه را تکرار می کردیم

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ بیشتر زمان خود را صرف استعداد تحصیلی می‌کردم اما گاهی اوقات ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان خود را صرف استعداد تحلیلی می‌کردم

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ بیشتر نکات مهم درسی را می خواندم

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟ خیر
Menu