گفتگو با ابوالفضل کرمی قبولی تیزهوشان پایه ششم

گفتگو با ابوالفضل کرمی قبولی تیزهوشان پایه ششم از بهمئی

گفتگو با ابوالفضل کرمی قبولی تیزهوشان پایه ششم

نام و نام خانوادگی:ابوالفضل کرمی

پایه :ششم

نام شهر و استان:لیکک_بهمئی

میانگین تراز:7000

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:1 سال،23 آزمون

شغل و تحصیلات مادر:آموزگار_فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر:نیروی انتظامی_لیسانس

 

مصاحبه‌گر : نوشین محمدی

 

  1. 1.شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
  2.  ازطریق خواهرانم که در کانون قلم چی عضو بودند و در آزمونها شرکت می کردند.

 

  1. 2.دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
  2. یکی از دستاوردهای من  برنامه ریزی وآشناشدن باسوالات بویژه سوالات آزمونهای تیزهوشان بود.

 

  1. 3.آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟
  2.  بله در آزمون مشابه پارسال شرکت می کردم.از طریق شرکت در این آزمون ضمن محک زدن خودم باطرز سوالات آزمون پیش روی کانون قلم چی آشنا می شدم.
  3. گفتگو با ابوالفضل کرمی قبولی تیزهوشان پایه ششم

 

  1. 4.مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ دلیل آن چیست ؟
  2. بله طبق بودجه بندی کانون قلم چی درس می خواندم. به برنامه کانون اعتماد داشتم و همه مباحث را پوشش می داد.
  3. چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ مطابق با برنامه راهبردی آزمونهای کانون قلم چی درس می خواندم. این برنامه به من آرامش می داد چون مباحث چندین بار در برنامه کانون مرور می شدند.

 

  1. 5.کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 
  2. ریاضی ، علوم ،مطالعات و قرآن نقاط قوت من بودند.ابتدا درسها را بطور کامل مطالعه می کردم سپس تست های کتابهای آبی و سه سطحی را کار می کردم.

 

  1. 6.در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
  2.  بله هدیه های آسمانی، فارسی و مطالعات در اوایل سال من کندخوانی میکردم ولی  با تمرین و زدن تست های بیشتر بر این مشکل غلبه کردم.

 

  1. 7.روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
  2. حدود ۱۰ ساعت، ۶۰ درصد را به تست زدن اختصاص می دادم.

 

  1. 8.دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
  2.  بله چون در زمان من صرفه جویی میشد و وقتم هدر نمی‌رفت .

 

  1. 9.روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
  2.  ابتدا از روی پاسخنامه کلیدی تصحیح میکردم و بعد تمام تست ها را، درست و غلط و نزده را تحلیل میکردم و اشتباهاتم را یادداشت می کردم.

 

  1. 10.دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
  2.  خیر

 

  1. 11.برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟
  2.  برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می بردید؟ از اول سال درس ها را مطالعه می‌کردم و در دوران امتحان آنها را مرور میکردم.

 

  1. 12.برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
  2.  اول مهرهدفگذاری و برنامه ریزی کردم.

 

  1. 13.از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟
  2.  از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ سرعت و دقت را زمان دار حل میکردم، ۱۲ آزمون را هم زمان دار و دوبار حل میکردم.

 

  1. 14با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟
  2.  اول تست می‌زدم و بعد درسنامه را می خواندم و بعد از آن بقیه تست ها را می‌زدم و در آخر جواب سوال هایی که بلد نبودم از روی پاسخنامه تصحیح میکردم.

 

  1. 15هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
  2.  هرکدام را ۳ الی ۸ بار مطالعه می‌کردم، ۸بار مثل اسمارتیز

 

  1. 16.برنامه دشما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
  2.  خواندن درسنامه و تست و مرور تست + آزمون های شبیه ساز

 

  1. 17.آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟
  2. بله و این آزمونها به موفقیت من کمک بسیار زیادی کردند.
Menu