گفتگو با رضوان محمودنیا؛قبولی تیزهوشان نهم 1404 از شهربابک

سوالات آزمون‌های کانون با توجه به اینکه سطح بالاتری داشتند باعث شدند در جلسه اصلی آزمون با دیدن سوالات غافلگیر نشوم

گفتگو با رضوان محمودنیا؛قبولی تیزهوشان نهم 1404 از شهربابک

نام و نام خانوادگی:رضوان محمودنیا

پایه :نهم

نام شهر و استان:شهربابک-کرمان

میانگین تراز:پایه نهم 6582 و پایه دهم 7817

شغل و تحصیلات مادر:فرهنگی

شغل و تحصیلات پدر:فرهنگی بازنشسته

 

مصاحبه‌گر : ندا محمدی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

پیشنهاد خودم بود.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

.شرکت در آزمون‌های کانون برای من دستاوردهای متعددی داشت. مهم‌ترین آن‌ها آشنایی با مدیریت زمان در جلسه آزمون ، کاهش استرس و تقویت مهارت آزمون دادن بود.

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله تا حدودی به طور منظم در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم. آزمون هدف‌گذاری به من این امکان را می‌داد که در نیمه اول هفته، میزان تسلط خودم را بر مباحث بسنجم و برای نیمه دوم هفته برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشم. آزمون مشابه پارسال نیز ابزار بسیار مفیدی برای مرور و جمع‌بندی مطالب در روز قبل از آزمون اصلی بود و به من کمک می‌کرد تا با آمادگی کامل در آزمون اصلی حاضر شوم

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

در هفته اول  تمرکز اصلی‌ام بر یادگیری و تسلط بر مطالب جدید بود. در هفته دوم بیشتر وقتم را به مرور و حل تست‌های بیشتر  اختصاص می‌دهم.

 

 کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

درس های ریاضی و فیزیک و شیمی و زیست نقطه قوت من هستند.

 در این درس‌ها،روش مطالعه من بر پایه یادگیری مفهومی و حل مسئله است. ابتدا درسنامه را به طور کامل مطالعه می‌کنم و سپس به سراغ حل تعداد زیادی تست از ساده به دشوار می‌روم. هر تستی که نتوانم حل کنم یا در آن اشتباه داشته باشم آن را علامت‌گذاری می کنم و در زمان‌ مرور دوباره آن را بررسی میکنم

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

خیر

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

به طور میانگین روزی۴ تا ۵ ساعت، ۶۰ درصد

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله دفتر برنامه‌ریزی ابزاری ضروری برای من بود. تکمیل آن به من کمک کرد تا به مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری دست یابم.

 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

قبولی در تیزهوشان برای من تنها یک قدم محکم بود، چون می‌دانستم که بزرگ‌ترین رقابت من در کنکور خواهد بود. به همین دلیل، برای رسیدن به آن هدف، هرگز از آزمون دادن دست نمی کشم تا همیشه خودم را در اوج آمادگی نگه دارم

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

سوالات اشتباه و نزده و شک دار رو دوباره بررسی میکنم

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله


  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

برنامه‌ام برای دوره امتحانات خواندن کتاب درسی و حل نمونه سوالات گذشته است به نظرم خواندن دقیق کتاب درسی کفایت می‌کند.


  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

اوایل سال میخواندم اما نه به طور جدی ، از بهمن ماه به طور جدی درس خواندن را  شروع کردم


  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

من از کتاب‌های هوش کلامی و غیرکلامی قلم‌چی استفاده می کردم. ابتدا درسنامه را مطالعه می کردم و بعد به حل تست‌ها می‌پرداختم


  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

کتاب ۱۵۰۰ تست و سه سطحی علوم و ریاضی

ابتدا تست‌های سطح اول را برای تسلط بر مفاهیم پایه حل می‌کردم و سپس به سراغ تست‌های دشوارتر می‌رفتم

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

روش من مطالعه درسنامه و سپس حل تست بود. از پاسخنامه هم برای تحلیل پاسخ‌ها، بررسی دلایل اشتباهات و یادگیری نکات جدید استفاده می‌کردم.


  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

من هر منبع را چندین بار مطالعه و مرور کردم. تست‌هایی که برایم دشوار بودند یا اشتباه پاسخ داده بودم را علامت‌گذاری می‌کردم و در دوره‌های بعدی مرور  مجدداً به آنها برمی‌گشتم

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

به دلیل اینکه من با سوالات استعداد تحلیلی آشنایی زیادی نداشتم در نیمه اول سال بیشتر وقتم را استعداد تحلیلی می خواندم

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

در این دوره تمرکزم بر جمع‌بندی سریع و حل تست‌ های جامع بود

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟چطور بودند؟

بله،به من کمک کردند تا سرعت و مدیریت زمان را بهبود ببخشم

 

شباهت سوالات کانون با سوالات ازمون ورودی تیز هوشان تا چه حد بود؟

سوالات آزمون های کانون با توجه به اینکه سطح بالاتری داشتند باعث شدند در جلسه اصلی آزمون با دیدن سوالات غافلگیر نشوم


چه پیشنهادی برای سایر دانش آموزان دارید؟

اینکه به برنامه‌ریزی دقیق و پیوسته ، پایبند باشند و هرگز از تحلیل آزمون‌ها غافل نشوند

 

آیا کانون را به بقیه دانش آموزان پیشنهاد میدهید؟به چه دلیل؟

به نظرم کانون یک ابزار مفید برای سنجش و برنامه‌ریزی است. این موسسه با ارائه یک برنامه راهبردی مشخص، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مسیر مطالعاتی خود را بهتر مدیریت کنند و با آزمون‌های دوره‌ای، پیشرفت خود را بسنجند

 

 آیا قصد ادامه دادن با کانون را دارید؟به چه دلیل؟

 بله، قصد ادامه دادن دارم. در مسیر رسیدن به اهدافم می‌دانم که هر آزمون یک قدم رو به جلو است. من برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ‌تر در آینده به همین مسیر پایبند خواهم ماند

Menu