گفتگو با دیانا محمداسماعیلی دانش آموز قبولی تیزهوشان

گفتگو با دیانا محمداسماعیلی دانش آموز قبولی تیزهوشان دهم

گفتگو با دیانا محمداسماعیلی دانش آموز قبولی تیزهوشان

نام و نام خانوادگی : دیانا محمد اسماعیلی

پایه:  دهم تجربی

شهر و استان: تهران

میانگین تراز: ۶۸۰۰

عضویت در کانون: از سال پنجم، حدود ۴۰ آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار، لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند، فوق دیپلم


نام مصاحبه گر : ندا احمدی


۱. چگونه با کانون آشنا شدید؟

دوست مدرسه‌ایم پیشنهاد داد که در آزمون‌های کانون شرکت کنم. وقتی دیدم روش مطالعه و تست زدن آن‌ها چقدر کمک‌کننده است، تصمیم گرفتم عضو شوم.


۲. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

شرکت در آزمون‌ها باعث شد روش درس خواندنم منظم شود و بتوانم در شرایط آزمون تمرکز بیشتری داشته باشم. همچنین با انواع سوالات تستی آشنا شدم.


۳. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله، چون این آزمون‌ها به من کمک می‌کردند متوجه شوم کدام مباحث را بهتر یاد گرفته‌ام و روی کدام‌ها باید بیشتر تمرکز کنم.


۴. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟

بیشتر مواقع طبق برنامه راهبردی پیش می‌رفتم، ولی بعضی مواقع خودم هم زمان‌بندی می‌کردم و بسته به سختی درس‌ها تغییر می‌دادم.


۵. کدام درس‌ها نقطه قوت شما هستند و روش مطالعه شما چگونه بود؟

علوم و ریاضی برایم راحت‌تر بودند. ابتدا درس را می‌خواندم، سپس مثال‌ها و تمرین‌ها را حل می‌کردم و در نهایت تست می‌زدم تا کاملاً مسلط شوم.


۶. آیا درسی بوده که ضعیف بودید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

بله، اول نگارش فارسی خیلی سخت بود، ولی با تمرین و تمرکز روی نکات مهم، توانستم نمره بهتری کسب کنم.


۷. روزی چند ساعت درس می‌خواندید و چند درصد زمان خود را به تست زدن اختصاص می‌دادید؟

معمولاً ۲ تا ۳ ساعت درس می‌خواندم و حدود نیمی از زمانم را به تست اختصاص می‌دادم تا سرعت و دقتم افزایش یابد.


۸. دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ تکمیل آن چه کمکی به شما کرد؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی باعث شد هر روز بدانم چه درس‌هایی را باید مرور کنم و هیچ بخشی را فراموش نکنم.


۹. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید، پیوستگی خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

چون می‌خواستم همیشه آماده باشم و مهارت‌هایم را حفظ کنم. این باعث شد در درس‌های مدرسه هم بهتر عمل کنم.


۱۰. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

ابتدا سوالات غلط و مبهم را بررسی می‌کردم، بعد یادداشت می‌کردم که دفعه بعد اشتباه نکنم و نکات مهم را مرور می‌کردم.


۱۱. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید؟

بله، یاد گرفتم چطور زمانم را مدیریت کنم و تمرکز طولانی روی یک موضوع داشته باشم.


۱۲. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار می‌برید؟

با مرور نکات مهم و حل تمرین‌های اضافی، سعی می‌کنم نقاط ضعفم را رفع کنم و آماده امتحانات باشم.


۱۳. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از اوایل کلاس پنجم شروع کردم و به مرور روش مطالعه و تست زدنم بهتر شد.


۱۴. از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید و چگونه مطالعه می‌کردید؟

از کتاب‌های هوش کلامی و غیرکلامی استفاده کردم و ابتدا سوالات ساده را حل می‌کردم، بعد به تدریج تست‌های دشوارتر را انجام می‌دادم تا قدرت تحلیل افزایش یابد.


۱۵. از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید و چگونه مطالعه می‌کردید؟

از کتاب‌های سه‌سطحی ریاضی، علوم، فارسی و هدیه استفاده می‌کردم. اول درسنامه را می‌خواندم و بعد تست می‌زدم تا مباحث کاملاً جا بیفتد.


۱۶. روش مطالعه کتاب‌ها و استفاده از پاسخنامه چگونه بود؟

ابتدا درسنامه را مطالعه می‌کردم، بعد تست حل می‌کردم و در نهایت پاسخنامه را بررسی می‌کردم تا اشتباهاتم را اصلاح کنم.


۱۷. هر منبع را یک‌بار مطالعه کردید یا چندین بار؟

معمولاً یک بار مطالعه می‌کردم ولی نکات مهم را چند بار مرور می‌کردم تا فراموش نشود.


۱۸. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تعادل ایجاد کردید؟

با تقسیم زمان هر روز، هر دو بخش را می‌خواندم و سعی می‌کردم هیچ کدام عقب نماند.


۱۹. برنامه شما در دوران جمع‌بندی چگونه بود؟

روی مرور اشتباهات و تست‌های دشوار تمرکز می‌کردم و مطالبی که بلد بودم را سریع مرور می‌کردم.

Menu