قبولی تیزهوشان
نام و نام خانوادگی: ایلیا م عبدی
نام شهر و استان : بروجرد ، لرستان
پایه : نهم ، قبولی تیزهوشان
میانگین تراز :۶۵۰۰
شغل و تحصیلات مادر : ماما، کارشناسی
شغل و تحصیلات پدر : استاد دانشگاه، دکتری
پشتیبان : پروین کوشکی
مصاحبهگر: مریم گودرزی
لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید کجا قبول شدید؟
ايليا م عبدی هستم در مدرسه شهید بهشتی تیزهوشان بروجرد سال ۰۵_۱۴۰۴ رشته تجربی پذیرفته شده ام.
پیگیر آموزشی شما چه کسی (پدر ، مادر، خواهر برادر و ..) بود و ایشان چگونه به شما کمک می کردند؟
پدر و مادر من هر دو پیگیر درسی ام بودند و ایشان با حمایت های عاطفی و راهنمایی های دقیق شان من را در رسیدن به هدفم که قبولی در آزمون تیزهوشان بود یاری زیادی کردند.
آیا توانستید در جلسه آزمون تیزهوشان سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟
بله ، به کمک آزمون های قلم چی که داده بودم توانستم سوالات ساده را تشخیص دهم و به آنها پاسخ دهم.
آیا در جلسه آزمون تیزهوشان از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کردید؟ آیا وقت کم آوردید؟
بله از تکنیک های مدیریت زمان استفاده کردم و خدا را شکر وقت کم نیاوردم.تکنیک ضربدر منها بسیار عالی عمل کرد و سرعت عملم را بسیار بالا برد.
مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
مهم ترین دلیل یا دلایل آن را می شود هدف گذاری و برنامه ریزی دقیقی بود که به کمک پدر و مادر و پشتیبانم خانم کوشکی توانستم به اجرا در بیاورم. البته در این مسیر گاهی دچار شک و تردید میشدم اما حمایت های بی دریغ پدر و مادرم که از همین جا دستشان را می بوسم باعث میشد که از مسیر درست منحرف نشوم.
آیا در آزمون ها غیبت می کردید؟ اگر بله چند تا ؟
خیر. من در هیچ آزمونی غیبت نکردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
این پیوستگی باعث شد من بتوانم اشکالات خودم را پیدا کنم و به موقع بتوانم آنها را رفع کنم. این پیوستگی و استمرار در برطرف کردن اشکالات درسی کمک زیادی کرد و البته تحلیل هر آزمون که به نظر من مهمترین رکن هر آزمون قلم چی است در این امر بسیار تاثیرگذار بود.
فایده شرکت کردن در آزمون های کانون برای شما چه بود؟
همانطور که گفتم من با شرکت کردن در آزمون ها سعی داشتم اشکالات را پیدا و آنها را رفع کنم.
آیا مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید.
بله بیشتر بر اساس برنامه راهبردی بود اما با توجه به شرایط و برنامه درسی مدرسه و کلاس هایم آن را ویرایش می کردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید؟ هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
من در هنگام تحلیل سعی می کردم همه سوالات را بررسی کنم اما اولویت من در تحلیل آزمون ابتدا سوالاتی ساده ای بود که غلط زده بودم یا نزده بودم، سپس سوالات سختی که غلط زده بودم یا نزده بودم. بعد از آن سوالاتی بود که پاسخ آنها را درست زده بودم ولی بر روی آنها شک داشتم را تحلیل می کردم. فکر میکنم همین شیوه تحلیل یکی از رازهای موفقیت من در این آزمون بود.
به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه میکنید؟ چه میزان به تست اختصاص میدادید؟
به طور میانگین روزی ۲ تا ۳ ساعت را صرف مطالعه و ۲ تا ۳ ساعت هم صرف تست زنی می کردم.
آیا دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله. این دفتر باعث شد که بتوانم به کار هایم نظم بدهم و به همهی کارهایی که در طول روز باید انجام میدادم و برایشان برنامه ریزی کرده بودم برسم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟بهترین کتاب کانون قلم چی که به شما کمک کرد چه بود ویژگی آن را توضیح دهید.
من از کتاب های سه سطحی کانون استفاده می کردم. این کتاب ها با سوالاتی که نزدیک به سوالات آزمون بود بسیار در آماده سازی من برای آزمون کمک میکرد و با توجه به سطح بندی که داشت می توانستم سطح خودم را پله به پله ارتقا دهم.
برنامه شما برای مطالعه آزمون تیزهوشان چگونه بود؟
همانطور که گفتم تلاش می کردم که روی نقاط ضعف در طول سال تمرکز کنم و آنها را تبدیل به نقطه قوت کنم. در آن بازه زمانی که باید برای تیزهوشان مرور می کردم علاوه بر مرور همهی دروس تلاش می کردم که در مباحثی که ممکن بود کمی پیچیده باشد وقت بیشتری بگذارم و آنها را به خوبی مرور کنم.
با توجه به قبولی آزمون تیزهوشان چه تصمیمهای جدیدی برای ادامه راه خود گرفتهاید؟
این تازه شروع راه برای من است و راه زیادی باقی مانده است. من تصمیم دارم که پس از این تلاشم را از این هم بیشتر کنم و به همین گونه ادامه بدهم تا به هدف نهایی ام برسم.
