گفت وگو با مینا سعیدی؛قهرمان پیوستگی پایه هفتم

ابتدا استعداد تحصیلی را کار کرده و سپس استعدا تحلیلی را پیش میبردم و سعی میکردم به ان به چشم اجبارو درس نگاه نکنم بیشتر جنبه بازی فکری داشته باشند.

گفت وگو با مینا سعیدی؛قهرمان پیوستگی پایه هفتم

نام و نام خانوادگی:مینا سعیدی

پایه :هفتم

نام شهر و استان:بهارستان،اصفهان

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید؟1سال، که در اکثر ازمون ها حضور داشتم.

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار،دیپلم

شغل و تحصیلات پدر:نظامی،فوق لیسانس


مصاحبه‌گر : سپیده شاهپوری


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

 برادربزرگترم چندسالدر کانون فعالیت داشتند و کاملا از این مجموعه رضایت داشتند بنابراین خانواده برای من نیز اقدام کردند که با کمک ازمون ها  به خصوص دفترچه های تیزهوشان من نیز موفق به قبولی درازمون تیزهوشان شدم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

حضور در ازمون ها و تسلط کامل بر روی استرس و اشنایی با فضای ازمونی و اشنایی و تسلط بر نمونه سوالات تستی بسیار مفید بود.


آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله ،ازمون های هدفگذاری برای محک زدن خودم و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت و کار کردن روی ان ها درپیدا کردن مسیر درسی بسیارکمک کندده بودند و ازمون های مشابه هم کمک کردند سطح سوالاتی که طرح میشوند را متوجه شده و تمرین کنم.


 مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله،ازمون هارا مرتب شرکت می کردم بنابراین از روی برنامه ی راهبردی دروس را مطالعه می کردم و گاهی که از برنامه مدرسه جلوتر میزد سعی می کردم پیش خوانی داشته باشم.


کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

درس ریاضی

و هوش تصویری و فضایی از دروس مورد علاقم بودند که نقاط قوت زیادی نیز داشتم که باعث می شد به اکثر سوالات پاسخ درست بدهم.


روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

حدود 5 -6 ساعت .درپایان مطالعه هر درس  حدود 10 الی 20 تست برای تمرین میزدم که باعث میشد هم سرعت تست زنی بالاتری داشته باشم هم با تفاوت های سوالات تشریحی و تستی اشنا بشوم.


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله،تکمیل دفتر برنامه ریزی از نظر نظمی که در مطالعه ایجاد میکند مانع پراکندگی شده و کاملا بر روی همه ی دروسی ک مطالعه کردیم/ مقدار مطالعه/ کمی و کاستی ها و...میشوید که باعث ارامش بیشتر نیز میشود.


روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

بعد از گرفتن کارنامه در جلسات حضوری با پشتیبانن کارنامه را تحلیل کرده و پس از ان تست های اشتباه را مجدد مطالعه کرده و بار دیگر در منزل ازمون را انجام می دادم.


برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

در دوره امتحانات تمرکز اصلی را روی نمونه سوالات تشریحی گذاشته و بیشتر زمان را مطالعه می کردم و کمتر به تست میپرداختم.


 برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

ازهمان اول سال گاهی کتاب های هوش را بررسی کرده و به صورت پراکنده تست میزدم اما از اواخر بهمن کم جدی ترپیش رفتم.

 

از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟

کتاب هوش کلامی و غیر کلامی مجموعه طبقه بندی شده و استعداد تحلیلی سرعت و دقت را کار می کردم.


با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟

ابتدا مطالعه می کردم سپس تست های مربوط به ان قسمت هارا می زدم و بعد از چک کردن پاسخ نامه و تصحیح تمارین راه حل تست های اشتباه را دیده و مجدد ان ها را حل میکردم.


هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

سوالاتی که ایراد داشتم را بیشتر از یکبار مطالعه کردم.


چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

ابتدا استعداد تحصیلی را کار کرده و سپس استعدا تحلیلی را پیش میبردم و سعی میکردم به ان به چشم اجبارو درس  نگاه نکنم بیشتر جنبه بازی فکری داشته باشند.


Menu