گفتگو با سید طاها خالقی نژاد قبولی تیزهوشان پایه نهم

گفتگو با سید طاها خالقی نژاد دانش آموز قبولی تیزهوشان پایه نهم به دهم

گفتگو با سید طاها خالقی نژاد قبولی تیزهوشان پایه نهم

نام و نام خانوادگی : سید طاها خالقی نژاد 

پایه : نهم 

نام شهر و استان : لنده – استان کهگیلویه وبویراحمد

میانگین تراز :  ۵۳۲۱

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است :1403- 13 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر  : فرهنگی، لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : شغل آزاد، لیسانس

 

مصاحبه‌گر :   سید غلامرضا یزدان پرست 



گفتگو با سید طاها خالقی نژاد قبولی تیزهوشان پایه نهم

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طریق تبلیغ ، اطرافیان درباره کیفیت خوب قلم چی

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

پیشرفت چشمگیر در تست زنی و همچنین تحلیل تستها ، مطالعه با دقت بیشتر

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

نه شرکت نکرده بودم ، آشنایی کمی با سایت قلم چی و امکانات آن داشتم متأسفانه

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

 

نه معمولا تا جایی که در مدرسه تدریس میشد

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

حقیقتا درس فارسی ، پیام های آسمانی، مطالعات را مهارت خوبی داشتم(البته به دلیل تمرین و تکرار زیاد) و همچنین در درس علوم هم در مدتی قبل تیزهوشان خدارو شکر مهارتم رو تا حد زیادی بالا بردم.

  

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

 

درس ضعیف نداشتم ولی مهارتم در کل دروس در قلم چی افزایش پیدا کرد

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

درس خواندنم متغیر بود هر جا که نیاز بود گاها تا 8 ساعت درس می‌خواندم( در مدت نزدیک به تیزهوشان شاید بیش از ده ساعت می‌خواندم) ، یا اگر برای مطالعه عادی بود ، دو یا سه ساعت

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

 

نه متأسفانه ، ولی در زمان امتحانات پایان سال و همچنین یک ماه قبل از آزمون تیزهوشان به شدت روی برنامه ریزی حساس بودم چون موقعیت حساسی بود .

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

نگاه من به قلم چی این گونه است که قلمچی تکمیل کننده است ، یعنی باعث میشود درک خودمان را از کتاب های درسی و برخی نکات آموزشی مثل زمانبندی در آزمون افزایش دهیم، واین مربوط به اینکه در مدرسه ی تیزهوشان هستم یا نیستم نیست ، برای تمام مراحل تحصیلی قلم چی این فایده حیاتی رو داره

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

 بعد از انجام آزمون شور و اشتیاق بهتر شدن مهارت هام باعث میشد برم سراغ تحلیل، اول می‌دیدم چقدر درست یا نادرست زدم(هر درس را جدا تحلیل میکردم) سپس نادرست ها رو می‌نوشتم و جوابشون هم پیدا میکردم و فکر میکردم تا یک راه جدید برای پاسخ به آنها پیدا کنم اغلب جواب های درست مهم رو هم می‌نوشتم سوال های بی‌جواب رو هم اگر خیلی دشوار نبودند با همین روش مینوشتم

 

 دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟


بله به لطف خدا سال های زیادی تلاش کردم در طراحی و نقاشی پیشرفت کنم و الآن در این زمینه خدارو شکر ، خیلی خوب مهارت دارم و مقام هایی هم در استان و شهرستان کسب کردم، البته که طراحی به ویژه سیاه‌قلم برای آرامش ذهن تاثیر کذاره ، مسابقات خوارزمی هم یکبار در شهرستان و یکبار در استان اول شدم و راهی مرحله کشوری شده بودم ،به ترتیب در رشته ریاضی و انشای ادبیات فارسی مسابقات قرآن عترت هم مقام استانی و شهرستانی داشتم.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

 

اول خواندن مفهومی و عمیق خوانی ، گاهی اطلاعات را حفظ میکردم و گاهی اگر مطلبی بسیار دشوار بودن آن را با نوشتن وارد حافظه بلند مدتم میکردم. نکات انگیزشی بسیار اهمیت دارد، به ویژه سخنان ائمه درباره ی راه کسب موفقیت که فوق العاده تاثیرگذار بود.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از اول سال علاقه داشتم ولی به دلایلی از نیمه ی دوم دیگر علاقه ای به آزمون تیزهوشان نداشتم و تلاشی برای آن نمیکردم(البته به درسهایم مسلط بودم ولی این با تیزهوشان متفاوت است) اما یکماه قبل از تیزهوشان به شکل معجزه آسایی شروع به تلاش بسیار زیاد کردم

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

 

کتاب هوش کلامی، به این صورت که در هر فصل آن تست‌ها را کامل میزدم و جواب آن را بعد از یک آزمون فرضی از آن کتاب بررسی میکردم این کتاب یک منبع خوب بود چون راهکار هایی هم برای حل سوال میداد، البته من چند شبانه روز این کتاب رو به صورت مفصل کار کردم تا مطالب آن از یادم نرود ، شاید از حد ده ساعت هم عبور می‌کرد

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

 

یک منبع خیلی خوب داشتم؛ من در آزمون های تیزهوشان قلمچی ثبت نام کرده بودم و در مدت یکماه قبل از تیزهوشان آنها را کامل جمع بندی کردم و مثلا یکی از درس های تحصیلی پانزده سوال داشت و من تمام بیست آزمون را از این درس با تحلیل آن میزدم و این خیلی کمکم کرد ، البته از آزمون های تیزهوشان سال های قبل هم استفاده کردم

 

 با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

 

 اول درسنامه را می‌خواندم سپس تست‌ها را میزدم و سپس با پاسخ نامه اول وضعیت خود را می‌سنجیدم و سپس تحلیل تست‌ها را انجام میدادم

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

با توجه به وقت کم هر کدام را یکبار ولی به صورت عالی استفاده میکردم

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

 

در مدت کوتاه یک‌ماهه اول بررسی میکردم در کدام مورد بیشتر مشکل دارم ، (تحلیلی یا تحصیلی) و من تحلیلی رو انتخاب کردم و چند روز فقط آن را تمرین کردم و سپس کتابهای بخش تحصیلی را به همین صورت اولویت گذاری کار کردم


  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

 

من در اردیبهشت و خرداد مقدار زیاد تست و تحلیل انجام میدادم، مثلا برای بخش تحلیلی بیش از هزار تست هدفمند حل کردم تا به مهارت خیلی خوبی رسیدم و برای تحصیلی واقعا خیلی بیشتر تست زدم از حد شمارشم خارج است.

 

 آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

 

بله ، این طرح فوق العاده بود هم نکات زیادی داشت هم نشان می‌داد در چه بخش های مشکل دارم و...



گفتگو با محمد امین خنجری عضو باشگاه پانصد تایی‌ها از لنده

Menu