نام و نام خانوادگی: مهدی معصومی
پایه: نهم
نام شهر و استان: مرکزی_ ساوه
میانگین تراز: ۵۳٠٠
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: ۱سال، ۱۷آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، فوق دیپلم حسابداری
شغل و تحصیلات پدر: مهندس شیمی، لیسانس شیمی
مصاحبهگر :محمد آمینون
1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
آشنایی از طریق دوستان
2. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
تسلط بر نوع سوال های آزمون
راهکار های تست زنی
روش های کنترل استرس
روش های مطالعه ی صحیح برای دروس متفاوت
3. آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
خیر _زیرای آزمون های روز جمعه قلمی برای آشنایی با سوال ها کافی بوده و برای پاسخگویی به آن آزمون ها زمان اختصاص ندادم
4. مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله، با کمک برنامه راهبردی و بودجه بندی آزمون ها همزمان هم برای آزمون ها هم مدرسه برنامه ریزی میکردم و آمادگی خود را برای امتحانات مدرسه هم حفظ میکردم
5. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
درس علوم و مطالعات و دینی نقات قوت من بود و برای یادگیری و فهم آنها از خلاصه نویسی مرتب برای همه ی درس ها استفاده میکردم
6. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
در درس فارسی ضعف داشتم که با استفاده از جزوه های آماده و مطالعه ی مکرر تمام فصل ها آن را به نقطه قوت تبدیل کردم
7. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
به طور میانگین تقریبا روزی ۳الی ۴ ساعت مطالعه میکردم و تکالیف خود را انجام و تقریبا ۲۰الی ۳۰دقیقه در روز تست میزدم
8. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
یکی از ابزار هایی که به من کمک کرد که به موقع کارهایم را انجام دهم دفتر برنامه ریزی بود که به من کمک کرد تا به هدفم نزدیک تر شوم
9. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
من سوال های غلط و نزده را با کمک روش هایی که سوال های درست را پاسخ داده بودم تحلیل و برسی می کردم
10. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
من همیشه در کنار درس به سلامت بدنی اهمیت میدادم زیرا عقل سالم در بدن سالم است و با تلاش در رشته ی ورزشی مورد علاقه ام توانستم به بهترین تیم شهر بپیوندم
11. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
برای روده امتحانات من فقط درس ها را مرور میکنم و نیازی به خواندن عمیق درس ها ندارم و با این روش آمارگی خود را در بالا ترین سطح حفظ میکنم و فقط نکات مهم را دوره میکنم
12. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از اوایل سال تحصیلی مشغول به مطالعه و تست زنی در موضوعات مختلف شدم
13. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب هوش برای این مبحث استفاده میکردم و در روز ۱۵الی ۲۵سوال از مباحث مختلف به صورت رندم تست میزدم
14. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتاب تیزهوشان استفاده کردم
15. با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟
اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ اثل درس نامه را میخواندم و پس از مسلط شدن کامل بر روی مبث به صودت زماندار تست میزدم و پس از اتمام وقت از روی پاسخ نامه تصحیح کرده و سوالات اشتباه را تحلیل میکردم
16. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
از هرمنبع فقط یک بار استفاده کردم اما همان یک بار را به صودت عمیق مطالعه میکردم تا در ذهنم ثابت شود
17. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
هر روز تعداد مشخصی تست استعداد تحلیلی حل میکردم اما باتوجه به برنامه درسی مدرسه از درس های روز بعد به تعداد مشخص تست میزدم
18. برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
از کتاب هایی با آزمون های شبیه ساز استفاده میکردم و با زماندار زدن آن آزمون ها خود را محک زده و آمادگی خود را حفظ میکردم
19. آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله تا در زمان جمع بندی آمادگی خود را حفظ کنم
