گفتگو با حجت باقری؛ دانش آموز پایه ششم از رفسنجان

اول درس‌نامه مطالعه می‌کنم و بعد تست می‌زدم و سپس با پاسخ نامه تحلیل انجام می‌دادم

گفتگو با حجت باقری؛ دانش آموز پایه ششم از رفسنجان

نام و نام خانوادگی: حجت باقری

پایه: ششم

نام شهر و استان: رفسنجان- کرمان

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ 2 سال

شغل و تحصیلات مادر: استاد دانشگاه- ارشد فلسفه

شغل و تحصیلات پدر: آزاد- دیپلم تجربی

مصاحبه‌گر: محمد حسین حسن شاهی

1- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

سال های قبل و اعضای خانواده عضو کانون بودند.

2- دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

قبولی تیزهوشان

3- آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

شرکت نمی کردم.

4- مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟

بله؛ بر اساس برنامه راهبردی حرکت می کردم.

5- کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه بود؟

فارسی، علوم؛ ساعت مطالعه بیشتر و تمرین کردن

6- در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید، اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

علوم؛ از کتاب سه سطحی و استفاده از درس نامه ها

7- روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دادید؟

5 ساعت که 60% آن تست زدن و حل کردن تمرین بود.

8- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر، چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله؛ داشتم.

9- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

با استفاده از فیلم تحلیل آزمون

10- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله؛ ورزش والیبال

11- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار می‌برید؟

بالا رفتن ساعت مطالعه و خواندن و جمع بندی تک تک دروس

12- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

تابستان 1403

13- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت ‌و دقت، 12 آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

12 آزمون کانون و استعداد تحلیلی

14- از چه منابعی (1500 تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود)، چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

سه سطحی ریاضی و علوم

15- با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

اول درس‌نامه مطالعه می کنم و بعد تست می زدم و سپس با پاسخ نامه تحلیل انجام می دادم.

16- هر کدام از منابع را فقط یک بار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

چندین بار دوره کردم.

17- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

تعادل ایجاد کرده بودم.

18- برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

یک بار دیگر منابع را دوره کردم.

19- آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

خیر؛ شرکت نکردم.


Menu