نام و نام خانوادگی: سهیل شفیعی
پایه: ششم
نام شهر و استان: رفسنجان- کرمان
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ 1403
شغل و تحصیلات مادر: ماما- لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: دندانساز- لیسانس
مصاحبهگر: مرضیه اسکندری

1- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
با توصیه پدر و مادرم
2- دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
عملکرد بهتر در یادگیری دروس مدرسه
3- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله؛ شرکت میکردم؛ برای این که عملکردم در آزمون اصلی بهتر شود، این آزمونها کمک میکردند.
4- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله؛ دروس مورد نظر را در جدول روزهای هفته قرار دادم.
5- کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
ریاضی، علوم؛ در هر روز 2 ساعت به طور پیوسته مطالعه داشتم.
6- در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید، اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله؛ در درس مطالعات اجتماعی که وضعیت خوبی نداشتم، رشد کردم.
7- روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
بیشتر از 3 ساعت که 5% آن را تمرین و تست میزدم.
8- دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، نظم در خواندن و متعادل کردن زمان استراحت و درس خواندن
9- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
چون آزمونها به عملکرد ما برای یادگیری دروس کمک میکند.
10- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
اول روش تحلیل را میدیدم؛ دوم طبق تحلیلی که دیدم، برای خودم حل میکردم.
11- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار میبرید؟
برنامه ریزی ویژه دوران امتحانات دارم و از ابزارهای کانون هم مثل کتاب پرتکرار و آزمون تشریحی هم استفاده میکنم.
12- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان سال 1403
13- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت و دقت، 12 آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
هوش غیرکلامی؛ در هر روز 50 تست یا بیشتر میزدم.
14- از چه منابعی (1500 تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود)، چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
سه سطحی علوم- در هر روز 30 تست یا بیشتر حل میکردم.
15- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه میخواندم، بعد تحلیلی که پاسخنامه نوشته بود را میخواندم و سپس تست و تمرین حل میکردم.
16- هر کدام از منابع را فقط یک بار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
برای جمع بندی مطالعه، آنها را تکرار میکردم.
17- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
با برنامه ریزی و البته کمک دفتر برنامه ریزی
18- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
تست زنی را کنار گذاشتم و به سراغ آزمونهای شبیه ساز رفتم.
